Cum sa creezi o diferenta de perceptie prin alegerea fonturilor

Cum sa faci diferenta intre Nume si Branding
iunie 8, 2015
Brandul ” TU ” pentru succes in afaceri
iunie 10, 2015
Arata tot

Am lucrat o buna perioada de timp ca psiholog in recrutare. Din experienta mea, ceea ce iti pot spune este ca inainte de a evalua din punct de vedere intelectual formarile profesionale si experienta de viata in diferitele domenii de activitate ale celui care aplica pentru un anumit job, impactul vizual era primul contact cu CV-ul respectivei persoane.

Perceptia in absenta despre care se tot vorbeste in Personal Branding se realizeaza aproape instantaneu si nu exista nici un alt stimul care sa imi transmita alte informatii in lipsa persoanei de care ma interesez, detalii legate de timbrul vocii, aspectul vestimentar, privirea, postura, atitudinea.

Extrapoland la ceea ce se intampla in prezent in mediul on-line, postarile noastre pe Bloguri, ne reprezinta in absenta. Mesajul tau este doar o parte a ansamblului informational cules de mine, in cele cateva secunde in care ma opresc sa te citesc. Ceea ce imi va retine atentia si ma va impresiona cu adevarat va fi nu doar concizia exprimarii, aprecierea profesionalismului tau, ci si aspectul general in pagina, gradul de aerisire al textului, cursivitatea si mai ales formatul literelor.

Tehnologia ne permite astazi sa personalizam fiecare document care ne reprezinta si pe care il facem cunoscut celor cu care interactionam. Asa cum analiza grafologica este oglinda personalitatii noastre, existenta libertatii de alegere a fonturilor permite diversitatea exprimarii intr-o maniera acceptata in functie de context si ne incurajeaza sa depasim conformismul de masa.

Exista mii de avocati, doctori, artisti, psihologi, traineri, manageri, profesori, kinetoterapeuti, contabili, dar cu siguranta nu exista a doua copie a versiunii tale, pentru ca TU esti unic si aceasta diferentiere in raport cu alte persoane care au acelasi statut se reflecta in tot ceea ce faci, gandesti si postezi.

De ce ai alege sa fii ca media? Ce as putea eu crede ? Conformismul social nu este o carte castigatoare daca iti doresti sa iti afirmi personalitatea.

Exista desigur profesii, cum sunt cele din cadrul armatei in care se cauta un anumit profil de personalitate, insa eu ma refer la cei care isi asuma ceea ce sunt, ceea ce au devenit si isi doresc sa reuseasca in domeniul ales. Pentru ca aceasta sa se intample trebuie sa aiba loc o diferentiere.

Potrivit unui studiu realizat de site-ul de recrutare TheLadders.com, recruiterii petrec aproximativ sase secunde in scanarea unui CV pentru a alege cel mai potrivit candidat. Aspectul general al postarilor din CV dar si din on-line creeaza o impresie vizuala imediata, care transmite sentimentul ca in spatele acestor postari se afla o persoana organizata mental, profesionist desavarsit atent la detalii si la modul in care alege sa se prezinte lumii.

Alegerea font-ului nu trebuie sa fie intamplatoare, ci adaptata personalitatii tale si contextului.

1. GARAMONT

Times New Roman este probabil cel mai frecvent font ales pentru CV-uri, de aceea ar fi o idée buna sa incepi sa il eviti, daca nu iti doresti sa arati la fel ca atatia altii. In plus, acest font te ajuta sa fii mai organizat pe pagina, fara sa sacrifice lizibilitatea prin scaderea fontului sau aglomerarea design-ului de strangere si spatiere.

2. GILL SANS

Acest font unic si sofisticat, proiectat in Anglia 1920 confera o nota clasica si moderna aspectului general. Este folosit la scara larga in Marea Britanie.

3. CAMBRIA

Este un font serif distribuit pe scara larga odata cu programele Microsoft Office. Aceste fonturi : Calibri, Cambria, Candara, Console, Constantia si Corbel au fost proiectate in idea folosirii lor pe monitoarele de calculator. Specific concepute pentru print, datorita constructiei robuste isi pastreaza inteligibilitatea chiar si la dimensiuni mai mici. Cambria este alegerea optima pentru textile scrise in on-line dar si tiparite.

4. CALIBRI

Este fontul implicit ales pentru Microsoft Word din 2007, insa nu atat de des folosit in comparatie cu fontul Arial. Un scris format Calibri la o dimensiune de 12 , utilizand 500-750 de cuvinte , se incadreaza intr-un format de doua pagini.

5. CONSTANTIA

Arata prietenos si mai putin infundat decat multe fonturi serif. Este potrivit pentru utilizarea atat pe ecran, cat si pentru documentele tiparite, ceea ce il face preferabil pentru distribuirea materialelor in ambele variante.

6. LATO

Initial proiectat pentru utilizari corporative, fontul Lato sans-serif are caracteristici unice la dimensiuni mai mari. Designer-ul acestui tip de font il descrie ca fiind “grav si prietenos”, perfect pentru documente oficiale, insa lumina ar putea ingreuna vizibilitatea, cand sunt alese dimensiunile mici.

7. DIDOT

Este un font serif distinctiv cu un aspect de lux. Poate fi o optiune pentru persoanele care activeaza si au Blog-uri in moda si in fotografie. Este mai bine pus in valoare la dimensiuni mari.

8. HELVETICA

Acest font elvetian sans serif este considerat de multi designeri si tipografi regele fonturilor. Datorita liniilor sale curate, moderne, de o claritate exceptionala, s-a realizat si un documentar despre acest font. Este utilizat pe scara larga in toate logo-urile majore : BMW, American Airlines, Microsoft , in semnele de metrou din New York City. Pentru un aspect curat, modern si profesionist al materialelor incearca fontul Helvetica. Este inclus in sistemele de operare Mac, dar daca vei dori sa-l folosesti pe sistemul Windows va trebui sa-l cumperi.

9. GEORGIA

Este o alternativa la Times New Roman si poate fi usor de citit chiar si al dimensiuni mai mici. Fiind conceput in mod special pentru claritate pe monitoarele de calculator, arata grozav pe orice material digital, sau pe CV in format PDF.

10. AVENIR

Acest font sans-serif versatil are un aspect foarte curat. Poti intampina greutati in a-l utiliza in anumite sectiuni din formatul CV-ul prestabilit pe anumite site-uri de profil. Evita orice versiune condensata, poate fi greu de citit.

Cum ti se pare aceasta lista de recomandari? Esti surprins/a ? Printre cele mai neinspirate si mai putin preferate vizual se inscriu alte cateva fonturi, din care unele iti sunt familiare.


1. TIMES NEW ROMAN

Times New Roman este o alegere aproape automata pentru cei mai multi utilizatori.Totusi la dimensiuni mai mici, este greu descifrabil si nu are o aparitie de efect pe micul ecran.

2. FUTURA

Creat in anii 1920, desi este considerat un font atractiv, aspectul lui general este oarecum stilizat si atipic. Literele mici neobisnuit de inalte, fac un aspect discordant in contrast cu formele ascutite si rotunde. Nu este recomandat in documente oficiale sau CV-uri.

3. ARIAL

Este unul dintre cele mai supra-solicitate fonturi fiind considerat echivalentul lui Times New Roman. Alegerea unui font atat de comun, pe care unii l-ar numi plictisitor, poate fi perceputa ca o alegere comoda, superficiala. In plus, fontul Arial este o adaptare a fontului Helvetica, putin mai neregulat in constructia sa. Nu este nimic rau sa alegi un font neconventional, insa exista si alegeri mai bune sans-serif decat Arial.

4. COURIER

Construit in ideea de a reproduce aspectul redat de o masina de scris, acesta transforma materialul tiparit intr-o imprimare neactualizata de vreo 30 de ani. Caracterele monospatiate ii dau un aspect nenatural, in mod special cand este destinat pentru pagini intregi de text.

5. BRUSH SCRIPT

Ai putea sa fii tentat sa alegi acest tip de font in partea de sus a unui CV, care ii da un aspect de scris de mana, deci lasa impresia de personalizare a documentului. Acest aspect retro nostalgic, conceput in 1942 este demodat si in nici un caz recomandabil pentru situatii oficiale, afaceri care isi propun sa transmita sobrietatea si CV-uri concepute pentru industrii profesionale. Este mai intelept sa pastrezi o linie conservatoare.

6. COMIC SANS

Creat in 1994 pentru cartile de benzi desenate, confera o nota copilareasca continutului si distrage atentia de la orice context serios. Daca blogul tau este despre copii, activezi in industrii creative si vrei sa transmiti acea stare ludica poate fi o alegere. In orice alta situatie, evita acest font, floricele ostentative si detaliile grafice prea unduitoare.

7. CENTURY GOTHIC

Century Gothic are un aspect elegant, modern insa este putin neregulat pentru documente si materiale oficiale, pentru site-uri si blog-uri profesioanale. La dimensiuni mici, mesajul poate fi greu de citit.

8. PAPYRUS

Oamenii il prefera, asociindu-l cu „Egiptul” . Confera o nota aventuroasa si exotica oricarui material. Daca ai curaj sa risti si crezi ca te avantajeaza ca personalitate, il poti alege pentru postarile de pe blog, dar nu te-as sfatui sa optezi pentru el pentru documente oficiale.

9. IMPACT

Destinat utilizarii pentru titluri si slogane, acest font transmite un mesaj de incredere si indrazneala a postarii. Literele mici pot fi usor de citit cu acest format.

10. TRAJAN PRO

Inspirat din formularile sculptate in Columna lui Traian, fontul are doar litere mari, fara optiunea literelor mici, ceea ce il face nepotrivit pentru documentele oficiale.

Pentru CV-uri si alte documente oficiale dimensiunea standard este de 10-12. Dimensiunile mai mari sunt acceptate pentru pozitii si subpozitii. Vizualizarea unor documente pe un computer care are diferite fonturi instalate iti poate afecta materialele.

Pentru a evita inlocuirea automata cu un substitut furnizat de computerul persoanei care iti citeste materialele, o idee utila ar fi sa iti salvezi documentele in format PDF inainte de a le expedia.

Sursa: Janie Klieve

Te invit sa parcurgi oferta si serviciile mele. Rezerva acum o programare pentru o consultanta personalizata in functie de buget si prioritati. Mult Succes!