Cum sa iti construiesti un Brand Personal

De ce Brandul Personal conteaza
martie 28, 2015
Personal Branding pentru artisti
martie 29, 2015
Arata tot

Un Brand Personal este din multe puncte de vedere sinonim cu Reputatia ta. Aceasta se refera la modul in care alte persoane te vad ca proprietar de afacere sau ca reprezentant al unei idei, organizatie sau activitate. Esti un geniu? Un expert? Esti demn de incredere? Pentru ce lupti? La ce crezi ca se gandesc cei care-ti pronunta numele?

Evita sa atragi atentia cu orice pret. Cand lucrurile tind sa scape de sub control, investeste timp si energie pentru a remedia situatia. Persoanele care depasesc publicitatea negativa, reusesc acest lucru pentru ca au o baza solida de publicitate cu care au inceput construirea imaginii personale.

Decide care sunt valorile tale de baza. Cum ti-ai dori sa se gandeasca la tine potentialii tai clienti? Brandul Personal este construit din gandurile, cuvintele si reactiile altor oameni, modelate de modul in care te prezinti in spatiul public. Este necesar sa ai control asupra modului in care alegi sa te expui. Poti decide modul in care doresti ca oamenii sa te perceapa si apoi poti investi efectiv in consolidarea acestei imagini. Valorile sunt cel mai usor aspect cu care oamenii se identifica, de aceea ideal ar fi sa incepi cu acest capitol.

Impune-ti sa devii din ce in ce mai bun. Daca iti doresti sa fii perceput ca specialist, ca un expert in domeniul tau de activitate, indiferent ca esti profesor, stomatolog, pictor, muzician, scriitor va trebui sa investesti in consolidarea autoritatii tale pe domeniul pe care il stapanesti. Orice Brand bun presupune notiunea de expertiza.

Invatarea continua si actualizarea cunostintelor tale, experienta ta se bazeaza pe lumea online. Un expert It, va trebui sa pastreze ritmul alert cu care diferitele programe si platforme se schimba, un expert contabil sau un inspector de HR va trebui sa fie permanent la curent cu informatia din domeniul sau.

Orice stagnare in procesul de invatare, te retrogradeaza din postura de expert a unui domeniu care este foarte dinamic. Promoveaza-ti Personalitatea! Branding-ul Personal este in principiu un proces de promovare si vanzare a produsului care esti Tu in integralitatea personalitatii tale.

Stilul de personalitate trebuie sa fie usor identificabil, astfel incat oamenii sa aibe senzatia de deja-vu, de familiaritate, chiar daca nu v-ati intalnit niciodata si acest lucru sa fie posibil in baza afinitatilor personale.

Exprimarea in manifestare sa fie unica si originala, cat mai naturala cu putinta. Comunica cu oamenii deschis si spontan. Construieste socializarea virtuala prin intermediul platformelor , a site-ului sau a blog-ului personal. Creeaza spatiul in care oamenii sa poata mentine o legatura cu tine pentru a putea avea un feed-back real si apropiat de ceea ce esti in viata reala.

Dezvolta retelele, interactioneaza cu cat mai multi oameni posibili din domenii diferite de activitate. Asigura-te ca acesti prieteni virtuali nu sunt doar niste avatare, ci chiar persoane care deruleaza proiecte si sunt oameni de actiune in general pe domeniile lor de competenta. In viitor cand vei avea nevoie de un ajutor, vei stii pe cine sa contactezi.

Retine numele reale si complete ale oamenilor si detaliile despre acestia. Oamenii te vor percepe ca pe o persoana prietenoasa, serioasa, careia ii pasa. Vei lasa o impresie puternica in mintea si in inima celor care interactioneaza cu tine. Cei care te-au cunoscut cel mai bine si care s-au simtit conectati, vor vorbi si cu altii despre tine si astfel Brandul tau va deveni mai puternic.

Gaseste-ti aliati. Intra in cercurile lor insa nu ii hartui si nu le cere favoruri. Castigarea respectului celuilalt este un proces pe termen lung. Respectul lor natural te poate viraliza in momente in care iti este necesara o mai mare sustinere si vizibilitate pentru proiecte pe care doresti sa le initiezi in online.

Utilizeaza forme non-intruzive de comunicare. Nu forta utilizatorii sa iti raspunda. Pentru stabilirea unor relatii de prietenie si de interactiune sociala este nevoie adeseori de luni de zile de tatonari. Comunica cu utilizatorii chiar si atunci cand nu esti sau nu ai timp. Chiar daca evenimentele de moment nu iti permit promptitudinea in e-mail , nu amana raspunsurile atunci cand acestea iti sunt cerute.

Fii vizibil, mai ales cand afacerea ta este in mediul online. Oamenii trebuie sa simta ca te cunosc. Acest lucru le va usura decizia de a te aborda pentru a-ti solicita serviciile. Poti fi reprezentat de imagini sau de inregistrari video. Incarca pe youtube filmulete scurte de 3-5 min sau direct pe Blog-ul personal in care le vorbesti celor care te-ar putea descoperi, sau celor care fac parte deja din reteaua ta de contacte ce stii sa faci si ce esti dispus sa oferi celorlalti.

In conditiile in care este la indemana fiecarui utilizator crearea unui spatiu personal, prin gestionarea unui Blog sau a unui Site, fii constient ca acestea functioneaza ca o versiune mai detaliata a Cv-ului personal. Asigura-te ca transmiti tot ceea ce ti-ai propus din lucrurile interesante pe care le stii sau le-ai trait. Nu este necesara publicitatea. Uneori o platforma gratuita poate acoperi acest serviciu, redirectionandu-ti adresa URL.

Existenta propriului Blog iti permite sa controlezi informatia si sa vorbesti despre viziunea ta asupra industriei din care faci parte. Angajatorii obisnuiesc sa caute informatii suplimentare si din alte surse pentru a-si sa completa Cv-ul traditional.

Fii prezent si activ in social media. Conturile personale pastreaza-le sub un nume diferit si ataseaza numele real pe conturile publice mass media sociale. Acest comportament online va reprezenta un avantaj cand angajatorii sau antreprenorii vor parcurge continuturile accesibile public. Asigura-te ca ideile sunt relevante si consistente.

Concepe-ti si personalizeaza-ti niste carti de vizita unice! Poarta haine care se potrivesc cu industria in care activezi pentru a fi credibil profesional. Codul vestimentar impune respect si creeaza plus valoare. Oamenii vor fi mult mai usor dispusi sa te ia in serios. Verifica coafura, aspectul general. Cere feed-back de la cunoscuti. Uneori acest efort inseamna actualizarea imaginii spre care tinzi si care te impinge in afara zonei de confort. Schimbarea te va ajuta sa incepi un capitol in viata ta. Gaseste o modalitate de a face acest nou stil mai „Tu” si totul va fi bine.

Roaga un profesionist sa iti alcatuiasca un Bio interesant. Atunci cand scriem despre noi insine avem mereu tendinta de a scrie despre ce e important pentru noi mai degraba decat ceea ce este cu adevarat interesant sau valoros pentru altcineva,de aceea o mana de ajutor obiectiva este binevenita. Rezumatul tau prescurtat, depinde de industria in care activezi dar si de Brand-ul Personal. O nota de umor este valoroasa si chiar de dorit.

Cand te angrenezi intr-un proiect care te priveste, va trebui sa iei in considerare implicarea ta pe termen lung. Beneficiile se obtin in timp, prin construirea relatiilor, prin oferirea unor continuturi de calitate.

Creeaza schimbarea, fii o forta activa in domeniul tau, altfel Brandul tau va muri. Identifica ce iti place cel mai mult sa faci, care este rolul tau in acel proiect si gaseste modalitati pentru a adapta directia in acest domeniu cat poti de bine.

De cate ori se iveste ocazia, vorbeste despre munca ta. Cand intalnesti comunitatea si contextul potrivit, preia initiativa si abordeaza subiecte in care ai ocazia sa iti expui ideile. Oamenii trebuie sa te si auda, nu doar sa te vada prin intermediul fotografiilor sau inregistrarilor video. Fii un participant activ la evenimentele din jurul tau si din propria viata.

Acorda atentie si valoare oamenilor cu care interactionezi.Ei au nevoie sa simta ca sunt o parte a succesului tau.Pastreaza prospetimea Brand-ului.Nu fii plictisitor sau repetitiv. Adauga noi elemente si provocari modului in care te manifesti. Nu poti merge pe o linie, fara sa evoluezi, fara sa te lasi modelat de viata si de mediu.Adauga noi straturi la tot ceea ce reprezinta miezul personalitatii tale.

Joaca tare, serios si pe termen lung, astfel incat potentialul tau de Branding sa dureze mai mult decat dureaza viata ta. Daca proiectele tale ar putea sa aibe o finalitate la un moment dat, Brand-ul Personal va continua sa persiste, adaugand valoare fiecarui nou proiect pe care il vei crea.

Oamenii vor urma Brand-ul pentru ca vor avea incredere in el, indiferent de proiectele noi initiate . Lansarea unor noi provocari, potentialul de Branding va garanta reusita lor, creditand noile proiecte. Niciodata un Brand cunoscut pe piata nu trebuie sa porneasca de la zero la capitolul credibilitate. Indiferent ca este vorba de o afacere online, de vanzarea de masini, de tablouri de arta, de o editura, Brand bun este o investitie de nepretuit.

Nu ai nevoie sa fii cunoscut pentru a fi mare. Exista o multime de primii pe lista bloggeri si personalitati din lumea web-ului care au Branding Personal destul de slab dincolo de interactiunea cu publicul favorit de pe propriul Blog.

Exista persoane care nu au o audienta foarte mare pentru proiectele lor, dar au reusit sa creeze un Brand Personal care este mai mare decat ceea ce au construit ei. Este o platforma excelenta pentru ca ei sa creasca proiectele lor catre ceva mai bun.

Nu fii ipocrit! Evita sa faci lucruri care merg impotriva Brand-ului sau impotriva a ceea ce afirmi. Nu face public esecul din domeniul tau de expertiza. In domeniile noi este ok, pentru ca tu nu incerci sa fii expert in ele. Aceasta este diferenta despre abordarea subiectului numit esec despre care ai putea vorbi.

Exceptie de la aceasta regula este atunci cand esecurile tale devin publice, in ciuda eforturilor tale.In cazul in care te vei confrunta cu acest lucru, nu evita asumarea raspunderii sau fuga de acest subiect. Prefera mai degraba ca oamenii sa invete din experientele tale de la tine, decat de la cineva care este rau intentionat si nu are nici un interes sa te descrie asa cum meriti.

Sursa : Skelliewag.org si wikiHow

Te invit sa parcurgi oferta si serviciile mele. Rezerva acum o programare pentru o consultanta personalizata in functie de buget si prioritati. Mult Succes!