Brandul personal este Personalitatea ta

Social media si motoarele de cautare in promovarea afacerii
ianuarie 2, 2016
Greseli pe care ai putea sa le faci pe Linkedin
ianuarie 6, 2016
Arata tot

Brandurile persoanelor publice din online au un numitor comun : personalitatea reprezentantilor lor. Milioane de adepti admira la Oprah, Richard Branson, Kim Kardashian modul lor unic de manifestare, curajul de a se exprima si de a se diferentia fata de oricine altcineva din domeniul lor.

Nu este suficienta o strategie de marketing exceptionala, daca in sprijinul constructiei de brand personal lipseste personalitatea persoanei promovate. Oamenii apreciaza povestile de succes, insa identificarea cu o persoana care isi expune vulnerabilitatile si calitatile, ii convinge si mai mult sa o urmeze, sa se identifice emotional cu aceasta.

Calea inimii este calea autenticitatii. Indiferent daca personalitatea publica este actor, pictor, medic, antreprenor, profesor, ceea ce conteaza este conectarea emotionala cu aceasta dincolo de mesaj.
Captarea interesului, castigarea fanilor pe retele este o consecinta a unei identificari cu trairile universale profund umane si curajul de a fi original/a.

Aparitia unor admiratori la inceput si a unor cumparatori in viitor, este rezultatul unor experiente minunate dincolo de fapte, cifre si tehnologie. Acest raport in desfasurare dintre personalitatea celui care posteaza si utilizatorul din online, va crea o legatura trainica si va conduce la rezultatele dorite la momentul potrivit.

Redactarea unor afirmatii publice a intentiilor personale, a misiunii si valorilor poate transforma persoana dintr-una anosta, intr-una fascinanta, o personalitate publica aflata in cautarea multor oportunitati. Magnetismul personal, spiritul ludic, inteligenta, umorul, rebeliunea, poate ajuta Brandul propriu sa se detaseze din multimea profilurilor de pe internet ale celorlalti utilizatori.

Exista o demarcatie fina intre prezentarea personalitatii si exteriorizarea intr-un mod neprofesionist in online, mai ales atunci cand nu esti multimiliardar si trendsetter. Poti fi autentic si profesional in acelasi timp. Poti vorbi despre aspecte din viata reala pentru mentinerea si respectarea auditoriului din listele personale, insa furnizarea acestor amanunte este bine sa fie foarte rarefiata in actualizarile zilnice.

Orice fiinta umana, se confrunta cu provocarile vietii de zi cu zi, insa pentru a fi perceput/a ca o persoana de calitate, informatiile despre viata personala ar fi de dorit sa nu fie expuse. Pentru acestea exista jurnale de sertar si nu profiluri publice de gospodine. Numarul like-urilor la astfel de postari incanta mai mult, insa persoanele care se oglindesc in acest gen de postari au de obicei aceleasi comportamente, sau se hranesc cu vietile personale ale celorlalti, tocmai pentru ca nu au o viata personala decat in lumea virtuala.

Este mai apreciata oferirea de informatii cu caracter personal general suficiente, incat persoanele cunoscute, dar si mai putin cunoscute si chiar anonime, sa simta ca te cunosc cu adevarat, prin prisma mesajelor universale despre valorile si principiile tale.

Pentru a avea o personalitate care functioneaza ca ambasador de brand, poti crea contextul posibilitatii de a initia conversatii in online, de a te intalni in cadrul unui eveniment anuntat pe LinkedIn, Facebook, Google Plus sau Twitter. Daca exista cu adevarat persoane dornice sa te cunoasca in autenticitatea ta, aceasta se poate intampla numai in viata reala. Orice altceva sunt proiectii, simpatii sau antipatii virtuale in baza oglindirii celor care te evalueaza.

Indiferent ce afirmatii vei face la un moment dat, incearca sa fii in concordanta cu imaginea ta de brand personal, cu specificul activitatii si cu scopul tau. Pentru a ajunge la sufletul oamenilor la o scara mai ampla, trebuie sa oferi de la tine. Nu le spune prietenilor virtuali, retelei de contacte profesionale doar ceea ce ei vor sa auda. Arata-le ca esti pasionat/a de ceea ce faci. Fii entuziast/a daca asa simti atunci cand povestesti despre activitatile tale.

Fii sincer/a cu tine si cu ceilalti. Nu pretinde ceea ce nu esti. La un moment dat te vei incurca in propriile amanunte, postarile vor fi contradictorii, sau vei fi perceput/a corect de ceilalti, fara ca tu sa iti dai seama de neconcordantele tale. Cel mai bine ne sunt reflectate gandurile in scris. Nu exista o activitate mai provocatoare, ca aceea de a reproduce din sine propriile idei si emotii.

O persoana charismatica atrage atunci cand posteaza pe blog, cand scrie un status pe profilul personal de pe LinkedIn, Facebook, Twitter, Google Plus, cat se poate de apropiat de modul in care se exprima si in viata reala. Formalismul este rece si nu impresioneaza decat in retele ultra profesionale cu este LinkedIn, sau in scrisorile de intentie atasate CV-urilor de pe site-urile de angajare.

Nefiind exersat acest stil de redactare al textelor si mesajelor din scurtele postari vei avea un sentiment de vulnerabilitate si inconfort. Vei fi mult mai placut/a de citit daca vei aborda un ton prietenos si cald. O Pagina de Facebook poate aduce pana la 60% din traficul de pe site-ul / blog-ul personal, daca cititorul este atras de modul in care prezinti lucrurile. Aceasta inseamna ca isi doreste sa cunoasca deja mai multe despre tine si este dispus sa te urmeze. Poti spune ca ai facut jumatate din drum, daca cititorul te-a urmat si este fidel postarilor de pe blog.

Cel mai simplu mod de a crea o pagina convingatoare despre activitatea ta si despre tine, este sa te gandesti la o poveste despre cine esti, unde ai ajus, ce speri sa realizezi pe termen lung. Aspecte pe care nu le-ai include in CV, detalii zilnice, intamplari amuzante si filosofia de viata despre acestea, completeaza personalitatea si creeaza increderea intre tine si cititor, care te percepe in aces caz mai uman.

Instagram si Pinterest au platforme in care fotografiile sunt valorificate la potential maxim. Ele pot fi folosite si ca instrumente de transmitere a mesajelor vizuale daca esti designer, pictor, fotograf, artist, actor, sculptor, architect, model, cosmeticiana, sau iti doresti sa fii perceput/a ca persoana publica de clienti si admiratori virtuali de pe cat mai multe platforme din online.

Imaginile libere pe internet asociate cu numele tau, ar putea avea un impact major in definirea personalitatii brandului tau. Cand personalitatea ta, este cea care trebuie promovata in online, selecteaza imaginile cele mai reprezentative care reflecta modul unic in care vezi lumea si te raportezi la ea.

Renunta la fotografiile personale, cu meniul de pranz si ultima rochie achizitionata sau animalul de companie si concentreaza-te pe fotografiile cu care rezonezi. In timp iti vei contura un stil personal prin care ceilalti te vor recunoaste si care va defini brandul personal si personalitatea in mod organic.

Intr-o inregistrare video de pe YouTube sau Vimeo ai posibilitatea sa iti faci auzite inflexiunile vocii, timbrul, sa zambesti, sa ironizezi, sa faci glume sa adopti o mina serioasa, sa compensezi faptul ca cititorii care nu te cunosc in realitate pot culege informatii de la o personalitate si nu de la un nume virtual.

Multe persoane isi concep discursuri bine puse la punct, inainte de a se inregistra pentru a fi coerente, credibile si tratate ca autoritati in domeniu. Nu este nimic rau in a avea un suport la baza discursului.

Transmiterea mesajului ar trebui sa se faca lin, cursiv, cu pauze si intonatie, cat mai natural cu putinta. Citeste-ti notitele si apoi da-le deoparte, uita-te in camera video si transmite totul ca si cum te-ai afla in fata acelui om.

Esti si credibil/a, vei fi si placut/a. Nu ai nici cea mai mica idee cat de multe informatii poti transmite intr-o inregistrare scurta de cateva 2-5 minute. Concepe videoclipuri inspirationale si de 15 secunde, daca nu esti un speaker antrenat.

Important este sa fii o aparitie si sa ai si un mesaj care sa atraga si sa retina atentia. Creeaza-ti pe site, in blog o categorie specifica care sa retina atentia comunitatii de cititori periodic.

Nu tot ceea ce postezi trebuie sa fie despre tine: poate fi un proiect, un hobby, o serie de articole. Actualizandu-le periodic, mentine interesul oamenilor, scriind din suflet prin prisma personalitatii tale si lasa-i sa te descopere cine esti.

Te invit sa parcurgi oferta si serviciile mele. Rezerva acum o programare pentru o consultanta personalizata in functie de buget si prioritati. Mult Succes!