Declansarea raspunsului emotional de share in Social Media

Cum sa iti salvezi albume si poze de pe Facebook pentru alte conturi sau desktop
iulie 4, 2014
Cum sa utilizezi gmail-ul si calendarul google pe iPhone
iulie 4, 2014
Arata tot

Cand suntem promovati, ne logodim, cumparam un produs a carui functionalitate o consideram deosebita deseori ni s-a intamplat sa ne dorim sa impartasim aceste informatii atat cu comunitatea din viata reala cat si cu cea din viata virtuala. Ne grabim sa facem publice emotiile negative si pozitive care ne privesc. Suntem fiinte sociale si traim plenar aceasta trebuinta de share, de partajare a sentimentelor si povestilor din vietile noastre cu cei din jur.

Acest fenomen este universal. Unde vei intalni comunitatile, vei gasi si povestile, experientele de grup.

Dar de ce simtim aceasta nevoie imperioasa de a transmite in exterior ceea ce ni se intampla?
Ce ne motiveaza sa dam share, sa partajam informatii legate de gusturile personale ?

Rime, a descris 7 motive care sunt responsabile de impartasirea sociala a emotiilor noastre

1. NEVOIA DE A IMPARTASI UN SENTIMENT

Partajarea poate fi un mecanism sanatos si de adaptare sociala. In termeni psihanalitici, aceasta nevoie eliberatoare are un rol catharhic si este motivata de nevoia ta de a gasi o eliberare emotionala, de atenuare a suferintei din prezent. Interiorizarea suferintelor poate crea probleme fizice si psihice cu repercursiuni in plan personal si social.

2.NEVOIA DE SPRIJIN SI DE ORIENTARE

Impartasirea emotiilor cu alte persoane poate fi motivata de nevoia ta de ajutor social. Suportul social se prezinta sub forma :

• Nevoii de a fi ascultat de catre altii
• Beneficierea de suport si ajutor

 

Apreciem mereu prietenii care ne dau sfaturi bune, care ne asculta ori de cate ori ne manifestam bucuria sau tristetea. In mod similar aceasta este ceea ce face si psihoterapia , asculta eficient un individ si preocuparile lui si ii ofera suport pe parcursul drumului. Suplimentar, aceasta disponibilitate de a impartasi emotiile cu altii, de a fi ascultat, ofera un sentiment de claritate, intelegere si validare.Un feed-back din partea unui prieten atent, legitimeaza sentimentele tale.

3.CLARIFICARE SI SEMNIFICATIE

• Ce inseamna toate sentimentele mele?
• Cum pot gasi un sens in toate astea?
• Ce s-a intamplat?

Acestea sunt numai cateva intrebari care au ecou in mintea ta cand te confrunti cu situatii care iti trezesc reactii emotionale si experiente. Sharing-ul, partajarea, te ajuta sa gasesti un sens intr-o experienta. Notiunea de sens este o forta puternica in viata ta. Fara un sens al vietii, iti este foarte greu sa depasesti situatii traumatizante din experientele tale. Prin gasirea unui sens in emotiile tale si a unui inteles in experientele personale esti capabil sa gasesti motivatia si capacitatea de a depasi aceste situatii.

4. SFATURI SI SOLUTII

• Ce fac acum?
• Cum pot imbunatati aceasta situatie?
• Ce ai fi facut daca ai fi fost in locul meu?

Aceste intrebari sunt motivatia care te indeamna sa partajezi informatii care te privesc in speranta ca partenerii de discutie din comunitate te pot ajuta sa faci fata situatiei. In plus, motivatia catharhica de impartasire a emotiilor tale prin publicarea lor in spatiul social, este aceea de a cauta sfaturile, sugestiile , precum si feed-back-ul din partea altor persoane de incredere.

5. FIXAREA / INTARIREA / CONDITIONAREA

Schimbul de emotii si experiente de viata este semnul distinctiv dintre orice prietenie sau relatie buna. Este ceea ce ne leaga de ceilalti, mentinerea si consolidarea legaturilor / conexiunilor noastre sociale. In urma acestor procese , esti capabil sa obtii empatie de la persoane importante din viata ta. Prin promovarea propriilor tale continuturi de catre prietenii tai virtuali, prin acest schimb emotional, ca beneficiar al partajarii continutului te simti important si apreciat. Acest beneficiu reciproc conduce la un mai mare sentiment de conectare si apropiere.

6.ATENTIA

Oamenii isi impartasesc emotiile deoarece aceasta li se poate parea distractiv. Nimeni nu isi doreste sa vorbeasca doar despre lucruri banale, cum ar fi ceea ce au mancat la cina sau ce au mai facut pe la servici. Adevarul este ca ne plac povestile incarcate emotional. Ca in orice forma de comunicare exista un expeditor si un ascultator. Generatorul de informatie cauta atentie, validare si captarea interesului celorlalti dar oare doreste persoana careia ii dai share la continut sa il auzi? Raspunsul este Da.

Oamenii sunt fascinati de conversatiile si materialele pe teme emotionale. Ne angajam imediat in discutii despre calamitati naturale, evenimente tragice, povesti emotionale promovate in diverse medii – TV, radio, presa, arta, muzica. Este suficient ca cineva sa initieze o poveste emotionala si receptorul se si implica activ in conversatie.

7. INFORMAREA ALTORA

Emotiile sunt surse puternice de informare. Ne ghideaza gandirea si actiunile in orice moment si servesc ca repere de stabilire daca o anumita situatie sau interactiune are consecinte bune sau rele pentru noi. Share-ul experientelor noastre cu alte persoane, le furnizeaza informatii precum si un punct de vedere cu privire la o anumita situatie sau actiune. Povestirea experientei neplacute dintr-un restaurant, serviciile care lasau de dorit de la hotelul ale carui stele nu justifica pretul, vizionarea unui film a carui reclama nu merita pretul si deranjul, toate acestea au rolul de a informa comunitatea din perspectiva ta, care este desigur subiectiva si intentia de a-i salva de la o experienta negativa.

Impartasesti emotiile pentru o varietate de motive care au un beneficiu in ceea ce te priveste : din motive de recreere, catharhice, gasirea de sens, obtinerea de sprijin si suport din partea celorlalti. Prin sharing-ul social esti capabil de interactiune, de mentinere si dezvoltare a legaturilor sociale si de apropiere cu cei din jur. Aceasta capacitate de conectare si de impartasire a experientelor tale este ceea ce te face mai uman la sfarsitul unei alte zile din viata ta.

Te invit sa parcurgi oferta si serviciile mele. Rezerva acum o programare pentru o consultanta personalizata in functie de buget si prioritati. Mult Succes!