Brandurile si nevoile umane

Despre unicitate in Personal Branding
noiembrie 27, 2015
Arta seductiei vizuale
noiembrie 30, 2015
Arata tot

„Rolul meu nu este sa usurez viata oamenilor, ci sa iau acesti oameni minunati si sa ii imbunatatesc” – Steve Jobs

Orice Brand pentru a fi atractiv si interesant pentru viitorul client trebuie sa se conecteze mai intai emotional cu nevoile acestuia prin oferirea acelor produse si servicii care corespund cu ceea ce isi doreste clientul. Pentru ca acest lucru sa se intample, oferta Brandului trebuie sa fie similara cu valorile clientului despre serviciul oferit.

Psihologia sociala, comportamentala, neuromarketingul au aratat ca oamenii iau decizii emotionale. Creatorii Brandurilor care au inteles aceasta realitate, construiesc Branduri emotionale umane, care dezvolta relatii pe retelele sociale, se conecteaza cu utilizatori noi, explorand necunoscutul si infinitele lui posibilitati.

Pornind de la acest considerent, al trebuintelor fundamentale sa ne gandim : Ce vor oamenii?
Cei care aleg Southwest Airlines, ori Subaru doresc sa se simta in siguranta. Preferand Hallmark, ei doresc sa se simta rasfatati. Daca ne gandim la Starbucks, oamenii doresc calitate si respect. Cand opteaza pentru Ritz-Carlton ei doresc sa se simta eleganti.

Alegand Armani, ei vor dori sa-si afiseze statutul social. Preferand Mercedez Benz probabil ca vor dori o alegere optima, rafinata si fiabila pentru protejarea mediului inconjurator. Iubitorii de animale daca ar alege Pedigree, ar insemna ca sunt preocupati de cea mai buna calitate a hranei, pentru animalul de companie preferat.

Oamenii aleg Branduri cunoscute pentru ca acestea le ofera increderea, ca produsul si serviciul este o garantie a calitatii. Clientii acestor Branduri vor sa stie ca optand pentru ele pot conta pe acestea. Astfel stau lucrurile si in cazul tehnologiei de ultima generatie. De ce ar opta oamenii pentru Apple? Probabil pentru ca este inovator, cu un design atragator si foarte usor de utilizat. Esteticul si confortul realizarii diferitelor operatii il recomanda.

Oamenii aleg anumite Branduri si pentru ca in cele mai multe cazuri sunt o extensie a personalitatii charismatice a creatorului lor. Apple este asociat cu personalitatea uriasa a lui Steve Jobs, Microsoft cu Bill Gates, Richard Branson cu Virgin. Umanitatea creatorilor acestor Branduri s-a transferat psihologic si asupra produselor si serviciilor acestora.

Pentru a duce un Brand catre adevaratul sau potential, transcende imaginea siglei, numelui Brandului si mesajului. Dezvolta-l prin prisma atributelor umane. Odata construita prezenta pe retele, nu te multumi cu mesaje informale lipsite de emotie. Transfera din personalitatea ta Brandului, daca acesta este un produs sau serviciu. Daca afacerea ta ar fi o persoana care ar interactiona cu utilizatorii si viitorii tai clienti, cum i-ai atrage si mai ales cum i-ai convinge sa revina?

Cele mai multe Branduri de succes pe care toata lumea le iubeste sunt cele orientate catre oameni, insufletite, cu personalitate, valori personale si scopuri foarte clar precizate. Umorul cu care isi realizeaza reclamele de promovare, stilul de comunicare accesibil si creativ, le propulseaza in atentia marelui public.

Ce este un Brand decat expresia individualizata a unei afaceri, amprenta unica a trasaturilor cumulate ale serviciilor oferite de persoana, sau echipa din spatele produsului? Parcurgand miile de competente ale firmelor sau persoanelor concurente, pana la urma nu este vorba despre ceea ce faci, ci despre modul in care faci. Exista milioane de doctori, avocati, designeri, cantareti, scriitori, manageri, consultanti, traducatori, contabili, pictori, fotografi, kinetoterapeuti.

Fiecare profesionist si fiecare afacere are posibilitatea sa se creeze si sa se promoveze intr-un mod original. Brandul creat trebuie sa corespunda si sa vina in intampinarea nevoilor umane ale clientilor sai: de a se simti valorizat, inteles, apreciat, in siguranta, in confort, protejat.

Scopul principal trebuie sa serveasca creerii de valoare celor care aleg persoana, produsul si serviciul dincolo de calitatea perceputa a pretului. Principalele preocupari ale unui Brand orientat pe nevoile umane trebuie sa ia in considerare in primul rand oamenii, apoi timpul acestora, energia si banii lor. Acestea sunt resursele pretioase pe care un Brand de succes va stii sa le optimizeze prin toate mijloacele.

Odata ce ai identificat valoarea unica a specializarii tale profesionale, a serviciilor si produselor promovate, nu fii timid/a. Lasa oamenii sa plateasca pretul corect, imbratiseaza oportunitatile si accepta sprijinul celor interesati sa te dezvolte sau sa colaboreze in viitor. Meriti! Cand esti animat de propria pasiune de viata, cand esti motivat/a de un scop mai mare, aceasta energie plina de resurse promitatoare va atrage in viata ta oamenii si conjuncturile potrivite.

Sursa: brandingstrategyinsider.com

Te invit sa parcurgi oferta si serviciile mele. Rezerva acum o programare pentru o consultanta personalizata in functie de buget si prioritati. Mult Succes!