Managementul Reputatiei

Concert Bruno Medicina la Biserica Italiana
decembrie 10, 2015
Weekend-ul copiilor educati
decembrie 14, 2015
Arata tot

• Iti faci griji cu privire la informatiile care apar in primele pagini? Adevarul este ca avem un control redus in privinta informatiilor oferite pe internet, in conditiile in care furnizam date in exces zilnic despre noi si preocuparile noastre. Daca o persoana isi va propune sa te denigreze online o poate face cu usurinta acum. De ce ai avea nevoie de ajutor? Odata cu dezvoltarea internetului au aparut si o serie de dezavantaje inerente. Numele si postarile pot ajunge la dispozitia oricui in prezent. Daca cineva te vorbeste in termeni nu tocmai elogiosi, amintind de evenimente din trecut, despre modul in care ai reactionat intr-o situatie de viata, este pana la urma cuvantul tau impotriva cuvantului tau.

• Un fost sot gelos, un fost angajat nedreptatit, un vecin binevoitor iti poate aduce un prejudiciu de imagine pentru ca modul de relationare aici nu presupune o confruntare directa, iar oamenii sunt imprevizibili prin natura lor si exista o doza de lasitate incurajata de protectia anonimatului. Nu exista o legislatie ferma care sa sanctioneze aspru astfel de oameni. In acest sens poti sa configurezi alerte pe google cu numele tau, incluzand informatii care te intereseaza si despre care vrei sa scrii. Vei obtine mult mai usor feed-back despre natura datelor pozitive sau negative, care se vehiculeaza in spatiul virtual despre tine si despre sfera de preocupari.

• Un expert in Managementul reputatiei va constata care este nivelul expunerii in Social Media, natura informatiilor care circula pe numele tau si va crea stiri pozitive care vor fi promovate in primele pagini, determinand continutul daunator imaginii sa migreze in pagini mai indepartate de pe motorul de cautare. Cu alte cuvinte un expert in Managementul reputatiei va incerca sa ingroape trecutul echilibrand balanta prin stiri pozitive, care sa te prezinte intr-o lumina favorabila de natura sa te reabiliteze in mediul virtual. Un expert te va invata ce sa postezi si va stabili cu tine care sunt granitele de permisivitate, stabilind gradul de transparenta pe retele.

• Pentru a-ti proteja rudele si familia, de trecutul care te ajunge din urma, creaza un grup separat, limiteaza accesul la fotografii si informatii care ar putea declansa comportamente nesabuite din partea fostilor iubiti, soti sau parteneri de afaceri. Evita cat poti fotografiile in ipostaze jenante si comentariile defaimatoare. Intreaba-te daca ai fi in camera cu persoanele avute in lista daca ai fi capabil/a sa pastrezi ceea ce postezi pe retele sau sa adopti atitudinile din fotografiile respective fara regrete.

• Daca ai convingerea ca aceste postari te reprezinta si exprima felul tau de a fi, publica pe blog si pe retele! Poate ca nu ai dusmani declarati, insa internetul este vicios si orice necunoscut, orice cunostinta cu intentii denigratoare iti poate aduce prejudicii de imagine care te pot afecta ani de zile fara sa poti interveni. In situatia in care nu ai timp de Blog, LinkedIn, Twitter, Facebook, Google Plus, Pinterest, Youtube nu trebuie sa postezi des, dar cand se intampla acest lucru incearca sa oferi informatii interesante, utile, incat prietenii reali si virtuali sa iti constientizeze prezenta.

• O data pe luna, daca esti o persoana extrem de ocupat/a si vrei sa iti gestionezi singur/a profilurile online ar trebui sa fie suficient, astfel incat la o interogare pe motoarele de cautare a numelui tau sa fii usor de gasit. Ramai in constiinta publica prin intermediul actualizarilor de status, pentru ca ai o Reputatie de aparat, cerc de cunostinte de mentinut si posibile persoane noi de cunoscut in viitor. Fii deschis optinilor oferite de acest mijloc de comunicare, pe care oamenii il folosesc foarte des, ales datorita prezentei internetului pe aplicatiile mobile.

• Serviciile de recruiting au inteles aceste tendinte de socializare si ca atare s-au reprofilat de foarte multa vreme pe investigarea profilurilor candidatilor in vederea diferentierii acestora. Dincolo de imaginile frumoase si mesajele emotionale, cuvinte care lezeaza aruncate in spatiul public infatiseaza o lume cruda si plina de provocari. De aceste mesaje ofensatoare care sunt arhivate de alambicata retea a internetului va trebui sa tinem seama.

• Deseori fapte descrise de rauvoitori nu sunt sustinute de realitate, totusi in virtutea informatiilor puse la dispozitie, de libertatea dreptului la replica, oportunitatile se ofera sau se refuza, in functie de cel care ne percepe. De multe ori nu stii ce te-a lovit. Nu iti explici refuzul mut al unui recrutor, inexistenta unui feed-back venita din partea unui posibil partener de afaceri. Cititorul postarii nu te cunoaste deloc, nu-ti stie povestea, el vede contextul unei franturi de realitate. O poveste verosimila, o poza nepotrivita, cateva comentarii facute sub impulsul momentului si etichetarea s-a produs deja.

• Experientele, dar si constientizarea prejudecatilor de care ne lovim, ne spun ca oamenii inca se ghideaza dupa aparente si stereotipuri culturale. Fiecare persoana interpreteaza realitatea in functie de propriile convingeri despre lume si viata si dupa gradul de permisivitate al grilei propriilor cutume acceptate social. Ziarul The Guardian a povestit intr-un articol despre lupta unor persoane pentru scoaterea anumitor link-uri de pe internet, care le aduceau prejudicii biografiei personale cu consecinte pe termen lung. O persoana a avut dificultati in a-si vinde casa, dupa ce informatii legate de trecutul indepartat au iesit la suprafata, informatii care o descriau ca pe o persoana rau platnica, ingropata in datorii, nedemna de incredere.

• Presupunand ca doresti sa te angajezi si esti mai aproape ca niciodata de slujba visurilor tale, insa dintr-o data, la interviul final, esti anuntat ca acesta nu se va mai tine desi erai ca si calificat pentru postul respectiv. Fara sa ti se explice carui fapt se datoreaza aceasta nesansa, nu vei afla niciodata faptul ca ceea ce ti-a adus descalificarea a fost un colaj de fotografii de la o petrecere pe o plaja in care aveai o atitudine mai mult decat dezinvolta si neinhibata, sau ca este vorba despre o inregistrare video de la ultimul serviciu in care iti ironizai superiorul din tabloul de pe birou.

• Poate esti un profesionist care isi doreste un credit pentru a-si extinde activitatea si nu-ti mai amintesti ca link-ul despre cazierul tau in care apar descrise probleme cu autoritatea sau finantele circula pe internet nestingherit. Poate aspiri la un post de conducere intr-o companie de renume, insa ai uitat ca ai facut candva comentarii tendentioase la adresa altor persoane din conducere intr-un anumit context pe internet de care nici macar nu-ti mai amintesti. Iti doresti probabil sa fii perceput ca fiind o persoana serioasa si demna de incredere, insa ultima oara ai fost imortalizat intr-un dans ravasitor pe mese din clubul de centrul vechi si fara sa fii anuntat ai fost postat de un prieten dornic sa socheze pe Facebook.

• In era telefoanelor mobile conectate la retelele sociale fara sa fim paranoici, este foarte usor sa te trezesti expus public intr-un context nepotrivit si fara sa fii vreo persoana publica pe care sa o ironizeze jurnalistii in media. Vrei sa te remarci prin talente vocale native, dar singurul lucru care iti reuseste este un exhibitionism narcisic care starneste efectul opus ? Puterea maselor este imensa. Cantitate nu inseamna neaparat si calitate. Daca ti-ai propus un numar de like-uri s-ar putea sa il poti obtine, dar nici o casa de discuri respectabila nu te va solicita. Imaginea de vampa nu coreleaza cu succesul social, lasa profesionistii sa sa conceapa un mix de marketing strategic din industria muzicala. Permite talentului vocal si personalitatii tale sa vorbeasca pentru tine in online.

• Iti doresti sa fii model, dar continui sa iti expui pe Instagram, Facebook, Twitter selfie-uri din oglinda in care apari sumar imbracat/a? Imiti atitudini copiate din reviste, ai un look nenatural, neangrijit? Cere un feed-back inainte de a incarca astfel de fotografii, sau mai revizuieste-ti profilurile din cand in cand. Pe masura ce trece timpul, tu insuti/insati te transformi si te evaluezi altfel. Ai o afacere locala si singura adresa care face vreo conexiune catre aceasta este legata de inregistrarea la administratia financiara. Este ca si cum te-ai raporta la un magazin de duzina de la coltul blocului, in timp ce oferta concurentei care se profileaza la orizont este a unui mall in toata splendoarea.

• Construieste-ti vizibilitatea si preia conducerea in online. Conecteaza-ti site-ul, blog-ul cu alte platforme sociale. Completeaza-le integral. Posteaza periodic. Interactioneaza cu oamenii. Nu te promova excesiv. Imbina informatiile utile, cu cele legate de propriile preocupari, evenimente la care participi si nu in ultimul rand realizari din activitate si viata.

• Potrivit datelor statistice, 94% din cei care te verifica pe net nu trec mai departe de prima pagina de pe google. Pentru a muta in pagini secundare continutul sensibil este nevoie de putina implicare zilnica sau macar periodica. Miza este mare deoarece comunicarea globala permite accesul instantaneu la date despre fiecare din noi. Daca nu iti doresti sa apari in ipostaze jenante, in companii nepotrivite, aloca mai multa atentie postarilor, constientizeaza ca aparenta anonimitate si lipsa de feed-back imediat, nu inseamna ca informatiile tale nu sunt citite de cineva.

• Verifica periodic setarile de confidentialitate ale fiecarui cont, optiunile pentru profil, tag-uri, timeline. Incepe de astazi postarea constienta de continuturi care sa te reprezinte, in accord cu ceea ce simti sau gandesti. Fii pregatit sa iti asumi responsabilitatea pentru toate informatiile care vor sta la baza reputatiei tale in online.

Te invit sa parcurgi oferta si serviciile mele. Rezerva acum o programare pentru o consultanta personalizata in functie de buget si prioritati. Mult Succes!