Andrei Serban Sanu – Portret de Campion

Gandeste-te la o viata mai buna – Jim Carrey
mai 18, 2016
Cum sa fii un fotograf de succes
mai 22, 2016
Arata tot

Andrei Serban Sanu este triplu campion si unul din concurentii nelipsiti in ultimii ani de pe traseele de viteza in coasta. Pilotul este originar din Campina, dar s-a stabilit in Brasov. Andrei Serban Sanu este unul din cei care s-au implicat in lupta pentru prima pozitie a clasamentului masinilor cu doua roti motrice, inca de la infiintarea acestei categorii, in 2009, sezon in care a si debutat in CNVC Dunlop, la comenzile unui VW Golf.

Andrei, care alearga de cinci sezoane cu un Renault Megane, este unul din numerosii piloti acaparati de virusul curselor auto, inca din copilarie, iar efortul pe care il presupune participarea la competitiile auto este in primul rand motivat de placerea oferita de aceasta activitate, mai mult decat orice cupa sau pozitie in clasament.

„Desigur, primul lucru care te motiveaza este placerea de a alerga, pe care o am de mic si care este una mare, la fel ca in cazul tuturor de aici, sunt sigur” spune el. „In plus, atmosfera este una aparte, iar cadrul unul placut, alaturi de colegii de breasla, ca sa-i numesc asa.”

De unde aceasta pasiune pentru raliuri si mai ales de cand?

Pasiunea pentru masini si pentru raliuri o am inca din frageda copilarie, mostenire de la tatal meu care este mecanic auto, motiv pentru care as putea spune ca am trait printre masini. Ca spectator, la curse am inceput sa merg cand aveam 4-5 ani, prima data cred ca am fost la Rasnov si nu prea mi-a placut, m-am speriat foarte tare cand am auzit ce zgomot faceau masinile. Dar era primul contact, apoi cand am ajuns acasa deja il întrebam pe tata cand mai mergem la curse si usor-usor m-am acomodat cu atmosfera curselor.

Ce ai simtit la prima ta etapa si care a fost rezultatul?

Imi aduc aminte cu mare placere si nu o să uit niciodata prima cursa. Era ultima etapa din Campionatul 2008, la Paraul Rece, abia absolvisem Scoala de Pilotaj AUTOCRONO si am vrut neaparat sa concurez ca deschizator cu masina pe care abia o cumparasem, un VW GOLF, fosta masină a lui Cristi Nistoran. Zis si facut, mi se aproba cererea de inscriere, verificarile tehinice au fost ok, dimineata hai in parcul de service. Cand am ajuns la start nu mai stiam nici cum ma cheama, eram coplesit de emotii, nu intelegeam ce caut eu acolo. Dupa prima urcare deja lucrurile aratau altfel, eram alt om, mult mai increzator, fapt care s-a reflectat in evolutia avuta, de la o urcare la alta reusind astfel sa obtin in mansele de concurs cel mai bun timp la categoria mea.

Cu ce masina concurezi in prezent?

Este al doilea an pe noua mea masina, o Skoda Fabia cu un motor de 2000 cmc, aspirat, ce dezvolta 270 CP, o masina cu care m-am împrietenit mai repede decat as fi sperat si care mi-a adus multe momente de bucurie.

Cat de costisitoare este prezenţa în curse?

Din acest punct de vedere este destul de greu, dar nimic nu este prea greu cand faci lucrurile din placere. Este un sport destul de costisitor, dar cu multa munca si putin noroc sper sa gasesc resursele necesare participarii la fiecare etapa.

Ce crezi că ar trebui să se facă în sporturile cu motor din Romania pentru a fi mai mulţi sponsori?

In primul rand cred că sporturile cu motor din Romania au nevoie de mai multă mediatizare, iar transmiterea in direct pe posturile de televiziune a concursurilor ar fi un motiv în plus pentru a capta interesul sponsorilor si pentru acest sport.

In calendarul competitional, care este etapa ta preferată? Care este si cea mai grea etapa?

In momentul de fata în campionatul naţional sunt 8 etape. Etapa mea favorita este cea de la Poiana Brasov, dar fiecare are farmecul si specificul ei. Nu stiu dacă este vreuna dintre etape mai grea decat alta, dar cand termini cu bine, fara probleme tehnice si fara evenimente nedorite, inseamna ca ai avut o cursa buna.

Cum decurge o zi obişnuită din viaţa lui Andrei Serban?

O zi normala incepe dimineata, cand merg la serviciu; lucrez ca inginer auto în Brasov. Seara ma întorc acasa, mai ies cu prietenii, iar în week-end, daca nu este etapa, ajung la Campina, unde intru in garaj si „mai stau de vorba” cu masina de curse, printre verificările necesare înaintea oricarui concurs.

Ce sfaturi ii dai unui pusti campinean de 17-18 ani, care vine pe traseu, te vede si vrea să fie ca tine?

I-as spune sa fie ambitios, luptator, perseverent, temperat, sa asculte sfaturile celor mai mari, sa fie muncitor si astfel ar putea sa-si indeplineasca visul de a pilota o masină de curse.

Surse: sportcampina.ro ; autorally.ro