Dincolo de interes in Branding

Facebook Fabrica de Narcisism
aprilie 3, 2015
Selfie din perspectiva unui copil
aprilie 13, 2015
Arata tot

Bod Deutsch a vorbit despre necesitatea mutarii identitatii dincolo de interes, in rubrica sa propunandu-si sa aduca o perspectiva noua din domeniul antropologiei cognitive, in lumea marketing-ului. La randul lor, marketerii au recunoscut necesitatea de a asculta consumatorii de pe retelele sociale, iar brandurile s-au adaptat la mediul social din retea prin initierea conversatiilor.

Cercetatorii de piata nu pot ignora aceste evolutii, deoarece acestea dicteaza necesitatea de a intelege identitatea oamenilor nu numai interesele lor. Mai presus de toate suntem oameni, nu baze de date.

Perioadele de stres social, cer marketerilor sa inteleaga experienta autentica a lumii personale a persoanelor fizice, care include si preferintele ilogice, dorintele inocente, ipotezele murdare si deducerile netestate. Cheia realizarii unei tranzitii de succes va fi gasita prin concentrarea pe schimbarile specificului cultural la nivelul unei colectivitati, pe scurt tinand cont de ceea ce spune limba.

Acest progres emotional-cognitiv este informat permanent de dezvoltarea identitatii de sine, care sta la baza calculelor de cumparare inconstiente. Intelegerea acestui proces implica o schimbare de perspectiva in ceea ce inseamna observarea consumatorilor ca baze de date pentru evaluarea lor ca oameni. Atitudinea traditionala, sondajele, focus grupurile, studiile nu mai sunt adecvate pentru o aceasta sarcina.

Metodele traditionale care se concentreaza doar pe atributele produselor, de multe ori prind doar impulsuri superficiale. Pentru a reusi trebuie sa incadreze Brandurile in vietile oamenilor mai degraba decat invers. Oamenii cumpara lucruri de marca care se potrivesc sensului lor personal. Sarcina de baza a marketing-ului este prin urmare de a antrena emotional logica oamenilor pe baza careia se modeleaza identitatea de sine si produsele identitatii in naratiune.

Aceasta forta creaza vanzarea si creste profiturile. Marca este doar un sentiment spasmodic, ilogic, imediat, care ne tulbura, cand percepem acel produs ca pe un loc de intalnire pentru manifestarea sine-lui nostru latent. Marca este despre ceea ce isi doresc oamenii sa devina, nu despre ceea ce sunt.

Implicatia critica a marketing-ului o reprezinta intelegerea identitatii oamenilor, nu doar a intereselor lor. Satisfacerea nevoilor consumatorilor este o simpla marfa, dar nu reprezinta un Brand. Marketerii nu ar trebui sa piarda timpul intrebandu-se ce au oamenii nevoie sau isi dorescei . Ei trebuie sa afle cine sunt acesti oameni.

Auzind, nu doar ascultand. Vazand nu doar Urmarind

Ascultarea identitatilor necesita existenta abilitatilor unui „interogator iubitor” in procesul prin care oamenii ofera sensuri, se justifica si autorizeaza o vizune a sinelui lor viitor. Pentru a obtine „ povestile personale „ ale oamenilor, este necesara crearea unui mediu in care oamenii „ sa poata trai ei insisi ca o idee” . Aceasta necesita competente dincolo de capacitatea de a modera o discutie subiectiva sau legata de curaj. Asa cum a spus Samuel Beckett „ lasati cuvintele oamenilor sa faca ceea ce trebuie sa faca, si sa faca ceea ce au de facut”

In cadrul acestei pozitii, cuvintele oamenilor sunt auzite din mai multe perspective: ca de la comunicare exterioara la discutiile cu sine, sau cu umbra ( ceea ce este vorbit este mai mult decat ceea ce se spune) . Recidivele si deraierile de logica in auto-naratiuni furnizeaza informatii critice pentru care oamenii ar trebui sa fie trasi la raspundere.

Aceast lucru nu este psihoterapie, demografie sau personalitate. Aceasta expunere expune zig-zag-urile cognitive care duc la formarea de convingeri si atasamente. Aceasta este moneda de comercializare deoarece oamenii sunt simbol si metafora, factori de decizie si povestitori.

Marile Naratiuni conduc catre ROI

Odata povestea despre sine si despre propria lume sunt intelese, sarcinile analitice sunt de a localiza „ miezul metaforei si mitologia” care alcatuiesc „marea naratiune”. Un astfel de raport interior reprezinta o expresie primordiala care intruchipeaza visele populare, precum si temerile cuiva. O astfel de analiza poate produce exercitii de „maiestrie spontana”.Scopul este de a intui
modul neasteptat in care dialogul nostru emotional se conecteaza la problemele din afara structurilor sociale. Trebuie gasite in fiecare subiect ramasitele culturale ale tuturor mintilor si ideile culturale de control

Din aceasta perspectiva profunda, pot aparea planuri de comunicare puternice care ofera posibilitatea de crestere maxima a ROI, intalnita in marketing cand reusesc sa atinga structura primara a experientei umane autentice.

Cand munca marketeri-lor rezoneaza cu cerinta pietii, ei pot crea campanii, strategii de continut si multiplatforma care raman in memoria si in vietile oamenilor.

Sursa : Dr Bob Deutsch

Te invit sa parcurgi oferta si serviciile mele. Rezerva acum o programare pentru o consultanta personalizata in functie de buget si prioritati. Mult Succes!