Ce este Personal Branding-ul in Social Media Romania

Iluzia majoritatii pe retelele sociale
iunie 10, 2015
Bruno Medicina la Conferinta de la Bucuresti cu Jordan Belfort
iunie 14, 2015
Arata tot

Personal Branding-ul reprezinta o combinatie de talente si valori personale care ne fac unici – Neus Arques

De ce ti-ai dori sa fii un Brand, TU si Afacerea TA ?

Pentru ca iti doresti loialitatea clientilor, a fanilor tai, pentru ca ai in vedere o buna campanie de marketing in viitor, pentru ca previzionezi extinderea contactelor sociale si a nivelului de influenta personala, indiferent daca te afli la inceputul carierei, la mijlocul ei sau intr-o pozitie de top management.

Cum iti propui sa faci asta, fara sa apelezi la o agentie mare de publicitate, pentru ca nici afacerea ta nu este una de anvergura care sa fie dispusa sa cheltuiasca un buget costisitor?

Simplu! Cauti solutii alternative! Fie te orientezi in functie de suma alocata catre un consultant de pe piata care te poate consilia in acest domeniu, fie aloci timp studiului individual si esti dispus sa investesti timp si energie pentru a-ti construi profile pe anumite platforme si a le gestiona intr-o maniera profesionista.

Orice individ ca entitate in sine este un Brand, indiferent daca este posesorul unei afaceri sau este un specialist foarte bun in domeniul in care profeseaza. Brandul Personal in relatia cu Social Media este interfata prezentata lumii, CV-ul virtual, insa reprezinta o oferta mult mai generoasa si de perspectiva comparativ cu varianta tiparita a CV-ului clasic.

De ce ? Pentru ca un CV este restrictiv si depinde foarte mult de o anumita conjunctura, pentru ca nu iti surprinde personalitatea in diferitele situatii de viata, pentru ca nu reuseste sa te valorizeze si sa te umanizeze largind cadrul de perceptie intr-o maniera mai permisiva si mai nuantata.

Oricat de mult ar citi printre randuri in recrutor, oricat de fin cunoscator ar fi un viitor partener de afaceri, oamenii au nevoie de timp pentru a se cunoaste si a emite niste concluzii, pentru a-si descoperi afinitati, pentru a-si testa limitele si reactiile.

Aglomeratia urbana contribuie la alienarea indivizilor. Posibilitatile de comunicare si cunoastere sunt reduse. In paralel necesitatea relationarii, pentru ca suntem fiinte sociale, a condus la aparitia retelelor de comunicare in care oamenii incearca sa restabileasca contacte interumane si sa cunoasca persoane noi.

Viata si piata s-au mutat de cativa ani in on-line. Se afirma adesea, la o cautare a numelui tau pe google, ca absenta in rezultatele afisate, este echivalentul inexistentei tale sociale. Este o metafora, insa nu foarte departe de adevar. O alta persoana cu aceleasi perspective de cariera ca ale tale, va lua o oportunitate care iti era poate destinata, pentru simplul fapt ca este afisata de rezultatele google.

Prezenta ca si absenta comunica in permanenta un mesaj. In cazul in care esti usor de gasit, poti transmite esti o persoana prosociala, comunicativa, orientata catre semeni, cu preocupari personale si profesionale, in caz contrar perceptia generala ar putea fi de lipsa de interes pentru gestionarea imaginii propriei persoane, introversie, cunostinte deficitare de networking, lipsa de timp, superficialitate, ermetism.

Prezenta in on-line este o conditie necesara, insa nu si suficienta. Poti sa te devalorizezi singur/a facandu-ti un deserviciu, pentru ca nu ti-ai rezolvat problemele de personalitate si ai tendinta frecventa fie sa te subevaluezi, fie sa te supraevaluezi, nu iti place sa interactionezi cu oamenii, postezi sporadic, nu dispui de suficient timp pentru a te informa si a posta din industrie, nu cunosti toate platformele, nu iti plac activitatile tehnice.

In cazul in care ai luat decizia de a-ti construi o imagine publica, va trebui sa intelegi ca Personal Branding-ul in Social Media este un angajament pe termen lung, care implica timp, energie, disponibilitate, abilitati prosociale, o buna cunoastere personala, intelegerea regulilor jocului, respectiv a modului in care functioneaza Blogul, LinkedIn, Twitter, Facebook, Google Plus, Pinterest, Youtube, Scribd, Tumblr, Vimeo.

Tu esti Brandul! Afacerea personala este Brandul! Poti alege sa le dezvolti separat, sau sa le integrezi sub acelasi concept. Descrie in cateva propozitii scurte care este mesajul tau de branding.

Reformuleaza, pana in momentul in care ajungi sa nu te mai repeti. Extrage ideile esentiale. Gandeste-te la un Slogan reprezentativ. Ce ai putea sa-mi transmiti despre tine? Cum ai vrea sa-ti percep afacerea?

Enumera pe doua coloane 5 atribute pozitive si 5 atribute negative despre tine. Poti proceda in aceeasi maniera si in privinta afacerii. Roaga prietenii si familia sa iti ofere un feed-back.Daca nu ai dispozite sa le oferi detalii, spune-le ca este un joc de explorare a punctelor forte si punctelor vulnerabile. Observa care sunt elementele care se repeta. Retine-le ! Pe cele pozitive incepe sa le valorizezi mai bine, pe cele negative gandeste-te cum sa le imbunatatesti.

In Personal Branding nu este despre noi atat de mult, cat mai ales despre modul in care ne percep ceilalti in absenta. Este important sa ai un feed-back exterior, pentru ca analiza personala este subiectiva si nu te ajuta foarte tare in acest demers, insa poti vedea cat de aproape esti de perceptia majoritatii.

Odata clarificate aceste aspecte poti incepe sa concepi un plan de postari, o frecventa a acestora, o configurare a profilului cu diferitele aspecte personale si profesionale. Sfatul meu este sa incepi sa postezi pe un Blog Personal, sau un Blog Profesional si din acest punct sa incepi sa viralizezi periodic continurile catre diferitele site-uri de socializare.

Din acest moment esti managerul propriei tale imagini publice si esti responsabil pentru impresiile pe care le provoci in mintile celor care te citesc. Interactiunile nu trebuie sa fie intamplatoare. Nu pledez pentru un supracontrol, dar nu te sfatuiesc sa te expui in situatii compromitatoare. Setarile de confidentialitate se pot schimba in timp . Iluzia familiaritatii, predispune utilizatorul catre confesiuni jenante uneori si care dauneaza grav sanatatii statutului de persoana publica.

Atitudinea neadecvata, limbajul pitoresc, expunerea propriei vietii dincolo de anumite limite, tinutele transmit mai multe informatii decat ai fi tu constient/a. Din exterior lucrurile se vad altfel. Evita pe cat posibil expunerile gospodaresti ale retetelor alimentare daca site-ul tau nu este unul gastronomic, nu iti expune posetele nou achizitionate, pantofii, rochiile, unghiile, evita pretextele ieftine pentru a incarca o noua poza cu tine. Si Narcis avea o limita.

Daca nu esti efectiv surprins intr-un moment de socializare, nu abuza de fotografii personale.Despre Selfie-uri cred ca nu are sens sa mai discutam. Da-ti timp pentru a fi un observator al activitatilor de pe retele. Hotaraste in deplina cunostinta de cauza ce vrei sa transmiti lumii si cum doresti sa fii perceput.

Imitatia colectiva in grupurile mari este periculoasa. Analizeaza inainte de a te angrena in discutii pe teme delicate cu tenta politica, religioasa, ideologica. Reprezinta ele o miza pentru tine ? Daca ai putea schimba ceva, ar merita poate efortul. Consuma energie in lucruri care te cladesc si te inalta. Este mai avantajos !

Intersectia cu aceste retele te poate fi utila sau nu, in sensul ca aceste urme virtuale vor ramane undeva printre miliardele de informatii accesibile in orice moment. Nu stii cine le poate gasi la un moment dat. Poate nu erai intr-o dispozitie buna, peste sase luni, un an, ideile tale ar putea fi altele, insa cuvintele vor continua sa vorbeasca despre tine.

Te invit sa parcurgi oferta si serviciile mele. Rezerva acum o programare pentru o consultanta personalizata in functie de buget si prioritati. Mult Succes!