Abilitati de relationare in Social Media

Seminarii de educatie parentala cu Mirela Horumba
august 8, 2015
Puterea Cuvintelor – Cum sa avem un copil puternic
august 27, 2015
Arata tot

Abilitatile interpersonale sunt cele pe care oamenii le remarca de obicei mai intai. Exista si abilitati tehnice, care se obtin prin insusirea anumitor cunostinte si formarea anumitor deprinderi.

Oamenii cu aptitudini practice se gasesc peste tot, insa persoanele care au aptitudini interpersonale bine dezvoltate sunt preferate in orice mediu, au multi prieteni, cunostinte, primesc recomandari in orice imprejurare, pentru ca au un nivel inalt de maturitate emotionala, se integreaza bine in grupuri si pot conduce ca leaderi.

Abilitatile interprersonale nu pot fi masurate, ele se dezvolta in cadrul experientelor de viata, prin interactiunile cu ceilalti. Iata cateva dintre abilitatile interpersonale de care ai nevoie, pentru a avea relatii armonioase si pentru a fi perceput/a in termeni de agreabilitate si incredere.

• Empatie
• Flexibilitate
• Integritate
• Incredere in sine
• Agreabilitate
• Simtul umorului
• Capacitatea de a asculta si de a intelege oamenii dincolo de cuvinte
• Abilitatea de conectare la nivel profund
• Abilitatea de a lucra in echipa
• Orientarea pe gasirea solutiilor
• Puterea de a accepta criticile si de a invata din ele
• Atitudine pozitiva
• Talent oratoric
• Capacitate de comunicare
• Buna gestionare a timpului

Comunicarea presupune mai mult decat schimbul constant de informatii. Aproape tot ceea ce faci: cum vorbesti, cum mananci, cum te joci, cum zambesti, comunica celuilalt actiuni, stari, dispozitii despre tine. Pe de alta parte, a comunica inseamna si a asculta cu atentie ce transmit oamenii, care este starea lor de spirit, fara a-i intrerupe, intr-o stare de prezenta.

Cu cat le vei permite sa vorbeasca oamenilor despre ei insisi, cu atat ei vor fi mai interesati de tine si iti vor sustine ideile. Demonstreaza ca-i asculti cu adevarat fara sa-I intrerupi si vei avea numai de castigat. A fi un bun ascultator, este o calitate in sine interpresonala.

Cand doua persoane se cunosc prin adaugarea la contacte, sau initiaza o conversatie pe internet, aproape intotdeauna ele initiaza conversatia apeland la clisee verbale, ritual prin intermediul caruia fiecare incearca sa deschida un canal de comunicare catre celalalt:

“Buna”
“Ce mai faci?”
“Buna ! Ma bucur ca pot vorbi cu tine”
“Ce bine ca te-am gasit online. Poti vorbi putin? ”
Deoarece aceste fraze ritual nu sunt destinate unui schimb de informatii mai substantiale, este potrivit sa raspunzi in oglinda :
“Buna”
“Si eu ma bucur ca putem comunica aici”
“Ce mai faci? “
“Cum merg treburile pe la serviciu?”
“Care mai este viata ta?”

Pe internet, oamenii isi exprima adesea propriile opinii si aceasta arata o imagine mai profunda despre ei ca personalitati, despre comportamentele din viata de zi cu zi, prin simpla parcurgere a ceea ce posteaza in spatiul virtual.

Exista persoane care sunt deschise la alte pareri, pot duce conversatii in contradictoriu cu detasare, dar si persoane pentru care orice opinie contrara se transforma in atac la persoana, stergerea si blocarea celuilalt.

Exista apoi persoane categorice, care isi exprima cu convingere opiniile ca pe niste fapte validate personal, nefiind dispuse sa dezvolte conversatia spre alte concluzii, mai constructive.

Fiecare utilizator exploreaza realitatea prin prisma propriei perceptii, si se comporta in functie de gradul de cultura, educatie si propriul echilibru emotional, folosind un vocabular mai mult sau mai putin adecvat.

In multitudinea de prezente virtuale exista si persoane care se multumesc sa priveasca, tot acest spectacol al interactiunilor din retea.

Cand utilizatorul isi exprima trairile personale pe retelele sociale si ofera cele mai profunde informatii despre el, se conecteaza cu alte persoane care percep aceasta deschidere a discutiei la un nivel mult mai profund, stabilind punti de comunicare autentice.

Persoanele care socializeaza mai mult cu ceilalti, care obisnuiesc sa participle la diverse discutii publice sau private, sunt percepute ca fiind mai agreabile si mai abordabile pe orice retea. Poate ca interactionezi deja cu diverse persoane, dar daca nu ai aceasta obisnuinta, ai putea incepe sa te implici mai mult in conversatii si nu ma refer doar la a da like.

Dar oare ce abilitati ar trebui sa ai astazi in societatea informationala bazata pe cunoastere, invatare si relationare la distanta?

In primul rand trebuie sa iti placa sa comunici. Daca socializezi usor in viata reala, nu ar fi o problema sa incepi conversatii cu persoane pe care le-ai descoperit prin intermediul platformelor sociale: Facebook, LinkedIn, Google Plus, Twitter, Youtube, Pinterest, Tumblr.

Abilitatile sociale de scris, vorbit, citit ar trebui sa te ajute sa iti exprimi gandurile si emotiile, sa iti dezvolti cunostintele si sa iti extinzi sfera de influenta in interactiunile cu oameni din tari si culturi diferite, adaugandu-le in lista si comunicand cu acestea in engleza.

Daca ai atentie distributiva, stii pe pielea ta cum este sa te informezi intr-un timp relativ scurt din nenumarate surse, sa oferi feedback rapid, sa faci multitasking cu diverse persoane si chiar sa derulezi mai multe proiecte in paralel, prin ferestrele deschise pe mai multe retele. In timp ce se incarca un document, poti raspunde la un mail, postezi un comentariu. Ai aceasta posibilitate, iar tehnologia iti permite acest lucru.

Poti sa incarci un video, sa il creezi promovandu-te, sau sa promovezi alte persoane, sa vorbesti despre evenimente de viata personale sau de afaceri. Este relativ simplu sa multiplici aceste informatii, totul depinde de creativitatea ta.

Internetul este o provocare pentru ca iti ofera teorii si contrateorii, informatii adevarate si eronate, date validate stiintific si parerile utilizatorilor cu subiectivismul si prejudecatile lor.

Trebuie sa incepi sa iti filtrezi informatiile din acest mediu dinamic, in care baza de cunostinte este in continua schimbare, prin sinteza datelor si alegerea unor strategii, sa iti organizezi contactele in liste, cercuri, comunitati, sa iti preselectezi grupurile din care vei face parte.

Invata noi metode de lucru, adaptate platformelor pe care iti petreci cel mai mult timp. Construieste relatii oneste cu ceilalti. Incearca sa nu devii familiar/a excesiv cu persoanele noi din lista, decat daca ati mai interactionat anterior.

Invata sa fii flexibil/a, cu parerile celorlalti chiar daca nu se potrivesc cu setul tau de valori, spune-ti punctul de vedere incercand sa nu ranesti convingerile celor care au deschis discutia si se implica activ inconversatie, accepta si alte puncte de vedere.

Aminteste-ti ca nu esti responsabil/a pentru nivelul de constientizare al unei alte persoane si ca internetul nu este o arena pentru a-ti descarca frustrarile personale, dar mai ales ca tot ceea ce postezi iti poate afecta reputatia.

Tehnologia iti permite acum sa te implici in activitati artistice, culturale, de voluntariat, caritabile care sa-ti reflecte preocuparile, sa lucrezi in echipa si de la distanta cu profesionisti din toata lumea.

Daca esti o fire creativa, ai originalitate in gasirea unor noi provocari de colaborare B2B, inovatie, dispui de gandire critica in rezolvarea problemelor, ai energie si entuziasm, poti sa te pui in valoare mai mult decat oricand daca esti deschis/a in abordarea oamenilor pe diferite proiecte.

Abilitatea de a discerne care este platforma de recreere si care cea profesionala te va tine departe de necazuri. Exista un timp al relaxarii si unul al activitatilor profesionale.
Daca vei putea sa le imbini pe amandoua, fara sa te irosesti pe internet este perfect, daca nu reusesti roaga pe cineva sa iti preia contul profesional.

Competentele de socializare digitale includ si capacitatea de deschide un blog personal, sau profesional, de a avea cateva platforme de socializare pe care sa fii gasit/a: LinkedIn, Facebook, Twitter si care sa fie actualizate si completate integral.

Fii un bun ascultator, empatizeaza cu ceilalti, ofera-le feedback, comenteaza si sustine anumite persoane daca asa simti. Capacitatea de implicare si sustinere a unei alte persoane este un plus relational. Observa si asculta de doua ori mai mult, inainte de a te grabi sa oferi o replica.

Exprima-ti clar ideile, fii real preocupat/a de cei cu care interactionezi mai des. Bineanteles ca nu vei putea sa ai conexiuni cu toti membrii din lista si nu uita ca umorul este contagios in online.

Abilitatea de a retine numele oamenilor, de a li te adresa pe numele mic este de departe cea mai valorizanta experienta pentru cei pe care ii vei aborda.

Vei arata ca iti pasa si ca esti interesat/a sincer de acele persoane. A te adresa unei persoane pe nume este o forma de respect natural, care va atrage atentia cu siguranta.

Deosebeste-ti prietenii de urmaritori. Organizeaza-ti informatiile in liste si cercuri, sau grupuri private si publice. Stabileste-ti limite de siguranta informationala.

Nu uita ca un prieten din lista virtuala, nu este neaparat un prieten in viata reala.

Follower-ul poate fi cineva din virtual cu care nu simti nevoia sa interactionezi in mod special, nu prea iti inspira incredere si nici nu doresti sa-l incluzi in proximitatea ta, insa accepti sa ii oferi acces la ideile tale.

Intre un follower si un prieten din lista virtuala este o diferenta ca intre un grup si o multime.

Te invitam sa parcurgi oferta si serviciile noastre. Rezerva acum o programare pentru o consultanta personalizata in functie de buget si prioritati. Mult Succes!