Puterea primei impresii in online

Cum adaugi butonul de pe Pinterest pe Pagina de Facebook
februarie 8, 2015
Workshop Quantum Mind Flow – The Flow System – Starea de Flux
februarie 21, 2015
Arata tot

In cate situatii nu ti s-a intamplat sa evaluezi gresit o persoana, sau sa fii tu insuti/insati pusa in situatia de a fi etichetat/a de cineva care nu te cunostea de mai mult de cinci minute? In ce consta puterea primei impresii in online? Vezi AICI. Accentul cade de obicei pe aspectul fizic, pe gesturile si atitudinea interlocutorului.

Se spune ca nu intotdeauna ai a doua sansa de a impresiona audienta. Ne sunt suficiente cateva secunde pentru a impresiona, sau indeparta o anumita persoana cunoscuta de curand. Sunt suficiente cuvinte scrise pe blog, sau pe diferitele profiluri sociale, aspectul fizic din pozele expuse in online, atitudinea vis a vis de anumite conversatii cu utilizatorii.

Deseori, aceasta perceptie de evaluare a celuilalt se realizeaza prin raportarea la ceva familiar din istoria personala, o persoana cu obiceiuri verbale, preocupari si stiluri vestimentare asemanatoare. Criteriile de evaluare, tiparele subconstiente sunt foarte puternice si iti conduc viata si preferintele pentru adaugarea sau respingerea din lista a unor nume de persoane care poate ti-ar fi fost utile, daca nu le-ai fi evaluat in graba. Uneori te inseli, alteori nu.

Desi in plan rational stii ca exista posibilitatea sa te pripesti, tendinta de a evalua instantaneu o persoana face parte din pachetul tau de supravietuire si are origini foarte indepartate in trecutul stramosilor tai, cand deciziile rapide faceau diferenta dintre viata si moarte, din evaluarea instantanee a strainului ca potential dusman sau prieten.

Majoritatea oamenilor evalueaza semenii in baza acestei prime impresii in online, de aceea ar fi ideal sa tii cont de comportamentele verbale, nonverbale, de stilul de comunicare, deoarece toate acestea iti pot afecta reputatia, prin prisma modului in care esti evaluat/a rapid la o prima parcurgere a profilului social, sau a blogului personal.

Oamenii intuitivi aleg persoanele potrivite si mai mult decat atat, emit semnalele informationale pozitive catre ceilalti, astfel incat compania lor virtuala este un motiv de bucurie si reteaua personala se extinde direct proportional.

Indiferent de natura relatiei cu ceilalti: sociala, profesionala, parteneriala, trebuie sa iei in calcul importanta emiterii unei judecati de valoare adresata unei alte persoane, deoarece aceste concluzii iti pot influenta traseul personal,social si profesional.

O prima impresie iti poate relansa o cariera, sau ti-o poate distruge. Programarea noastra genetica ca specie este responsabila de acest mecanism psihologic de evaluare instantanee, cu caracter irational. In lipsa detaliilor despre tine ca persoana, oamenii pot cadea prada prejudecatilor inconstiente. Un studiu de la Universitatea din York a aratat ca oamenii asociaza trasaturile faciale cu personalitatea.

Fizionomiile mai feminine sunt mai frecvent evaluate ca fiind fericite, de incredere, in timp ce dominanta, competitivitatea si prietenia sunt asociate unor trasaturi faciale armonioase. Psihologii descriu existenta unor persoane expresive, usor de citit din punct de vedere al intentiilor, spre care nivelul preferintelor este mai crescut.

Vei tinde sa simpatizezi persoane care au trasaturi asemanatoare, atitudini sau stiluri vestimentare pe criteriul similitudinii si vei respinge persoanele carora le-ai acordat initial credit, dar nu s-au ridicat la inaltimea asteptarilor tale in urma experientelor de comunicare virtuale.

De obicei cand vrei sa cunosti mai bine o anumita persoana din online, o cauti pe motoarele de cautare, incerci sa o descoperi pe retelele sociale sa ii afli preocuparile, hobby-urile, cartile si muzica preferata, pentru a-ti forma si a-ti consolida impresia buna despre aceasta. Daca acea persoana interactioneaza cu tine, iti ofera feedback, like-uri, iti partajeaza informatiile, faptul ca stie ca existi, ca apreciaza ceea ce impartasesti, iti consolideaza in minte aceasta impresie pozitiva.

Este destul de greu sa modifici o prima impresie odata formata, acelasi lucru se intampla si cu increderea investita intr-o anumita persoana. Iti faci o prima impresie in primele 10 secunde despre un om. Un recrutor isi culege 95% din informatii din online, impreuna cu Cv-ul si ceea ce gaseste cautandu-te isi formeaza o prima impresie despre ceea ce reprezinti si hotaraste rapid daca reprezinti o alegere, sau poate porni in cautarea urmatorului candidat.

Este foarte important sa te gadesti de doua ori inainte de a posta ceva in online. Ce vor comunica acele informatii despre tine? Ce gandesc ceilalti oamenii cand gasesc postarile tale? Utilizand google poti afla orice doresti despre oricine la ora actuala.Toata lumea lasa amprente digitale, exista mult zgomot in online. Intrebarea este cum poti tu sa gestinezi acest zgomot. Cum reusesti tu sa te afirmi intr-un mod pozitiv?

Neurologii au vorbit despre faptul ca ne formam primele impresii despre cei cu care venim in contact in primele 30 de secunde, insa adeseori opinia noastra se modifica foarte putin, dupa ce ii cunoastem mai bine pentru un timp mai indelungat.

Gandeste-te cum vrei sa fii perceput/a. Ce vrei sa oferi celorlalti? Uitandu-te la nisa ta, la audienta careia i te adresezi, ce vrei sa vada aceasta cand iti parcurge profilurile si iti citeste postarile? Pe internet nimic nu este intamplator. Ce platforme vei folosi sa gasesti aceste persoane care sa fie interesate de tine? Cum le vei fideliza si le vei mentine interesul pe profilurile tale?

Cand intalnesti o persoana in online prima oara te intrebi: ” Pot avea incredere in ea?” ” Este ea oare demna de increderea mea? ” O persoana cu o reputatie onorabila iti va castiga increderea. Pentru primele secunde impresia va fi favorabila, pentru ca mai apoi in timp, legatura voastra sa se consolideze. Acelasi fenomen psihologic se va petrece si in cazul tau.

Daca esti o persoana constienta de impactul primei impresii in online, vei fi preocupat/a sa ai fotografii placute la profil, mesaje vesele si inteligente de intampinare, descrierile completate si actualizate, videoclipuri interesante.

Forrester Research considera ca 1,8 milioane de cuvinte sunt echivalentul unui minut video. Tu stii ca in online este o audienta particulara, in sensul ca natura interactiunii nu este identica cu cea din viata reala, de asemenea nu cunosti nimic despre aceasta audienta. Pe de alta parte esti constient/a ca tu poti proiecta in exterior informatiile vizuale, cognitive pe care ti le alegi, pentru construirea mesajelor dorite a fi transmise in acord cu personalitatea ta.

Obisnuiesc sa studiez fizionomiile oamenilor in metrou, uneori pe strada, pentru ca transmit o multitudine de mesaje. Daca volumul informatiilor care vine spre mine este suficient cat sa-mi fac o prima impresie, imagineaza-ti ce impact urias are un videoclip sau o postare pe blog, care apartine acelei persoane. cat de multe mesaje transmite acea persoana despre ea insasi…

Formarea unei opinii despre modul cum arata o persoana, cum vorbeste sau se comporta este instantanee si nu i te poti opune. Empatia este un agent al inteligentei emotionale pe care fiecare din noi o avem mai mult sau mai putin dezvoltata. Incearca sa te evaluezi si sa identifici ce semnale vrei sa transmiti in exterior si cum iti doresti sa fii perceput/a. Cat din personalitatea ta se va manifesta in online si care vor fi calitatile tale cele mai reprezentative care vor fi promovate.

Daca esti un Brand va trebui sa te decizi ce personalitate sa manifesti, cum sa te valorifici intr-o lumina mai buna, cum sa te exprimi intr-un mod cat mai agreabil pe platformele de social media, care sunt valorile tale cele mai profunde si cat din sinele tau personal va fi facut public.

Puterea primei impresii in online este despre calitatile de care esti mandru/mandra, despre energia care invaluie si ii ridica pe ceilalti care vor sa iti fie in preajma. Oamenii nu se schimba in structura profunda a Adn-ului: se vor inconjura mereu de cei pe care ii plac si le vor cumpara mereu serviciile, sau ii vor recomanda mai departe.

FLUXYMEDIA PROMOTION a creat pentru tine pe FACEBOOK Grupul profesional PICTORI ROMANI CONTEMPORANI – ARTA CONTEMPORANA ROMANEASCA. Pentru a deveni membru al acestui Grup de Pictori Romani Clic AICI!

Te invit sa parcurgi oferta si serviciile mele. Rezerva acum o programare pentru o consultanta personalizata in functie de buget si prioritati. Mult Succes!