Personal Branding cu Donald Trump in campanie

Puterea ta interioara cu psiholog Mirela Horumba
decembrie 30, 2015
Tendinte in marketing pentru 2016
ianuarie 2, 2016
Arata tot

Personalitate controversata, Donald Trump a demonstrat o putere incredibila in cursa prezidentiala, in ciuda faptului ca analistii nu i-au acordat prea multe sanse in timpul campaniei. William Arruda specialist reputat in Branding Personal vorbeste despre principiile ferme de Branding Personal ale lui Donald Trump, care n-au nici o legatura cu impresiile lasate de opiniile sale. William Arruda considera ca tehnicile de Branding Personal pot fi urmate de orice persoana dornica de afirmare si succes.

1. FII CONSECVENT !

Donald Trump poate fi numit in fel si chip: obraznic, bombastic, ridicol de catre colegii sai republicani si de mass media, insa aceste apelative i-au fost atribuite in mod constant. Stilul sau este inconfundabil, declaratiile sale radicale sunt asumate si oamenii stiu la ce sa se astepte cand Donald Trump preia cuvantul.

In privinta consistentei celor afirmate, a pastrarii unei anumite linii a punctelor sale de vedere, Donald Trump isi asuma declaratiile ori de cate ori se iveste ocazia. Un Brand puternic isi tine promisiunea in tot ceea ce afirma despre el sau despre altii.

Acest aspect este valabil inclusiv in cadrul unor marci de produse de renume. Promisiunea calitatii, oferirea unor beneficii, satisfacerea unor asteptari, garantia increderii le confera o anumita reputatie pe piata.

2. FII INCREZATOR !

In momentul in care Donald Trump a afirmat ca intentioneaza sa construiasca un zid si ca mexicanii vor plati pentru el, a sustinut aceasta afirmatie cu atata convingere incat nu a fost loc de indoiala.

Fanii infocati ai miliardarului n-au avut nici o indoiala ca magnatul nu se va tine de cuvant, pentru ca reputatia acestuia cladita in timp, confirma faptul ca este un om de cuvant. Increderea intr-o persoana, intr-un produs sau serviciu, este cel mai atragator atribut care poate exista in procesul de alegere.

Promisiunea ii poate servi pentru a obtine ceea ce-si doreste numai in conditiile in care o va si pune in practica. Fiind un personaj extrem de popular, ratingul sau se bazeaza pe aceasta imagine de persoana influenta credibila.

Brandul de antreprenor, de om care a cunoscut succesul prin istetime, perseverenta si integritate in ciuda temperamentului sau coleric, este sustinut de votul de incredere al oamenilor care il sustin pentru ca ei cred cu convingere ca are capacitatea de a se tine de cuvant.

3. ASUMA-TI DECIZIILE ! IESI IN FATA !

Un Brand puternic isi asuma convingerile si crede in ele cu tarie, urmeaza o anumita linie si nu incearca sa multumeasca pe toata lumea. Personalitatea lui Donald Trump nu este placuta de toata lumea.

Daca in Marea Britanie exista o petitie care il interzice, Vladimir Putin afirma despre Donald Trump ca ” este o personalitate luminoasa si talentata fara indoiala” , iar Lidsey Graham il trimite fara menajamente in iad direct.

Asumarea propriilor convingeri cand esti persoana publica, poate fi inconfortabila uneori, insa in brandingul personal nu trebuie sa fii placut de toata lumea. Fiecare Brand are categoria lui de public.

4. CREEAZA O CERERE PRIN INTRIGA

Interesul oamenilor care asista la dezbaterile in contradictoriu din campania electorala a atins o cifra record si este mai mult o reflectare a ceea ce isi doresc sa auda de la Donald Trump, motiv pentru care este nelipsit de la emisiunile de stiri si talk-show.

Magnatul nu ezita periodic sa se scuze pentru eventualele iesiri din decor si declaratii care lezeaza participantii in batalia politica. Asumarea curajoasa a vulnerabilitatii emotionale cucereste publicul.

5. FII MEMORABIL!

Brandurile puternice au o puternica amprenta comerciala. In cazul unui alt Brand Personal am putea vorbi despre ” cel mai generos” , ” cel mai frumos „, ” cel mai destept” . Inconfundabil pentru Trump este parul sau blond si bogat, pe care un admirator l-a verificat tragandu-l de podoaba capilara si excesul de superlative din vocabularul personal : „cel mai mare”, ” cel mai bun”, ” cel mai mult”.

Ultima afirmatie este la fel de impetuoasa asa cum ii este si personalitatea. Promisiunea de fericire, trasarea unui viitor de vis lipsit de griji, o America ofertanta si generoasa cu locurile de munca, l-a facut sa exclame : ” Eu voi fi cel mai mare creator de locuri de munca, cel mai mare presedinte pe care l-a creat vreodata Dumnezeu”

6. AMBASADORII DE BRAND

Donald Trump are nenumarati ambasadori de brand, fani si sustinatori care-l sprijina in toate demersurile prin toate mijloacele posibile. Acesti ambasadori loiali il ajuta sa-si promoveze mesajele in online si in offline, il apara si il ajuta de cate ori au ocazia.

Branding-ul Personal este mai credibil cand esti sustinut de opinia publica. Cu ajutorul acestor influentatori, mesajul se propaga mai repede si este mai eficient. Ambasadorii de brand contribuie enorm in construirea credibilitatii.

Degeaba incerci sa te afirmi fara sustinerea comunitatii. Aceste grupuri de sustinatori infocati contribuie in fiecare zi la cresterea vizibilitatii pe retele din ce in ce mai extinse.

In concluzie, controversat si pe alocuri nesuferit, Donald Trump este autentic, principiul numarul unu in Brandingul Personal. Trasaturile de personalitate erau cunoscute, asumate si nu au fost prefabricate in interesul castigarii campaniei prezidentiale.

Simpatizat si cunoscut unei categorii largi de oameni, este simbolul succesului transpus intr-un context mai amplu. De fapt ce fac oamenii dupa ce fac milioane de dolari, maresc mizele si intra in politica in cautare de noi provocari.

Ceea ce ii tine in forma este jocul puterii, cresterea nivelului de risc si extinderea sferei de influenta, energie care nu mai poate fi acoperita de bani, aceste vehicole ale energiei universale.

Personalitatile egotice, simt nevoia sa expansioneze catre nivele superioare de provocare in plan material sau spiritual. Diferenta este de calibru si de structura de personalitate.

Introvertitii vor cobori in sine si vor aprofunda noi intelesuri spirituale la un nivel extrem de asceza, extravertitii vor fi orientati predilect spre misiuni tot mai inalte de exercitare si manifestare a puterii prin leadership, pentru a-si trai plenar sentimentul de misiune personala ajunsa la apogeu in aceasta viata.

Structura de antreprenor a magnatului este predispusa la confruntari pe muchie de cutit si mariri de mize, declaratii neasteptate si comportamente imprevizibile, deoarece fiind obisnuit cu succesul si obisnuit sa se hraneasca cu energia maselor ca personaj public nu este obisnuit sa piarda.

Excesul de mediatizare a generat reactii de respingere, un american creand o extensie pentru browserul Google Chrome care il sterge de pe internet pe candidatul la alegerile primare republicane pentru presedintia SUA. Conform celor de la CNN, este vorba de un filtru care blocheaza orice fotografie sau mentionare a numelui sau.Cei care il displac pe Donald Trump au posibilitatea sa aleaga 3 tipuri de setari ale filtrului: filtrul moderat, agresiv si razbunator.

Comentariile rasiste, si ofensatoare l-au tinut permanent in atentia publica. Criticii sai numesc aceasta modalitate de manifestare in spatiul public ca fiind „toxica” pentru societatea americana. Toxic sau mai putin toxic, iubit sau antipatizat, Donald Trump este un Brand care isi urmeaza linia. Fiecare personalitate are categoria sa de adepti. Nimeni nu va fi iubit de toata lumea, insa cu siguranta cand i se pronunta numele, oricine a auzit de acesta.

Sursa: www.forbes.com

[lightbox link=”http://www.fluxymedia.com/wp-content/uploads/2015/12/Donald-Trump-despre-IQ.jpg” thumb=”http://www.fluxymedia.com/wp-content/uploads/2015/12/Donald-Trump-despre-IQ.jpg” width=”635″ align=”center” title=”Donald Trump despre IQ” frame=”true” icon=”image”]

Te invit sa parcurgi oferta si serviciile mele. Rezerva acum o programare pentru o consultanta personalizata in functie de buget si prioritati. Mult Succes!