Cum sa te promovezi ca Arhitect, sau Designer

Promovarea Cabinetului de Psihologie si a Serviciilor de Psihoterapie
decembrie 27, 2015
Puterea ta interioara cu psiholog Mirela Horumba
decembrie 30, 2015
Arata tot

Relatia client – arhitect sau client – designer este una foarte personala, atunci cand potentialul tau client se hotaraste sa-si incredinteze veniturile care vor da viata proiectului visat de locuinta, sau amenajarii interioare a locului in care isi petrece cea mai mare parte a timpului.

In momentul in care acesta dispune de suma necesara, dupa obisnuitele intrebari in randul prietenilor si colegilor de servici in cautare de referinte, urmatorul pas il reprezinta cautarile sporadice pe google dupa cuvinte cheie pentru descoperirea potentialilor ofertanti ai serviciului mult dorit si lecturarea feedback-urilor de la eventualii beneficiari multumiti.

In aceasta era comunicationala, contactarea si primirea unei comenzi ferme de proiect se poate derula prin intermediul email-ului de pe propriul blog, de pe propriul site, ori de pe platforme de comunicare vizuala si vocala cum este platforma Skype. Nu este nimic neobisnuit in a lucra la distanta pentru un proiect ferm. Clientul interesat poate fi si de alta nationalitate, daca site-ul profesional se adreseaza si ofertei de pe piata externa, prin postari in limba engleza.

Este necesara existenta unui site pe care sa se afle un portofoliu al proiectelor si testimoniale, cu feedback-uri ale clientilor multumiti. De asemenea este utila, existenta profilurilor si a datelor de contact pe toate platformele sociale in care se pot afla potentialii clienti sau colaboratori : LinkedIn, Facebook, Twitter, Pinterest, Google Plus , Youtube.

Un site profesional, un blog bun poate lua in calcul oferta de colaborare cu un grafician renumit, cu un antreprenor mai mare, ori cu persoane care desfasoara profesii conexe in vederea asocierii pentru realizarea unor proiecte mai ample.

Este important sa-ti stabilesti o strategie initiala in privinta modului in care iti vei organiza informatia pe site, platformele pe care iti vei construi profiluri, cum te vei promova periodic in online, ce oferte vei prezenta potentialilor tai clienti, cine vor fi cei carora li te vei adresa, unde vei putea gasi persoane interesate.

Creeaza pentru LinkedIn un Cv cat mai detaliat si mai profesionist cu putinta. Completeaza toate rubricile, descrie proiectele in care ai fost implicat/a si care sunt intentiile tale in rezumatul profesional. Include adresa site-ului care va completa descrierile biografice.

Site-ul trebuie sa ofere informatii si imagini de o inalta calitate estetica si tehnica. Fotografiile din portofoliu sa fie realizate cu aparat profesionist. Creeaza categorii pentru diferitele proiecte si machete.

Pentru ca te descrii ca un arhitect, ca un designer profesionist, site-ul tau trebuie sa fie impecabil. Dezvolta conexiuni cu alti profesionisti din comunitati care desfasoara activitati similare, sau conexe. Inscrie-te in grupuri de profil si forumuri, participa la discutii, ofera-te voluntar/a pentru sustinerea unor proiecte non-profit pentru construirea unei bune reputatii.

Orice referinta in online conteaza. Expunerea este maxima si beneficiile sunt nebanuite. Audienta invizibila este infinit multiplicata comparativ cu lumea reala. Exista publicatii de arhitectura online si de design online in care poti posta, contribuind la cresterea propriei vizibilitati.

Nu subestima valoarea unei carti de vizita realizate profesionist. Sa ai mereu la indemana un exemplar, pentru ca nu stii niciodata cu cine te vei intersecta si cand acesta te va cauta cu un scop precis.
Publica oferte periodic in anunturile online dar si in ziare locale. Orice modalitate de raspandire a informatiei este binevenita, atata timp cat genul tau de activitate ajunge la cine trebuie.

Prin google adwords poti concepe singur/a sau cu ajutorul unui specialist de social media grupuri de anunturi personalizate, adresate tipului de client cautat, adaptate bugetului si ofertei de servicii.
Inscrie-te in grupuri profesionale si fii la curent cu evenimentele si targurile de arhitectura si design. Participa la concursuri care abordeaza teme legate de proiecte de arhitectura si design.

Nu este suficient sa fii perceput ca un bun profesionist pe internet. Ceea ce determina alegerea ta pe retelele in care gradul de expunere personala este mai mare prin intermediul fotografiilor personale, a preocuparilor si valorilor este charisma.

Aspectul placut, ingrijit, sociabilitatea, umorul, disponibilitatea de a construi relatii si de a oferi informatii, interactivitatea in postari, iti poate creste nivelul de perceptie ca fiind o persoana placuta, calda si binevoitoare, o persoana cu care se poate lucra si colabora, contribuind la cresterea gradului de incredere si a sanselor de a fi abordat/a si in plan profesional pentru consiliere si proiecte de arhitectura si design.

Succesul tau ca arhitect sau designer in mediul online se va baza pe cat de bine vei reusi sa iti construiesti autoritatea, reusind sa te promovezi ca profesionist/a si sa-ti anunti serviciile in online.


Te invit sa parcurgi oferta si serviciile mele. Rezerva acum o programare pentru o consultanta personalizata in functie de buget si prioritati. Mult Succes!