Despre storytelling in Personal Branding

Nume, Logo, Slogan in Personal Branding
ianuarie 23, 2016
Adrian Mihai Raceanu – Surrealism Art
ianuarie 27, 2016
Arata tot

Ai la dispoziţie 90 de secunde pentru a crea o impresie în online.

Platformele de socializare permit fiecărui utilizator, sa isi spuna povestea care il face atat de special.

Brandul Personal nu este despre ceea ce crezi tu ca esti, ci despre sentimentul cu care raman cei care interactioneaza cu tine si cu continuturile tale, despre modul in care acestia te percep, isi amintesc de tine si te descriu în lipsa.

Tot ceea ce povestim in online este despre noi, tot ceea ce ne place, sau ne displace, chiar daca nu constientizam acest lucru.

Atunci cand povestesti despre tine, satisfaci nevoia fundamentala a omului de a asculta povesti. Cu cat povestea este mai emotionala, mai autentica si mai universala, in sensul ca se vor regasi foarte multi dintre cei care te au in contacte, cu atat vei atrage atentia celor care vor empatiza cu aceasta poveste.

Prietenii virtuali sunt tot mai atenti la ceea ce propun utilizatorii, inclusiv tu, de aceea vor urmari motivatiile, modul in care postezi, ce postezi, cu cine interactionezi, unde esti de gasit/a, cum esti imbract/a, cum vorbesti, daca ai inregistrari video, cum arata paginile tale, ce contacte ai in lista.

Exista foarte multe persoane care se lupta pentru atentia audientei in online, care pot fi considerate competitia ta. Fiecare dintre acestia incearca sa se prezinte pe Facebook, LinkedIn, Google Plus, Twitter, Pinterest, Youtube, Instagram cu ceea ce considera ca are mai bun, mai interesant si mai convingator.

Este important ca promisiunile lor, sa fie ancorate in realitate. Provocarile Brandurilor Personale intr-o lume tot mai aglomerata si competitiva cresc exponential.

Faptul ca ai niste profiluri in online, nu inseamna ca esti un Brand, trebuie ca aceste profiluri sa fie vii, sa postezi periodic, sa interactionezi cu ceilalti, sa ai mai multa comunicare.

Este adevarat ca un profil in online este un element al cartii de vizita virtuale si suplineste oarecum absenta ta in anumite momente, insa un profil de pe care nu ai mai interactionat cu lunile, nu este de folos unei persoane care te simpatizeaza, este interesata de activitatea ta si doreste sa te contacteze.

Un cont inactiv poate fi un reper in online, insa rolul prezentei tale aici este de a-ti extinde influenta, de a-ti crea un nume, de a-ti gestiona reputatia.

Storytelling-ul in Personal Branding, sau arta de a spune povesti cu si despre tine si activitatea ta, trebuie sa se concentreze in primul rand pe tine ca personalitate si pe valorile personale, pe credintele tale, pe abilitatile profesionale, hobby-urile si scopul de viata.

Poti fi o persoana charismatica si credibila in inregistrarile video, prin rafinamentul in alegerea cuvintelor, inteligenta argumentarii, prin contactul vizual, tonul vocii, ritmul rostirii si volumul glasului, prin atitudine si modul in care esti imbracat/a, dar mai ales prin sinceritatea mesajului.

Toate aceste informatii vor fi percepute si integrate cu viteza luminii, mai ales la nivel inconstient de cel/cea care te va simpatiza la prima vedere si va considera ca are afinitati cu ceea ce esti si reprezinti.

Oamenii se vor identifica cu tine ca persoana, daca vor constata ca au aceleasi conceptii despre viata, preocupari similare, stil de viata, trasaturi de personalitate cu care rezoneaza, afinitati fizice.

Valorile comune, experientele si interesele ne aduc impreuna si este foarte normal sa fie asa, sa vorbim aceeasi limba in comunitatile din care facem parte, fiind totusi diferiti ca individualitati, ca Branduri Personale.

Nu ne numim la fel, sau poate da, nu aratam identic, nu am trait acealeasi provocari de viata si nu ne manifestam ca restul lumii. Maica Tereza, Nelson Mandela, Richard Branson, Oprah Winfrey sunt unici si au povesti impresionante, sunt surse de inspiratie mondiale.

Ceea ce este perceput diferit, dar este povestit intr-un mod familiar, in planul trairilor emotionale va atrage intotdeauna.

Daca in online mai sunt zece persoane cu numele tau care si-au rezervat deja domenii, este cazul sa te grabesti sa iti rezervi un cont personal sau profesional pe fiecare platforma si sa iti construiesti diferentierea de acestea, pentru a evita confuziile din viitor. Cine stie cate persoane interesate au abandonat cautarea negasindu-te usor.

Ne plac oamenii care au avut curajul sa experimenteze, ii luam ca modele, devin mentori, ii urmarim, ii citim, sunt surse de inspiratie pentru noi in anumite domenii.

Si tu poti fi o astfel de sursa de inspiratie pentru cineva. Ai incredere in experientele tale de viata, in diferenta pe care o poti aduce in vietile altora si ai curajul sa te expui in online.

De obicei ne identificam cu alte persoane, pentru ca avem in comun anumite credinte, experiente si valori, insa le semanam doar intr-o anumita masura, de aceea putem foarte usor sa inspiram la randul nostru pe altii.

Impartasind din valorile personale de viata, prin storytelling vei crea o legatura unica cu cititorii din online, care se vor identifica cu aceste povesti de viata inspirationale si pe care le asteapta cu nerabdare si in viitor.

Pot fi inregistrari episodice, articole periodice despre evenimente de viata si reflectii personale de pe blog. Daca ai abilitati in sfera literara, ti-ai castigat un auditoriu pe termen lung, care nu numai ca iti va fi fidel abonandu-se la blogul personal, dar iti va promova si continuturile, actionand ca niste veritabili ambasadori ai brandului personal.

Daca vei fi un bun povestitor, nici nu va trebui sa-i rogi sa te preia. Procesul de multiplicare a povestii catre alte surse de ascultatori, va decurge intr-un mod natural, iar tu vei fi in flux cu un numar tot mai mare de utilizatori din online si mai cunoscut/a.

Ascultatorii vor fi impactati de propriile harti mentale si vor manifesta un atasament afectiv fata de articolele si postarile tale in functie de familiarul din propria lor minte. Vei reusi sa fii memorabil/a pentru cititorii care vor rezona cu tine, in functie de educatia, pregatirea si experienta lor profesionala.

Acum depinde si de preocuparile tale. Daca ai o activitate prea tehnica, esti IT-ist de exemplu, sau medic chirurg sau estetician si ti-ai propus sa vorbesti despre asta, sa te promovezi in limbaj tehnic, va fi greu sa te faci inteles pe anumite retele. Va trebui sa te orientezi pe platforme si forumuri specifice.

N-ar fi rau sa incepi sa te lasi cunoscut/a ca persoana, fiecare din noi avem trasaturi universale, cu care oameni de diferite profesii si pregatiri pot sa empatizeze.

Chiar daca nu vor intelege prea multe din ceea ce presupune activitatea ta, dar te vor simpatiza la prima vedere, vei face parte din lista lor de optiuni si cine stie probabil ca te vor recomanda si altora, care ar putea fi interesati profesional de ceea ce poti sa oferi.

In general, profesiile sunt cam aceleasi: avocat, medic, arhitect, scriitor, economist, trainer, psiholog, artist, jurist, profesor, actor, kinetoterapeut, manager, broker, agent vanzari, traducator. Tu esti cel/cea care va face diferenta in tot ceea ce presupune competitia ta.

Tocmai de aceea, exteriorizarea trasaturilor de personalitate va trebui sa primeze. Audienta din online sa fie impactata de Brandul tau, numele sa fie retinut usor, iar postarile privilegiate pe Facebook, LinkedIn, Twitter, Google Plus, Youtube, Pinterest, Instagram.

De ce? Pentru ca stii sa spui povesti! Despre tine, despre activitatea ta, despre altii, despre realitatile curente si o faci atat de diferit, incat oamenii abia asteapta sa vada ce mai postezi cand apari online, pentru ca aduci valoare.

Misiunea ta este sa prezinti lucrurile diferit, din perspectiva personala si sa atragi persoanele potrivite care te prefera pentru ca pe profilurile tale gasesc o similaritate a opiniilor, o potrivire intelectuala si mai ales o identificare cu trasaturile tale de personalitate.

Prezenta ta captivanta si tonica va trebui sa fie un aer proaspat, datator de emotii pozitive si sa creeze un sentiment de fericire si incantare in parcurgerea continuturilor tale.

Pentru asta, creeaza un nivel de predictibilitate mentala. Oamenii sa stie la ce sa se astepte, urmarind la tine o anumita abordare a lucrurilor.

Fiecare persoana are stilul sau si aceasta perspectiva asupra vietii se reflecta in tot ceea ce face, spune sau transmite in online. Fii consecvent/a si pastreaza o anumita linie, un nivel de adresare in online care sa fie de calitate si predictibil.

Daca vrei sa fii perceput/a ca o prezenta mai formala, un profesionist mai rezervat, dar totusi comunicativ, este perfect daca vrei sa fii mai uman si mai accesibil/a pentru ca esti psiholog, iarasi este ok, daca ai o fire artistica si te exprimi mai nonconformist nu e nimic rau in aceasta. Fiecare nume si profesie are o poveste si un mod unic de manifestare.

Impartasind cu ceilalti ceea ce crezi, sau simti in anumite situatii, vei avea parte de o deschidere mentala si emotionala mai mare. Pe Facebook am observat ca oamenii se simt mai confortabili, cu persoanele cu care interactioneaza de ani de zile si care si-au castigat acest merit al increderii, prin interactiuni periodice.

Poti sa te manifesti solidar/a cu oameni si situatii, sa fii altruist/a daca asa simti, este o conditie a autenticitatii Brandului, sustine reusitele celor pe care ii cunosti sau ii apreciezi si nivelul de simpatie in online va creste.

Poti spune o poveste, care sa iti justifice adeziunea pentru o anumita cauza. De fapt tu insati/ insuti esti o poveste in desfasurare, cu cat esti mai autentic/a, cu atat vei fi si mai credibil/a.

Pentru cei ce nu te cunosc exista o varianta mai restransa, ce tine de primul impact vizual si cognitiv, dar pentru cei ce vor sa te aiba in preajma, esti chiar mai mult decat atat, esti o poveste care se construieste traind o parte din timpul tau pe retelele sociale.

Succesul tau ca Brand Personal, construirea unui renume se datoreaza capacitatii tale de a seduce. Creand o atitudine favorabila in online, vei fi perceput/a ca avand un anumit prestigiu. Vei reprezenta o sursa de incredere, plina de energie si inspiratie pentru ceilalti.

Gradul de admiratie este direct proportional, cu nivelul de incredere pe care acestia il vor avea in tine. Increderea este un atribut ce se construieste in timp, ca si Brandul Personal sau notorietatea cum obisnuim sa-i mai spunem.

Povestile pe care le spui periodic despre tine si preocuparile tale, nu trebuie sa dezamageasca, ci sa inspire si sa foloseasca celorlalti, prin viziunea personala asupra vietii.

Pentru a putea influenta alti oameni cu povestile tale, la un nivel din ce in ce mai mare, nu este suficient sa fii un bun povestitor, ci mai ales sa capeti notorietate in online, oamenii sa auda de tine, sa-ti viziteze profilurile, sa te citeasca si sa te preia, pentru ca ti-ai castigat deja acest merit de a fi o sursa de incredere.

Ca povestitor trebuie sa ai o imagine impecabila. Suntem fiinte vizuale si prima interactiune pe profil se realizeaza in planul imaginii. Dureaza cateva secunde pentru a decide daca sa ne oprim, sau sa mergem mai departe.

Alege-ti cu grija fotografiile care sa te reprezinte. O imagine face cat o mie de cuvinte. Gradul de atractivitate, sau de antipatie este foarte important in online. Joaca propriul rol, nu incerca sa imiti atitudini care nu ti se potrivesc. Se simte!

Daca deja am stabilit ca vrei sa fii un Brand, o persoana cu notorietate si reputatie in online, pozele cu patrupede, floricele, avataruri din desene animate, nu prea au ce cauta pe profil.

Crearea unei reputatii in online este un proces de asumare a propriei personalitati, curajul de a iesi din multime, de a te diferentia pentru a fi remarcat asa cum meriti, dar inainte de aceasta, trebuie sa descoperi cum sa ai mai mult curaj in fortele tale, sa lucrezi putin la autostima si sa intelegi ca daca tu nu te valorizezi, nimeni nu este responsabil pentru lipsa ta de incredere in tine si in viata.

Varianta pe care o propui lumii, iti va desena povestea de viata pe care alegi sa o traiesti. Crearea unui Brand Personal prin storytelling trebuie sa fie o calatorie a descoperirii de sine, pe care o propui celorlalti intr-o forma accesibila si convingatoare.

Cum ai vrea să fii perceput, având în vedere că şi absenţa comunica un mesaj despre tine?

Te invit sa parcurgi oferta si serviciile mele. Rezerva acum o programare pentru o consultanta personalizata in functie de buget si prioritati. Mult Succes!