Audienta invizibila

Ce este un logo
iulie 13, 2015
Principiul reciprocitatii in online
iulie 14, 2015
Arata tot

Publicul real ramane anonim pentru utilizator si reprezinta in medie un numar de patru ori mai mare decat numarul estimat de lista de pe diversele platforme sociale, sustine Dr. Michael Bernstein .

Sansele ca publicul real care vizioneaza actualizarile de pe Facebook sa fie mult mai numeros sunt crescute, afirma un studiu realizat in comun de Facebok si Institutul de Cercetare Standford realizat pe un numar de 220.000 de utilizatori.

Fiecare utilizator a fost rugat sa faca o evaluare subiectiva in privinta dimensiunii publicului estimat pe propria Pagina, apoi echipa a raportat aceasta dimensiune perceputa cu dimensiunea reala, comparand jurnalele de pe server.

Rezultatul a aratat ca audienta reala este de patru ori mai mare decat mesajul constientizat de catre cel intervievat. Majoritatea celor intrebati s-au bazat pe intuitie, evaluand la intamplare in baza simtului lor comun.

Realitatea este ca postarile noastre ajung la un numar mult mai mare de oameni decat am fi tentati sa credem. Exista o inegalitate in participare . Regula este de 90-9-1.

In anul 2006 bloggerii Ben McConnell si Jackie Huba au inventat un termen pentru a descrie raportul de activitate pe forumurile on-line. Au numit-o Regula 90-9-1. Astfel, conform cercetarilor lor 1 % dintre acestia sunt creatori, 9% sunt comentatori, iar 90% sunt observatori.

Aceasta Regula a fost adoptata intr-o gama larga de interactiuni pe internet, inclusiv in mass media sociala. In conditiile in care tu esti creatorul, noua din cele 100 de persoane se vor implica in continuturile tale interactionand, in timp ce alte 90 de persoane sunt acolo pentru a observa, citi si pentru a trage cu urechea.

Aceasta regula nu are o acuratete de 100%. Paul Schneider a testat aceasta Teorie pe publicul sau identificand un raport de 70-20-10. In cadrul unei mese rotunde, s-a observat o divizare de 95-4-1. Norma de comunicare online pastreaza aceste proportii: cei mai multi dintre utilizatori prefera rolul de spectatori si doar un procent modest se angajeaza in interactiune.

Cat de mare este aceasta majoritate tacuta a auditoriului tau? Este suficient sa te uiti la cifre. Daca te afli pe Twitter, consulta analytics.twitter.com sau pe TweetReach. In tabloul de bord principal vei putea vedea impactul tweet-urilor tale asupra celorlalti, numarul de utilizatori care au vazut acea actualizare, hashtag-uri, link-uri, extinderea tweet-urilor, retweet-uri, raspunsuri, care sunt tweet-urile preferate, cine sunt cei ce te urmeaza pe Twitter.

Pentru a obtine un feed-back in timp real, ai posibilitatea de consultare a rapoartelor atat pe Facebook cat si pe Blog prin consultarea raportului de bord. Din experienta celor care au realizat studiul, Blog-urile au un public invizibil mult mai mare decat pe platformele sociale.

Nu se poate stii cu certitudine care sunt impresiile celor care citesc continuturile tale, insa este demonstrat ca ele ajung la foarte multe persoane. Social Media si aspectele ei intunecate scapa evaluarilor traditionale. Oamenii pot partaja continuturile care le plac prin e-mail, prin chat sau prin alte platforme decat cele atat de cunoscute si de invocate.

Una din concluziile in Studiul Standford Facebook s-a referit la faptul ca marimea audientei poate afecta direct o persoana in deciziile ei in marketing-ul online. In functie de tipul de continut postat, frecventa si motivatia partajarii acestor continuturi, va exista o nepotrivire intre dimensiunea publicului perceput si publicul real.

Nu trebuie sa iti pierzi increderea atunci cand iei decizia de a scrie intr-un Blog personal, Fii consistent si constant, deoarece cei care nu te vor contacta sau nu te-au contactat inca te citesc.
Heidi Cohen recomanda sa se reziste tentatiei de a renunta sa mai postezi , raportandu-te la subiectivitatea evaluarii de moment. Invita acest public sa participe, posteaza intrebari deschise, solicita sfaturi periodic. A te considera atotstiutor nu incurajeaza interactiunea cu necunoscutii.

Zarella a constat ca a solicita un retweet sporeste sansele cuiva de a obtine retweet-uri pana la 39%. Sloganul tau, misiunea, ofertele de pe Blog pot castiga simpatia tacuta a mutor fani invizibili.

Atunci cand te vei uita descurajat pe click-uri, partajari sau comentarii ori postari favorite, sa iti amintesti ca probabil ai un public mult mai mare decat iti poti imagina la acel moment. Posteaza constant si urmareste aceste impresii tacute in mintea ta, atunci cand consideri ca nu are sens sa oferi plus valoare in mediul virtual.

Sursa: Kevan Lee pe bufferapp.com

Te invit sa parcurgi oferta si serviciile mele. Rezerva acum o programare pentru o consultanta personalizata in functie de buget si prioritati. Mult Succes!