Promovarea afacerii si brandului personal prin marketing online pe Twitter

Despre aparente si esente in promovarea personala
noiembrie 3, 2015
Fenomenul handmade si social media
noiembrie 14, 2015
Arata tot

Twitter este o platforma de comunicare care iti permite sa transmiti mesaje celor inscrisi in lista ta in numai 140 de caractere. Pe Twitter poti prelua orice continut web : blog, pagina de site, sau varianta PDF, fotografie , video, de aceea Twitter este considerat un instrument de microblogging. Exista si alte forme de comunicare scurta: Tumblr, FriendFeed, Plurk.

Spre deosebire de Facebook care are activat filtrul EdgeRank Facebook, pe Twitter, fiecare postare ajunge la absolut toti urmaritorii din lista in timp util, chiar in momentul postarii. In plus nu esti limitat la un numar de maxim 5000 de prieteni, asa cum se intampla pe Facebook. Forma prescurtata a tweet-ului este identica cu actualizarea statutului de pe Facebook. Sansa de a purta o discutie in jurul unei fotografii de pe Twitter, intr-un mod direct si in prezenta sincronizata a interlocutorului, este mai mare decat pe Pinterest.

Un tweet scurt este similar si cu o actualizare de status de pe Linkedin, insa, daca pe LinkedIn interactiunea se bazeaza mai mult pe relatii de incredere in baza unor acorduri reciproce ale unor persoane dintr-o comunitate cunoscuta si atent selectata, pe Twitter poti urmari persoane necunoscute fara o abordare excesiv de formala. Twitter este instrumentul de comunicare ideal pentru abordarea clientilor potentiali.

Un tweet este asemanator de asemenea si cu un status de Google plus, insa pe Google Plus poti introduce filtre de vizibilitate si de organizare a oamenilor in liste de preferinte in baza intereselor de comunicare. O postare pe Twitter poate trimite spre Youtube, insa platforma de microblogging nu iti va permite sa iti creezi un canal de organizare a videoclipurilor.

Daca vrei sa iti dezvolti o afacere pe Twitter si sa o promovezi, inainte de a analiza prezenta ta in online, verifica periodic cati urmaritori sunt cu adevarat interesati de ceea ce postezi si daca mai au conturi active, sau le-au deschis dintr-o conjunctura, fara a se implica in gestionarea lor asa cum se intampla cu Facebook. Renunta la acesti falsi urmaritori, pentru a avea o evaluare corecta a celor care sunt implicati.

Simpla postare a link-urilor sau lansarea unor intrebari deschise nu este suficienta pentru a avea o comunitate de urmaritori de valoare. Daca nu ai feed-back imediat, nu ti se preiau postarile, nu sunt apreciate si ai sentimentul ca nimeni nu te citeste, nu este un lucru rau. Oricum pe Twitter ai mult mai multa vizibilitate in ceea ce priveste numarul utilizatorilor din lista, decat pe Facebook. Viralitatea este mai mare, aproape instantanee.

[lightbox link=”http://www.fluxymedia.com/wp-content/uploads/2015/11/Twitter-1.png” thumb=”http://www.fluxymedia.com/wp-content/uploads/2015/11/Twitter-1.png” width=”400″ align=”left” title=”Promovarea afacerii si brandului prin marketing online pe Twitter” frame=”true” icon=”image”]

O modalitate de dezvoltare a unei comunitati reale, este cea in care vei interactiona cu postarile celorlalti. Vei scrie un mic comentariu, inainte de a prelua cu reteeet o postare, vei oferi un raspuns unei persoane din lista care intreaba, vei sfatui pe cineva daca vei fi in masura sa oferi suport.
Retelele sociale reconstituie in plan tehnologic predispozitia naturala din viata reala spre comunicare. Ne imprietenim cu cineva intrand in discutii si oferindu-i atentia noastra, lasandu-l sa ne cunoasca.

Pentru un cont creat in scopul de a face business, gestioneaza profilul astfel incat sa fie de folos in plan concret celor cu care interactionezi, in sensul ca va trebui sa cresti nivelul de interes pentru pagina, sa urmaresti crearea unei reputatii in online pentru tine ca persoana, sau pentru afacerea ta.
In primul rand trebuie sa iti stabilesti o strategie.

Cine esti, cum doresti sa fii perceput, ce iti propui sa comunici. Sa iti stabilesti categoria de client pe care sa o urmaresti, sa iti faci curatenie periodica anuland conturile inactive, care nu au poza, sau nu au legatura cu ceea ce te intereseaza. Strategia de marketing pentru contul de business de pe Twitter, implica faptul ca nu urmaresti si nici nu adaugi la intamplare persoanele din online.

Ai niste obiective, ai dezvoltat o strategie pentru tipul de clienti potentiali si genul de informatii care vor fi postate. In marketing, strategia se ajusteaza permanent dupa cerintele pietii. Pentru a construi un public activ posteaza continuturile de pe blog, dar preia si alte resurse la fel de bune. Important este sa asiguri diversitate si informatii actuaizate si de interes.

Nimic nu exprima mai bine imaginea Brandului pe Twitter ca numele tau de utilizator, care va fi asociat cu toate tweet-urile. Nu folosi punctuatia, te va incurca pe dispozitivele mobile. Poti profita de ambele imagini de pe Twitter: profil si coperta pentru a-ti reprezenta contul. Poti pastra o fotografie pentru imaginea de profil si alta a site-ului / afacerii pentru cea de coperta, descriind cu ceea ce te ocupi.

Incarca aceste poze sub profil, in setarile contului. Faptul ca alegi sa lasi o fotografie personala la profil pe un cont de afaceri, transmite o nota mai umana si mai prietenoasa in online. Locatia site-ului si portiuni din bio ofera informatii importante despre afacere si modul in care poti fi gasit. Fii cat mai clar posibil.

Ai la dispozitie doar 160 de caractere sa transmiti oamenilor cine esti si ceea ce faci. In declaratia personala a misiunii afacerii tale, descrie beneficiile pe care le poti oferi celor care te contacteaza. Descrie-te si prezinta-ti afacerea intr-un mod cat mai uman cu putinta.

Cand urmaresti un utilizator, practic citesti continuturile comune, de aceea fii selectiv de la bun inceput, pentru ca linia trasata initial va directiona preferintele viitorilor urmaritori. Nu adauga compulsiv nume si afaceri, sau reviste. Vei fi blocat de sistem. Cauta in adancime, pornind de la un utilizator care iti place.

Daca ai un cont de afacere, incepe cu potentialii si actualii clienti, cu partenerii de afaceri, furnizorii, vanzatorii, contractorii, concurentii sau colegii si organizatiile profesionale. Prin scanarea adresei de mail, Twitter te poate ajuta sa-ti gasesti persoanele pe care deja le cunosti, fara a depune eforturi suplimentare cu optiunea “Find Friends”.

Si alte persoane necunoscute vor incepe sa te urmareasca, pentru ca sunt interesate de continuturile tale, activeaza in acelasi domeniu, poate sunt doar interesate de ceea ce poti sa le oferi, ramai insa concentrate/a pe scopul tau initial.

[lightbox link=”http://www.fluxymedia.com/wp-content/uploads/2015/11/Twitter-5.png” thumb=”http://www.fluxymedia.com/wp-content/uploads/2015/11/Twitter-5.png” width=”400″ align=”left” title=”Promovarea afacerii si brandului prin marketing online pe Twitter” frame=”true” icon=”image”]
Inima comunicarii pe Twitter consta in trimiterea unui mesaj de recunostinta cu mentiunea celor care te urmeaza. De exemplu : “ Multumesc @BrunoMedicina pentru Seminar! “ , sau multumesti celor care te-ai adaugat pe lista in acea saptamana si care va fi adus la cunostinta prin fluxul postarilor tuturor din lista.

Exista apoi un mesaj scurt de raspuns la un tweet al altei persoane. Poti mentiona numele unei persoane, intr-un mesaj trimis unei alte persoane. De exemplu @DanielaDumitrescu a postat o concluzie despre un eveniment caritabil si tu ii raspunzi ei prin replay, oferind multumire pentru suport si @MarineleiFlorea.

Exista de asemeni si un DM , un tweet direct catre persoana care tocmai te-a adaugat in care ii poti multumi. Prin aceasta modalitate directa de comunicare poti conversa in privat cu persoana dorita, pe care pe LinkedIn nu ai avea posibilitatea sa o abordezi. Retweet-ul RT este mesajul creat de altcineva, pe care alegi sa il preiei si sa-l impartasesti cu cei din lista.

Pentru ca nu te poti exprima decat in 140 de caractere, alege cu grija fiecare cuvant. Directioneaza-ti traficul pe blog si site. Creeaza un tweet in jurul unui link si scrie un mesaj de 140 de caractere, care sa faca curiosi oamenii sa mearga pe site/blog sa il citeasca. Foloseste URL-ul de prescurtare. Indiferent cat de lunga este adresa ta de web, va fi redusa la 20 de caractere. Poti adauga butonul de Follow pentru Twitter pe site si/sau blog, de asemenea poti adauga o cronologie a mesajelor de pe Twitter.

Pentru orice tweet pe care doresti sa-l incorporezi si pe blog, poti alege Embed Tweet – Incorporeaza Tweet-ul, astfel incat persoanele care viziteaza blog-ul sa te poata gasi si pe Twitter, sa te adauge si sa poata participa la conversatie.

Smartphone-urile permit toate sa primesti si sa trimiti tweet-uri: iOS, Android, Windows, Blackberry. Non-smartphone-urile care au doar servicii text de sms, iti permit trimiterea de mesaje text. Oamenilor le plac pozele, suntem fiinte vizuale, asociaza periodic mesajele insotite de fotografii. Ai un smartphone si e suficient. Le poti prelua de pe destkop sau din mobil, mai ales daca ai o afacere in care iti pastrezi clientii actualizati cu evolutia evenimentelor. Aplicatia de mobil ocupa cativa Mb se incarca foarte repede si consuma putin internet.

Poti adauga pana la 6 fotografii intr-o galerie. Profita de aceasta ocazie pentru a crea o poveste vizuala. Alege fotografii recente si videoclipuri de pe site. Un video este un alt mod puternic de constientizare a produsului tau pe Twitter. Adauga-l in cronologie. Poti semnaliza faptul ca ai un canal de Youtube fara sa parasesti Twitter. Cine este interesat de tine si de activitatea ta, te va cauta si acolo. Tot ceea ce vei adauga la Favorites : link-uri, fotografii, postari, vor ramane organizate ca Favorite si vor fi usor accesibile de orice nou adept al profilului tau.

Organizeaza-ti urmaritorii in liste private de discutii:

• Clienti
• Potentiali clienti
• Comunitati de afaceri
• Organizatii comerciale si profesionale
• Persoanele cu care vorbesti in mod frecvent

Poti prelua aceasta lista cu buton de twitter pe blog/ site folosind un widget. Cand creezi o lista publica toata lumea poate vedea acea cronologie, cand creezi o lista privata o poti vedea doar tu in cronologie.

Extinde-ti audienta cu hashtags, folosind cuvinte cheie de cautare a persoanelor care au aceleasi preocupari. Iti vei extinde perceptia asupra diversitatii abordarilor pe un anumit subiect. Cand vei introduce #socialmediaromania vei gasi persoanele care sunt interesate de acest subiect, din care unele nu sunt in lista ta. Le poti adauga astfel.

Cei care participa la diferite evenimente, pot include in postarile lor #seminarfluxogenics2015 , astfel incat toti participantii sa se gaseasca si sa se contacteze si in online. In mod similar, folosirea hashtag-ului asociata cu numele companiei si domeniului te poate face mai usor de gasit pe Twitter, dar si pe google. Este o modalitate de promovare organica, o reclama neplatita prin intermediul retelelor sociale. De ce sa nu o folosesti?

Poti folosi optiunea de Cautare Avansata pe Twitter- Twitter Advanced Search, pentru a fi mult mai specific/a si pentru a fi gasit/a de clientii potentiali locali, folosind numele orasului , localitatea si codul postal. La randul tau, cauta in functie de aceste coordonate, persoanele care te intereseaza. Este primul pas pentru inceperea unei conversatii. Incepe sa monitorizezi performanta pe Twitter. Diversifica continuturile si implica-te mai mult in plan public.

Sursa: Charlene Kingston, socialmediaexaminer.com , blog.thesocialms.com

Te invit sa parcurgi oferta si serviciile mele. Rezerva acum o programare pentru o consultanta personalizata in functie de buget si prioritati. Mult Succes!