Mergi dincolo de LIKE pe retelele sociale

Puterea unui zambet in Personal Branding
ianuarie 2, 2015
Managementul timpului in Personal Branding
ianuarie 12, 2015
Arata tot

Platformele de Social Media sunt pline astazi de iubitori de Branduri preferate, amatori de informatii noi si de reduceri consistente. Intrebarea de baza de la care se porneste in construirea unui Profil de Brand Personal pe retelele sociale sau al unui Brand de Marca este urmatoarea:

Care este Motivatia pentru care lansez acest Profil ?
Ce imi propun sa obtin in urma construirii lui ? De Ce ?

Daca reusesc sa identific motivatia profunda pentru care imi propun sa investesc pe termen lung in construirea acestei imagini care sa ma reprezinte in lipsa, va trebui sa identific care este comportamentul consumatorului seviciului pe care il ofer eu si cum pot veni in calea trebuintelor lui, dar si care sunt asteptarile membrilor comunitatii acelei platforme sociale si cum pot eu sa imi creez o buna reputatie pe acel site.

Ce am eu de oferit auditoriului meu ? Cum pot sa ii mentin atentia ?
Cum pot sa il determin sa revina cu acelasi interes, asa cum s-a intamplat in momentul initial?

In general, canalele de Social Media Facebook, Twitter au fost construite in jurul valorii de apreciere si de fidelizare a utilizatorilor. Butoanele la vedere, accesibile si frecvent utilizate sunt usor recunoscute si universal valabile pe planeta SHARE si LIKE , pentru ca esenta fiintei umane este neschimbata.

Cu toti ne dorim sa fim in centrul atentiei, sa fim perceputi in unicitatea noastra, sa ne extindem influenta, sa socializam cu cat mai multi oameni, cunostinte vechi dar si persoane noi despre care n-am fi avut cum sa aflam daca nu utilizam aceste mijloace de comunicare.

Daca ne vom focusa pe vanarea unui anumit statut de dezirabilitate, efectele vor fi vizibile pe termen scurt si impresia nu va fi una favorabila, perceptia creata fiind de obicei opusul celei dorite initial, in sensul ca in loc sa parem sociabili si deschisi , am putea fi catalogati ca narcisisti si dornici de atentie prin orice mijloc.

Informatiile oferite ar fi de dorit sa fie cat mai diverse, astfel incat sa includa atat cunostinte utile si de interes general pentru realitatea micii comunitati inchegate de pe profilul personal, dar si informatii care sa ne reprezinta preocuparile si trairile de viata de la un anumit moment. Fiecare apreciaza din punct de vedere subiectiv care este limita dezvaluirilor in ceea ce-l priveste, insa nici in plan personal nu este bine ca marturisirile sa fie prea intruzive,deoarece gradul de intimitate nu este o arena publica in care informatiile noastre se expun intr-o piata publica.

Sa rezistam tentatiei de a supralicita dezvaluirea a ceea ce ne apartine in forul interior.Uitam adesea in lipsa unei constrangeri externe care este masura temperararii propriilor pulsiuni libidinale de marturisire in spatiul public.

In functie de dezvoltarea Supra-Eului, fiecare individ isi stie granitele, insa uneori culegerea unui numar de LIKE-uri si aparenta impartasire a intimitatii, care nu mai este tocmai o intimitate prin autoexpunerea liber consimtita, ne face vulnerabili.Dorinta de a epata, de a atrage atentia, de a primi simpatia, suportul si adeziunea celorlalti este de cele mai multe ori mai puternica decat instinctul de autoaparare.

Sa constientizam ca absolut tot ceea ce postam ne reprezinta, este interpretabil, este supus judecatii altora si ar putea la un moment dat sa se intoarca impotriva noastra chiar din partea persoanelor carora le vom solicita increderea, ajutorul si sustinerea.Atata timp cat postarile sunt asumate, sa nu ne mai plangem de consecintele comportamentelor noastre si de modul in care suntem perceputi.

Sa ne intrebam : Sunt informatiile oferite de mine relevante pentru publicul meu? Ma ajuta la ceva daca postez anumite informatii care ma privesc doar pe mine, informatii care socheaza sau lezeaza principiile altora oricat de liber/a in gandire m-as percepe din punctul meu de vedere?

Informatiile disponibile sunt relevante? Atrag ele interesul? Viziunea lor e utilitarista, constructiva, altruista sau urmaresc o apreciere cantitativa pentru a-mi creste nivelul de energie si a ma simti mai bine in functie de succesul pe care il are abordarea unui anumit subiect, postarea unui anumit comentariu sau incarcarea unei anumite poze?

Daca am o anumita afacere, sau urmaresc realizarea unui anumit vis, prin intermediul promovarii lui in cadrul comunitatii pot intampina si dezavantaje daca postez frecvent doar pe teme care ma privesc doar pe mine, daca insist cu reclame de marketing mai mult de 2-3 postari pe zi de-a lungul unei zile, sau postez continuturi repetitive si plictisitoare.

Trebuie sa tinem cont de faptul ca unii sunt interesati sa fie tinuti la curent de actualitatile din domeniul care ma pasioneaza pe mine, altii nici atat, in timp ce marea majoritate a utilizatorilor listei mele sunt total neutri vis a vis de modul in care sunt actualizat/a pe pagina comuna din reteaua sociala.

Este adevarat ca nu putem multumi pe toata lumea, userii sunt foarte diversi. Nici cei mai buni specialisti de PR sau marketing nu se pot lauda cu astfel de realizari, dar cel putin poti identifica o nisa de potentiali interesati, poti crea un grup in care sa-i inviti daca sunt interesati sa te tina in centrul preocuparilor lor cotidiene. Te poti gandi sa creezi un grafic cu numarul postarilor, comentariilor, sharing-ului si al pozelor care sa te reprezinte sau care sunt de interes general, dar si la frecventa aparitiei lor de-a lungul zilei daca iti propui un scop comercial astfel incat imaginea ta sa fie echilibrata si apreciata de prietenii din online.

Absolut toate marcile si persoanele se lupta pentru mentinerea atentiei fie si pentru cateva secunde pe paginile si profilurile lor. Echilibrul fragil al Reputatiei tale in online se poate imbunatati daca iei decizia de a fii mult mai constient si mai responsabil in manifestarea comportamentului pe internet, daca decizi sa construiesti o prezenta placuta, agreabila si nu intruziva de atragere a atentiei prin concurenta cantitativa cu ceilalti, in obtinerea numarului de aprecieri cu orice scop si prin orice mijloc.

Te invit sa parcurgi oferta si serviciile mele. Rezerva acum o programare pentru o consultanta personalizata in functie de buget si prioritati. Mult Succes!