Cum sa transformi o campanie personala intr-o conversatie de succes

Primii pasi pe Pinterest
ianuarie 17, 2016
Cum sa ai mai multa vizibilitate pe internet
ianuarie 19, 2016
Arata tot

Incep acest articol spunandu-ti ca oamenii in general nu cauta vanzatori, sau produse pe retelele sociale, ci contexte si trairi cu care sa se identifice si care sa le intretina propria stare de spirit. Pentru a incepe o campanie personala care sa isi atinga scopul, trebuie sa ai in vedere conversatia , interactiunea cu celalalt si nu campania propriu zisa.

Marketing-ul social este procesul prin care tu ca utilizator de platforme sociale de pe internet – Facebook, Twitter, Linkedin, Tumblr, Pinterest, Flickr, Youtube – vei alege sa iti promovezi produsele sau serviciile.

In general, traficul pe retelele de social media este bine directionat, de aceea sansa ca vizitatorul sa se transforme in client sau cumparator este mult mai mare, decat daca ar descoperi site-ul personal accidental printr-un motor de cautare.

Daca te vei concentra pentru a-ti construi si consolida influenta pe retelele sociale, vei deveni de incredere si vei dezvolta loialitati. Oamenii vor stii ca esti sincer/a si ca iti pasa cu adevarat de ei, ca iti doresti sa ii ajuti. Creaza-ti obisnuinta de a dezvolta si consolida profilurile in fiecare zi. Investeste 10-15 min pe zi, pe fiecare platforma sociala.

Gandeste-te cum sa te diferentiezi, constuieste ceva diferit, detaseaza-te de zgomotul retelei, fa-te vizibil/a. Utilizeaza daca ai posibilitatea, inregistrari video pentru a transmite mesajele intr-un mod cat mai placut si mai original.

Dezvolta loialitati, participa la discutii, interactioneaza! Incearca pe cat posibil sa ai un echilibru al postarilor si interactiunilor. Foloseste Google Analytics pentru monitorizarea informatiilor. Investeste 10-15 min pe zi pe fiecare platforma. Dezvolta si consolideaza reteaua in fiecare zi.

Conecteaza-te in viata reala cu reteaua de networking, daca ai posibilitatea. Mergi la evenimentele anuntate pe Facebook, LinkedIn sau Twitter. Foloseste Skype-ul, Google Hangout, telefonul pentru a lua legatura cu persoane care lucreaza in domeniul care te intereseaza.

Interactiunea in viata reala prin intalnirea oamenilor in cadrul unei Conferinte, iti va consolida reteaua virtuala. Este mult mai usor sa ai conversatii in online, dupa ce ai avut conversatii in offline. Nimic nu este mai puternic decat intalnirea fata in fata cu persoanele din online, socializarea in viata reala iti poate schimba in totalitate perspectiva afacerii.

Optimizeaza-ti anunturile de pe Facebook prin postarea in grupuri dedicate sau prin intermediul campaniilor platite. Majoritatea utilizatorilor, posteaza un status si il lasa pentru a fi actualizat automat de catre Facebook, care va realiza o optimizare de suprafata.

Dezvolta lista de cunostinte profesionale si pe LinkedIn. Comunica cu cei din lista, trimite un email potentialelor persoane interesate. Am observat ca tendinta generala este de a stabili contacte, dar nu si de a comunica suficient cu acestea. Nu te promova insistent,iar atunci cand trimiti un email, ofera ceva de valoare in mesaj.

Alege o zi a ta, in care sa comunici pe Linkedin, Facebook sau Twitter anumite mesaje promotionale, cu rol de alerta. Creeaza un nivel de asteptare si predictibilitate, oferind ceva profesional intr-o anumita zi a saptamanii.

Imaginile mai inspirate vor fi memorabile si vor creste interesul postarilor pe blog, ajutand cititorul sa inteleaga mai bine continutul. Imaginile in general sunt interpretabile, in functie de experienta subiectiva a cititorului, de aceea alege-le cu grija. Uneori este suficienta parcurgerea unei fotografii, pentru ca decizia de a merge mai departe in lecturarea textului sa se produca sau nu.

Din 6 postari de continut in mass media, 4 dintre acestea ar trebui sa isi propuna atragerea atentiei publicului tau. Platformele sociale de tipul blog-ului, Youtube-ului, Slide-Share, Podcasting te vor ajuta sa transmiti din experienta ta si iti vor oferi posibilitatea de a participa la discutii.

Retelele sociale preferate de utilizatori sunt Facebook, Twitter, Linkedin, Google Plus, Pinterest .
In momentul in care stapanesti 3 canale sociale si te ocupi de ele intr-un mod echilibrat, poti incepe sa te gandesti la o extindere si pe alte retele.

Iti propun sa mergi in profunzime si sa fii mai putin preocupat/a de extindere comunitatii si mai ales de interactiunea cu noile tale cunostinte virtuale. Foloseste imagini pentru a amplifica mesajul pe Facebook.Daca vei posta pe Facebook, sau pe oricare alta retea sociala si actualizarile tale nu primesc like, comentarii, sau nu sunt partajate, ai totusi vizibilitate, vei aparea pe motoarele de cautare, insa nu se va putea spune ca ai o comunicare autentica cu cititorii tai.

Analizeaza unde gresesti, ce poti schimba pentru a obtine un feed-back diferit. Insoteste intrebarile de imagini, invita la mai multa interactiune. Preia tu initiativa si posteaza primul/prima un comentariu in dreptul unei postari care ti se potriveste si pe care ai putea sa o incurajezi. Nici nu ai idee cu cata bucurie primeste aceasta atentie initiatorul postarii. Daruieste si vei primi si tu comentarii, partajari si adeziuni de simpatie.

Construeste-ti o comunitate loiala de fani, organizeaza evenimente. Multi utilizatori care au pagini create organizeaza evenimente ” Fan Page ” in zilele de vineri cu un impact uimitor. Este o modalitate buna de a descoperi noi idei de afaceri, fani si de a-ti creste vizibilitatea pe propria pagina. Include un hastag de genul #FacebookFriday si invitatia de participare online la un eveniment, apoi actualizeaza status-ul oferind un nou gen de invitatii pe parcursul zilei .

Poti organiza periodic webinarii. Multe campanii mici sau mari, au fost realizate in acest fel. Este adevarat ca trebuie sa deedici timp si efort, insa fanii tai vor fi extrem de entuziasmatisi vor raspandi vestea mai rapid decat ai crede, odata ce vor intelege jocul. Important este sa gasesti acel „ceva” care sa ii impacteze suficient de tare, incat sa ii emotioneze si sa-si doreasca la randul lor sa impartaseasca prietenilor.

Implica-te in comunitatea din care faci parte, comenteaza in dreptul postarilor care iti plac, partajeaza continuturi fara a-ti propune neaparat incurajarea consumului unui anumit produs, lasa lucrurile sa evolueze natural.

Limbajul ales pentru transmiterea unui mesaj de campanie de pe o platforma sociala, adeseori este inadecvat pentru postarea pe o alta platforma sociala. Alege acele site-uri sociale pe care le stapanesti, stii sa le gestionezi si iti genereaza o stare de confort in interactiunea cu prietenii virtuali. Multe comunitati sunt ostile, atunci cand apare cineva nou, care nu a construit relatii, nu s-a integrat in mediu, dar incepe sa posteze agresiv mesaje de promovare personala, sau de produse si servicii.

Promovarea vanzarilor este de fapt un proces de auto-promovare, alege sa te promovezi inteligent. Ofera bonusuri, reduceri, pliante, cupoane pentru a mentine vie atentia utilizatorilor. Prezenta constanta, te pastreaza in mintea consumatorului, mai ales cand vii incarcat/a de oferte generoase.

Nu iti propune sa devii viral/a cu orice pret. Multe mesaje pot fi preluate distorsionat si ai putea obtine efectul contrar. Ai putea atrage atentia doar pentru moment, insa nu acesta este scopul dorit. Multe fragmente de continuturi care au devenit virale la inceput, au sfarsit prin a fi ignorate complet pe parcurs.

Foloseste actualizarile de status pentru a informa, distra si a raspunde nevoilor clientilor. Deschide discutii, formuleaza intrebari pe forumurile site-urilor de social media de profil. Esti artist, du-te pe forumuri si in comunitati de artisti, esti scriitor sau medic, arhitect sau jurist, cauta locurile in care exista clientii si nu alte comunitati profesionale specifice. Iti poti face publicitate gratuita pe propriile platforme de social media, poti lansa campanii de pe blog-ul si site-ul personal, utilizand adresele articolelor tale conectate la platformele sociale.

Mareste gardul de constientizare a campaniei tale atat pe internet cat si in afara acestuia. Apeleaza la fluturasi si carti de vizita, cand ai acces la anumite medii si evenimente. Daca nu dispui de suficient timp pentru a face acest lucru, angajeaza oameni care sa se dedice construirii prezentei si interactiunii tale cu comunitatea pentru a obtine ceea ce iti doresti.

Filtreaza bine continutul inainte de a-l face public, mesajele defaimatoare, cu erori gramaticale iti pot indeparta fanii. Costurile sunt relativ scazute, unele servicii sunt gratuite, insa derularea unei campanii de marketing este consumatoare de timp in generarea traficului, construirea relatiilor si obtinerea increderii consumatorului in serviciul, sau produsul tau.

Implica-te activ, informeaza-te permanent pentru a tine pasul cu noile tendinte in domeniu, relationeaza cu consumatorii si fanii. Activitatile de promovare trebuie sa urmareasca o anumita categorie de clienti careia sa i te adresezi si sa se concentreze pe culegerea de informatii, despre nevoile acelui potential client.

Actualizeaza-ti statusul frecvent, cu informatii utile, amuzante, interesante.Construirea credibilitatii si autoritatii intr-o Campanie de produs sau serviciu necesita timp, pana cand Brandul va intra pe piata, va fi identificat, recunoscut, preferat. Increderea in brand nu se va construi instantaneu si nici nu va putea fi supralicitata. Deschide discutii, formuleaza intrebari pe forumurile site-urilor. Prezenta constanta, te va pastra in mintea consumatorului.

Iesi din zona de confort, exprima-ti gandurile. Vei fi cunoscut/a prin prisma opiniilor, valorilor si sentimentelor exprimate in conversatiile cu ceilalti. Nu te concentra pe cifre si statistici, ci pe construirea de relatii cu ceilalti si prin interactiune. Cumunicarea e un drum cu doua sensuri.

Comentariile pot fi uneori sunt negative, nu reactiona la astfel de provocari. Multumeste politicos pentru feedback si treci cu vederea aceste intentii provocatoare. Multi initiatori de campanii aleg sa ignore mesajele tendentioase, sau sa le stearga.

Au de pierdut mai mult la capitolul imagine, decat daca ar incerca sa-si pastreze neutralitatea si sa afle ce anume ii nemultumeste pe utilizatori, ori sa ignore elegant mesajele delicate prin detasarea de acestea, fara sa le elimine exprimand acordul cu dreptul la libera opinie a celuilalt.

Focuseaza-te mai mult pe comunitate decat pe campania propriu-zisa, fara a pierde din vedere scopul initial. Nu te inregistra pe alte platforme, daca nu intentionezi sa te implici activ. Este ca si cum ai locui pe un palier, dar nu iti cunosti si nici nu iti saluti vecinii.

Evita limbajul colorat, jargonul, poti deveni popular/a si fara sa sochezi. Transmite dorinta de socializare reala, inlocuind limbajul corporatist formal, cu o adresare mai familiara, spontana si plina de caldura.

Compenseaza absenta limbajului non-verbal din viata reala, cu verbe de miscare, expresii senzoriale si imagini. Nu iti propune sa vinzi, construieste relatii si scopul va fi atins ca o consecinta indirecta a implicarii tale reale in acea comunitate de prieteni virtuali. Vei fi apreciat/a, recomandat/a si cautat/a.

Te invit sa parcurgi oferta si serviciile mele. Rezerva acum o programare pentru o consultanta personalizata in functie de buget si prioritati. Mult Succes!