Bazele Branding-ului

Interviu Fluxymedia cu Marinela Florea
martie 1, 2015
Ce este un Brand si ce este Branding-ul
martie 28, 2015
Arata tot

Branding-ul este unul din cele mai importante aspecte ale oricarui tip de afacere mica sau mare. O strategie de Brand ofera un avantaj major pe pietele din mediul online din ce in ce mai competitive. Branding-ul este promisiunea facuta clientului, prin intermediul careia ii spui care este oferta in produse si servicii si cum te diferentiezi de competitorii de pe piata.

Branding-ul este derivatul lui cine esti, cine vrei sa fii si cine vrei tu ca oamenii sa perceapa ca esti. Nu poti satisface asteptarile tuturor oamenilor, insa cine iti doresti sa fii trebuie sa se adreseze clientilor target-ului tau care vor reprezenta audienta careia i te vei adresa. Fundatia Brandului tau o reprezinta logo-ul. Site-ul, ambalajele promotionale, care vor integra logo-ul trebuie sa isi propuna acelasi lucru si anume sa comunice Brand-ul. Canalele de distributie sunt si ele parte din aceasta strategie de comunicare vizuala si verbala.

Valoarea adaugata intrinseca a Brand-ului provine din calitatea perceputa si atasamentul emotional. Nike asociaza produsele sale cu sportivii campioni, urmarindu-se un transfer al atasamentului emotional al clientilor de sportivul asociat produsului. In cazul Nike dar si a altor mari Branduri nu este vorba doar despre caracteristicile produselor comercializate. Definirea Brand-ului este ca o calatorie de afaceri de auto-descoperire. Acest demers poate fi dificil, consumator de timp si incomod.

Ceea ce trebuie sa iti propui daca iti doresti un Brand recunoscut si apreciat pe piata este sa te intrebi in primul rand:

Care este misiunea afacerii tale?
• Care sunt beneficiile si caracteristicile produselor sau serviciilor tale?
• Care sunt clientii tai si care sunt perspectivele pe care le poate oferi afacerea ta?
• Cu ce calitati vrei sa iti asocieze clientii, afacerea?

.
Incearca sa identifici care sunt nevoile, obiceiurile si dorintele clientilor actuali si potentiali. Nu te baza pe ceea ce crezi ca gandesc ei. Definirea Brand-ului si dezvoltarea unei strategii de Brand poate fi complexa. Dupa definirea Brand-ului, alege un logo si promoveaza-l peste tot pentru a fi in mintile utilizatorilor.

Scrie mesajul Brand-ului tau. Care este mesajul cheie pe care doresti sa il comunici despre ceea ce intentionezi sa faci? Integreaza acest Brand in intreaga afacere, modul in care raspunzi la telefon, semnatura de e-mail de pe cartea de vizita, materialele publicitare.

Tu alegi daca „vocea” care sa reflecte Brand-ul sa fie prietenoasa sau formala, gandeste-te ce te reprezinta cel mai bine. In elaborarea sloganului, concepe un mesaj memorabil, semnificativ, concis care sa surprinda esenta Brand-ului. Foloseste aceleasi template-uri de design si culori pentru a obtine standardele dorite de Brand. Nu ai nevoie de multa fantezie, ci de consistenta si persistenta.

Daca esti sincer cu tine, acest aspect se va reflecta in exterior si clientii vor reveni la tine. Fii consecvent in decizia luata si efectele nu vor intarzia sa apara. Daca nu vei putea face acest lucru, incercarea ta de stabilire a unui Brand va esua.

Sursa : Entrepreneur

Te invit sa parcurgi oferta si serviciile mele. Rezerva acum o programare pentru o consultanta personalizata in functie de buget si prioritati. Mult Succes!