Cum sa te promovezi fara sa fii narcisic

Logout decizia cea mai dificila daca esti dependent de Social Media
iulie 10, 2015
Ce este un logo
iulie 13, 2015
Arata tot

In Social Media odata cu irelevanta CV-urilor si extinderea comunitatilor si a mijloacelor de interactiune, a devenit esential construirea unui Brand online pentru a iesi in evidenta si a avea succes social. Dan Schwabel cel mai bine vandut autor de Personal Branding, vorbeste despre cum sa te promovezi in zilele noastre fara a parea increzut. El a reusit performanta de a intervieva peste 1300 de persoane din 2007, celebritati de la Malcolm Gladwell pana la Jesica Alba. A intampinat refuzuri, desi avea un Brand Personal puternic in piata, insa perseverenta a invins. Dan Schwabel este una dintre cele mai apreciate personalitati in domeniul sau de activitate.

Ceea ce trebuie sa facem este sa ne orientam spre sprijinirea atingerii scopurilor altora, sa-i valorizam, inainte de a astepta ceva in schimb. Cand atentia nu mai este focusata pe autopromovare, oamenii devin mult mai binevoitori si interesati sa te ajute. Traim intr-o lume in care toti oamenii au nevoie de auto-promovare, inclusiv celebritatile.

Daca vei sustine alte persoane, ele vor simti in mod natural sa iti intoarca acest favor fara ca tu sa ii rogi sa faca acest lucru in ceea ce te priveste. Daca vei obtine increderea lor, dar te vei comporta intr-un mod egoist, acestia nu te vor mai urmari si te vor ignora, deoarece vor stii care sunt adevaratele tale intentii.

In loc sa vorbesti incontinuu despre cat de important esti si ce realizari marete ai, incearca sa contribui cu valoare in vietile altora prin continut, comentarii si suport.

Este din ce in ce mai greu sa iti delimitezi viata personala de cea profesionala, datorita tehnologiei care permite aceasta transparenta. Uneori culegerea de informatii despre tine se realizeaza intr-o maniera intruziva si nu este pusa in slujba interesului tau nemijlocit.

In acest sens, trebuie sa iti clarifici in minte modul in care alegi sa te prezinti lumii, felul in care doresti sa fii perceput la un prim contact vizual al continuturilor tale indiferent ca este vorba de fotografii de familie sau profesionale, postari pe blogul personal sau comentariile de pe retelele de socializare si forumuri.

Daca iti doresti sa transmiti imaginea unui profesionist competent, pentru ca prioritatea in viata ta o reprezinta latura profesionala, vei alege fotografiile la costum, aspectul ingrijit, atitudinea potrivita contextului, vei evita conflictele de orice fel, asocierea cu persoane dubioase si aderarea la partide si organizatii care contravin intereselor tale.

Daca esti un actor de comedie, vei pune accent pe latura familiala, vei fi orientat spre aspectele sociale ale vietii si abordarea acestora cu umor si dezinvoltura, vei cauta cu predilectie anumite fotografii pe marginea carora sa improvizezi in voie, vei detensiona atmosfera de cate ori vei avea prilejul.

Daca esti un poet, vei fi preocupat de aspectul boem al vietii, vei da frau liber imaginatiei, te vei orienta catre natura si vei fi o sursa creativa de explorare a emotiilor.

Daca esti pictor, va predomina informatia vizuala, referintele legate de expozitii si evenimente artistice, descrierea preocuparilor tale si o promovare a stilului personal, recomandari ale galeriilor de arta si a pictorilor contemporani sau geniilor veacului trecut.

Daca esti un doctor si vrei sa te remarci in domeniul tau de activitate, vei oferi informatii medicale, vei interactiona cu userii care se confrunta cu situatii pentru care ai raspuns, vei posta despre evenimentele la care participi, vei scrie pe forumuri .

Dar poate ca nu latura profesionala primeaza si iti doresti sa promovezi un hobby personal, o abilitate deosebita care te deosebeste de ceilalti, pentru ca asa cum iti este si numele si personalitatea ta are un cuvant de spus in virtual.Intreaba-te pentru ce anume ti-ai dori sa fii cunoscut in comunitatea din care faci parte, sau la o simpla rasfoire a numelui pe motoarele de cautare, cu sau fara intentie.

Daca esti o persoana introvertita, nimic nu te impiedica sa dai valoare informatiilor din sfera profesionala, pastrand pe cat posibil departe de ochii curiosilor manifestarea personalitatii din viata privata. Esti in permanent control asupra a ceea ce spui si ceea ce faci, in incarcarea de informatii si fotografii, prin postarea de comentarii si reflectii.

Senzatia de cunoscut si usurinta comunicarii in spatiul virtual iti pot anula temerile in privinta posibilelor intentii defaimatoare, a analizei venite de nicaieri, a stereotipurilor si prejudecatilor celor care iti interpreteaza comportamentul. Nu-ti spun acum ca trebuie sa te transformi intr-un paranoic, dar te atentionez ca nu esti singur, chiar daca asa iti place sa crezi in momentul in care postezi din fata ecranului calculatorului.

Nu exista nici o diferenta intre a promova un Brand in online si altul in offline. Ambele atitudini trebuie sa fie consecvente, coerente si sa se ridice la inaltimea asteptarilor stabilite de tine. Foarte multe persoane au tendinta de a supralicita imaginea construita cu greu in online, pe retelele de socializare, perceptie care nu se sincronizeaza cu intalnirea persoanei in viata reala.

Aceasta discordanta te face inautentic si iti submineaza balonul de sapun realizat in virtual, cand scopul tau este cunoasterea in viata reala a anumitor persoane pentru indeplinirea obiectivelor de viata. Incercand sa impresionezi pe cineva din online, intr-o maniera nerealista, socul dezamagirii va fi direct proportional cu nivelul de energie investit initial.

Pentru a fi remarcat in directia dorita , trebui sa te gandesti la o nisa careia sa i te adresezi mai intai. Incearca sa identifici care sunt punctele tale forte, ce te pasioneaza si ar putea fi promovat in online, care sunt oportunitatile pe care le ofera piata, cum ti-ai putea atrage de partea ta un public interesat de cunostintele pe care le stapanesti.

Nu te afirma ca un expert de la inceput. Construieste-te ca Brand pas cu pas , pentru a te extinde mai tarziu si audienta te va urma peste tot, odata ce vei deveni cunoscut in bransa.

Incepe sa vorbesti despre preocuparile tale, despre produse, despre alte persoane pe care le consideri interesante din domeniu sau din alte medii , ofera noutati, completeaza cu amanunte interesante postarile altora, contribuie cu valoare in comunitate. Odata ce vei deveni cunoscut, oportunitatile vor curge si abia atunci tu te vei putea gandi si la partea materiala a vietii ca o consecinta fireasca a valorii pe care o reprezinti.

In loc sa te intrebi “Cum reusesc altii sa faca bani sau sa fie cunoscuti ?” incepe prin a te intreba “Care este valoarea pe care eu pot sa o aduc pe piata, astfel incat sa fac bani si sa fiu cunoscut ?” , “Cum pot eu contribui in vietile oamenilor pentru a face o diferenta semnificativa pentru acestia ?”Aceasta abordare este formula de succes pentru multi experti si autori recunoscuti.

Te invit sa parcurgi oferta si serviciile mele. Rezerva acum o programare pentru o consultanta personalizata in functie de buget si prioritati. Mult Succes!