Reputatia este mai valoroasa decat banii

Adolescenta? O noua provocare !
octombrie 27, 2015
Daniela Dumitrescu Psihoterapeut si Blogger la Fericiti cei ce comunica – Expert Acasa.ro
noiembrie 2, 2015
Arata tot

Nu poti sa-ti construiesti o Reputatie despre ceea ce intentionezi sa faci – Henry Ford
You can’t build a Reputation on what you are going to do – Henry Ford

Reputatia este un capital de incredere,un avantaj competitiv, o experienta care se construieste in timp, prin interactiunea cu cel care ne apreciaza, ne ofera si ne recomanda. Socrate considera preocuparea pentru propria reputatie mai importanta si mai plina de consideratie decat atentia acordata unei bijuterii, calea obtinerii unei reputatii obtinandu-se prin eforturi in privinta a ceea ce iti doresti sa apara despre tine.

Reputatia este mesajul clar si dur al comunitatii profesionale, sociale si virtuale la ceea ce propui, la ceea ce initiezi, la anunturile tale din online. Socializeaza mai mult, intreaba si raspunde, comenteaza si posteaza. Tot ceea ce va veni spre tine, va confirma ca esti in atentia oamenilor si ca ei te apreciaza.

Cand spui am o reputatie de aparat, te referi de fapt la opinia generala si judecata publicului in privinta ta. Se face adeseori o confuzie intre inteligenta unui om si caracterul acestuia. Aud frecvent : ” Da…dar era atat de destept !” „So what? ” Asta nu-l impiedica sa fie lipsit de scrupule, dimpotriva e mai creativ, isi foloseste conexiunile neuronale intr-un mod distructiv si manipulator.

Reputatia inseamna mai mult decat haina unui om, decat ostentativitatea cu care se afiseaza in lume, decat bijuteriile si accesoriile cu care se inconjoara, decat posesiunile lui…Observa acest om! Ce spune? Cum sustine in planul actiunii ceea ce afirma…Cum se comporta in situatii de criza….Este el aliniat intre ceea ce spune si face? Reputatia este o consecinta a actelor unui om, un feedback avut in urma unei relationari cu acesta, reale sau virtuale, sau daca nu il cunoastem personal, probabil ca am auzit despre faptele lui.

Reputatia se construieste treptat, este un proces de durata, pentru ca oamenii au mecanisme firesti de aparare, sunt prudenti, studiaza bine persoana inainte de a-i oferi o caracterizare si e suficienta o mica suspiciune pentru ca aceste proiectii in care investesc emotional, sa se destrame si sa activeze din nou mecanisme de aparare si neancredere.

Asa se face ca in urma interactiunii cu celalalt se creeaza o impresie, ramai cu un sentiment de prea plin sau prea gol. Este mult mai usor sa viralizezi, sa promovezi un om care are o reputatie,decat o persoana care are doar bani, ai observat? De aceea paritatea nu se pastreaza cand ne raportam la reputatie si bani.

Ideal ar fi sa le avem pe amandoua. Uneori e suficient sa ai doar una dintre acestea. Ambele sunt forme de energie. Cati oameni cu bani nu ai vazut, facand gesturi necugetate, frizand de multe ori penibilul, incercand sa obtina o reputatie sfidand niste legi naturale psihologice.

Ca nivel de energie, de multe ori reputatia este mai valoroasa decat banii si nu ai nevoie intotdeauna de foarte multi bani pentru a castiga o reputatie. Interesant, nu? Oricat de grabit ar fi unii, acestia nu pot cumpara o reputatie cu bani, pentru ca sunt la mijloc credintele oamenilor…

Reputatia este o aura, un halou invaluitor, care transmite respect, simpatie, poate adoratie, oricum o energie placuta si cautata de toata lumea. M-am gandit ca te vei intreba ce reprezinta Managementul Reputatiei si ce implica o buna gestionare a Managementului Reputatiei si am scris un articol in acest sens pe care il vei gasi AICI!

Pentru consultanta esti invitat/a sa ma contactezi pentru Audit de Branding Personal si pentru a beneficia de Serviciile noastre personalizate de Personal Branding si Social Media.

Mult Succes!