De ce trebuie sa iti separi profilurile sociale de profilurile profesionale

Cum sa iti verifici blog-ul pe Pinterest
martie 30, 2015
Filmul Deconectat
aprilie 2, 2015
Arata tot

Sa recunoastem faptul ca expunerea in Social Media presupune asumarea anumitor riscuri.Un mesaj gresit, un comentariu deplasat, o poza dintr-un alt film si cariera ta este compromisa pentru totdeauna.

Modul in care iti petreci timpul, evolutia comunicarii si mentinerea relatiilor cu cei dragi, posibilitatea extinderii influentei si asupra altor persoane pe care le cunosti mai mult sau mai putin, sau pe care cu siguranta nu vei avea posibilitatea sa le intalnesti fata in fata vreodata, iti permit stabilirea unor conexiuni care sfideaza fusul orar si granitele obisnuite, insa te si expun in mare masura interpretarilor celor din mediul virtual, judecatilor acestora si etichetarii intr-o categorie sau alta din punctual lor de vedere.

Cu o medie de 16 conexiuni pe zi, in care 40%-60% dintre angajatori isi petrec timpul Social Media pentru potential recruting, expunerea indelungata in spatiul public in orele de program pe retelele sociale, daca nu lucrezi in domeniu nu e tocmai avantajoasa.

Cum sa imbini prezenta online cu cea offline profesionala? Abordarile sunt diferite. Unii profesionisti evita total Social Media. Multi o percep ca pe ceva nerealist, folositor celor lipsiti de ocupatie si dornici sa socializeze si nu sunt dispusi sa isi expuna public gandurile, emotiile, preferintele, considerand-o sursa de informatii asupra careia nu detin controlul.

Altii, se folosesc de avantajele Social Media, insa pastreaza o limita intre nivelul de expunere si spatiul personal. Acest tip de persoane inteleg cum functioneaza lumea virtuala, insa pot trai departe de ea, servindu-se de anumite utilitati si functii sociale ale acesteia. Nu toate persoanele imbratiseaza strategia deschisa de comunicare.

Posibilitatea pastrarii anonimatului pe internet, existenta hakeri-lor si a altor persoane rauvoitoare ii determina pe multi utilizatori sa isi selecteze cu grija auditoriul, separand profilurile publice de cele private, cele personale de cele profesionale.

Retelele sunt fluide, setarile de confidentialitate se schimba periodic si trebuie verificate, efectul big brother este o realitate. In momentul in care te inregistrezi pe un site de socializare esti constient ca datele tale vor fi publice, ca vei fi expus , insa pe masura ce trece timpul si te integrezi in mediul respectiv, intervine uitarea, ai sentimentul de familiaritate si cum nimeni nu te critica in mod fatis, nu ai intotdeauna feed-back-ul derapajelor comportamentale si in privinta modului in care esti perceptut.

Te poti trezi inclus in grupuri care abordeaza subiecte de discutie care nici macar nu fac parte din sfera ta de interes, tag-uit in poze pe care nu ai vrea sa le expui pentru ca ai omis sa umbli la setari la momentul potrivit, ai putea constata ca esti preluat pe alte Pagini, cu comentarii spontane nu tocmai adecvate imaginii tale publice, sau importat de pe o lista de socializare Facebook pe o platforma dedicata profesionistilor LinkedIn cu un profil care nu este adaptat acelei realitati de socializare. In aceste situatii ai putea fi considerat neprofesionist in ochii celorlalti, ostentativ, orientat spre distractie si mai putin spre munca, cu o doza de iresponsabilitate si tratat cu neancredere de viitorii angajatori sau parteneri.

Comportamentul perfect normal pe o retea, ar putea parea deplasat pe o alta retea. Strategia de pe Facebook, s-ar putea sa nu se potriveasca cu cea de pe LinkedIn. Ritmul alert de postare de pe Twitter este nepotrivit genului de postari si comentariilor de pe Linkedin.

Atentie la sincronizarea conturilor si la temele abordate.Nu orice continut poate fi universalizat pe toate platformele. Existenta unei platforme unice care inglobeaza toate aceste profile si site-uri de socializare, te poate ajuta sa iti calibrezi cantitatea si calitatea postarilor.

Usurinta si modul de abordare cu care inviti anumite persoane pe o retea, s-ar putea sa dauneze comportamentului de pe o alta retea. Fotografiile dintr-un profil, ar putea deranja si provoca situatii penibile intr-un alt context, chiar daca tu nu iti doresti decat sa-ti promovezi Sinele autentic.

Fiecare din noi indeplinim roluri diferite in contextele potrivite.Daca vrei sa fii tratat ca un profesionist adopta un anumit stil vestimentar, posteaza pe LinkedIn sau Twitter ori Google Plus in grupuri, forumuri din industria ta, incarca poze sau videoclipuri de la anumite evenimente profesionale, converseaza pe anumite teme.

Strategia personalizata presupune separarea celor doua aspecte din viata noastra. Daca detii si o afacere proprie, acest subiect poate fi abordat separat pe Site-ul, Blog-ul si Paginile specifice. Creeaza un Brand separat pentru ceea ce reprezinti tu si un alt Brand pentru Afacere.

Reputatia profesionala va fi protejata daca vei porni de la premisa crearii unor Grupuri sau a unor Liste diferite de continut pentru Facebook, Google, Twitter. Setarea initiala a profilului va permite pozitionarea viitorilor useri in raport cu tine si va determina si focus-ul tau in raport cu ei si cu ceea ce te intereseaza.

Daca detii o functie de conducere, sau aspiri catre un post cu responsabilitate este timpul sa-ti regandesti strategia pe termen mediu si lung.

Te invit sa parcurgi oferta si serviciile mele. Rezerva acum o programare pentru o consultanta personalizata in functie de buget si prioritati. Mult Succes!