Cum sa ai un profil profesional pe LinkedIn

Principiul reciprocitatii in online
iulie 14, 2015
Personal Branding pentru medici
iulie 22, 2015
Arata tot

Toata lumea stie cat de important este sa apari la cautari, dar si mai relevant este sa atragi atentia asupra continuturilor si profilurilor tale. Competitia este tot mai acerba , intr-o lume a afacerilor mari. Viata si piata s-au mutat in online. Este o lupta permanenta pentru afirmarea competentelor si pentru castigarea atentiei.

LinkedIn are peste 330 de milioane de oameni de afaceri, intrecand Facebook si Twitter combinate, avand cea mai rapida crestere la ora actuala. Exista mai multe modalitati de a actiona pe profilul de LinkedIn, pentru a aparea mai des pe rezultatele de cautare in pozitii relevante cu un avantaj imens, acela de a fi ales:

• Numele tau este cuvantul cheie cel mai important. Gandeste-te ce domeniu te reprezinta. Desi LinkedIn permite pana la 40 de caractere, in campul pentru nume nu recomand aglomerarea de fraze obositoare. Exemplu practic : Eliana Corina Social Media Specialist, LinkedIn
• Nu folosi prea multe caractere in dreptul numelui, vei pierde din spatiul alocat pentru Headline
• Domeniul de activitate, asociat cu numele tau este al doilea cuvant cheie important. Posteaza in Headline titlul professional / cartea publicata / teoria promovata, pentru mai multa vizibilitate pe motoarele de cautare. Exemplu : “Autor premiat” , “Cea mai buna carte despre….”, “Cel mai bine vandut autor de …” cuvintele: autor, carte, primesc scoruri avantajoase pentru domeniul cautat
• Completeaza-ti profilul in procent de 100%, folosind cat mai multe cuvinte cheie din domeniul de activitate
• Descrierile sa fie suficient de lungi pentru a acoperi subiectul si suficient de scurte pentru a nu plictisi
• Construieste o adresa personalizata care sa se potriveasca cu profilul si care sa valorizeze CV-ul , poti adauga in finalul numelui cuvinte cheie din profesie. Exemplu : ElianaCorinaSocialMedia
• Titlul din dreptul fiecarui job trecut in CV apare pe motoarele de cautare ale recrutorilor, alege-l cu grija
• Pe LinkedIn rezultatele cautarii depind de reteaua existenta de prieteni, colegi, contacte de munca, dar si de conexiunile altor contacte valoroase din reteaua prietenilor pe care deja ii ai : conexiuni de nivelul 2 si 3.
• Inscrie-te in grupuri relevante, multe sunt alcatuite din experti activi, prin postari repetate, poti atrage atentia cui trebuie.
• Ai posibilitatea de a introduce pana la trei adrese web pe profil, pe care sa le valorizezi si care sa te avantajeze.
• Alege o poza profesionala, in care sa ti se vada fata. Este neinspirant si dezavantajos sa optezi pentru o fotografie de club sau de plaja, o fotografie in care ai o atitudine ostentativa, inadecvata. Nu incarca fotografii meditative, fotografii din profil, fotografii cu desene grafice. Lipsa unei fotografii este un minus. Asociaza poza din profil cu fotografia care va promova CV-ul. Mai poti incarca in acest caz orice fel de fotografie? Denumeste poza cu numele tau si cuvantul cheie din profesia sau industria ta.
• Daca ai in vedere construirea unui Brand Personal, promoveaza aceeasi fotografie pe celelalte platforme sociale pentru a fi usor de gasit si usor de recunoscut/a.
• Gandeste realizarea unui rezumat ca pe o scrisoare de intentie . Ce servicii poti oferi, ce nevoi poti acoperi, ce probleme poti rezolva; ofera o perspectiva pentru ca oamenii sa stie la ce sa se astepte.
• Descrie-te intr-o maniera scurta si la obiect folosind paragrafe si semne de marcare ale ideilor. Nu abuza de cuvintele cheie, dand aspectul unui robot care si-a propus doar sa bifeze niste concept.
• Nominalizeaza mai multe locuri de munca din firma in care lucrezi, pentru a bifa cat mai multe cuvinte cheie pe motoarele de cautare
• Adauga fraze din fisa postului care vor imbunatati vizibilitatea in online.
• Sectiunea Skills/ Abilitati este o mina de aur pentru ca iti permite sa enumeri pana la 50 de abilitati pe care le posezi si iti permite sa le asezi intr-o maniera care te avantajeaza.
• La sectiunea Interese ai libertatea de alege din nou cuvinte cheie pentru hobby-uri. Multi oameni nu stiu acest lucru si nu speculeaza aceasta oportunitate de manifestare a originalitatii.
• Solicita recomandari si ofera la randul tau recomandari retelei. Acest feed-back arata potentialilor colaboratori sau client, ca esti potrivit/a pentru serviciul pe care il oferi. De la 10 recomandari in sus, profilul tau devine atractiv pentru cautatorii de comori din industrie.
• Ofera continut periodic, creeaza un nivel de predictibilitate, astfel incat sa determini pe cei care ti-au citit postarile sa revina.
• Daca este posibil si ai timp, ofera cu incredere din continuturile personale. Promovarea continuturilor de pe blogul personal, constituie un avantaj in ochii recrutorilor dar si a potentialilor parteneri de afaceri.
• Cuvintele cheie din continurile cel mai des postate, vor aduce trafic pe profilul personal.
• Promoveaza-ti abilitatile cu incredere : nivelul de incepator, mediu sau avansat este un punct de referinta, insa tu esti in continua dezvoltare personala. actualizeaza-ti periodic profilul, modificarile apar pe lista conexiunilor si atrag atentia. Asuma-ti ceea ce esti, asuma-ti ceea ce stii.
• Extinde-ti progresiv reteaua. Un profil sub 500 de conexiuni, sau care nu isi modifica periodic numarul de aderenti transmite faptul ca nu prea este interesat sa paraseasca zona de confort si sa cunoasca oameni noi din industrie, sau din domenii conexe. Un profil static poate transmite, fie ca nu ai abilitatile necesare de a-ti gestiona profilul, fie ca esti de dezinteresat de interactiune, sau ca nu ai incredere in tine si nu iti doresti mai multa vizibilitate.
• Porneste de la persoanele cunoscute. Nou intratii, iti vor activa propuneri de conexiuni noi si iti vei putea extinde lista intr-un mod exponential. Verifica sectiunea persoane posibil cunoscute. Cu cat lista ta devine mai mare, cu arat rang-ul de expert in domeniu este pe un trend ascendant.
• Adauga conexiuni in fiecare zi, rang-ul se va inscrie intr-un trend crescator.
• Posteaza la vedere o adresa de mail, o adresa de site, poate un numar de telefon de companie daca esti in cautare de noi clienti si iti alegi foarte strict persoanele care vor face parte din baza ta de date.
• Conecteaza-te cu profilele de pe Google Plus, Twitter si Facebook pentru a fi mai usor de gasit. Poti ajunge la contactele care te intereseaza prin intermediul unor platforme mult mai permissive si mai prietenoase.
• In momentul in care activezi postarea concomitenta a aceluiasi continut pe toate aceste profiluri, nu uita cat de dezavantajoasa poate fi o combinatie de Facebook cu LinkedIn. Esti sigur/a ca ai vrea sa le sincronizezi?
• Unele platforme sunt mai compatibile decat altele , pentru distributia informatiilor. Avand in vedere ca ne referim la LinkedIn, poti opta pentru sincronizarea cu Twitter. Profesionistii interactioneaza intr-o maniera mai alerta si sunt mai usor de abordat.Poti sa le atragi atentia printr-un follow si o activitate pe site pertinent si sustinuta.
• Facebook este util pentru un transfer al bazei de date , respectiv a prietenilor spre LinkedIn , insa nimic mai mult. Mentine focusul pe partea profesionala: anuntarea evenimentelor, lansarea produselor, interactiunea cu profesionistii, postarea de informatii utile.
• Optiunea Editor pe LinkedIn permite scrierea si publicarea de articole direct pe platforma profesionala, crearea unui Blog Personal pe un Site Profesional. Mentionarea anumitor persoane in articole, notifica aceste persoane despre continutul postarii tale. Ce poate fi mai avantajos decat sa te remarci prin competentele pe care le stapanesti cel mai bine.
• Nu esti un membru LAB? Acceseaza LinkedIn Ads pentru a obtine noi afaceri si vanzari, un plan de execute de marketing digital. Afla cum sa creezi o conversie concentrata de publicitate pe LinkedIn.
• Asigura-te ca profilul tau este vizibil. Bifeaza Profil Public.
• Promoveaza-ti Profilul professional si pe alte site-uri , nu doar pe LinkedIn.
• Incarca mostre video, audio, slideshare, pdf din domeniul de activitate.
• Alege simboluri, numere, caractere special pentru a-ti personaliza profilul.
• Posteaza de pe propriul site, foloseste video ancora pentru promovarea anumitor texte, astfel incat sa le valorizezi pe amandoua.
• Optimizarea profilului cu periodicitate de 1-2 luni sa zicem, prin modificarea / imbunatatirea : titlului, rezumatului si descrierii activitatii, va conduce la noi recomandari, afisari mai bune in statisticile retelei, cresterea numarului de impresii pe cuvintele cheie de cautare, vizualizarea mai frecventa a profilului.

Te invit sa parcurgi oferta si serviciile mele. Rezerva acum o programare pentru o consultanta personalizata in functie de buget si prioritati. Mult Succes!