Promovarea personala pe internet

Despre oversharing
martie 5, 2016
FitLine Bucuresti Romania
martie 18, 2016
Arata tot

Daca iti doresti promovarea personala pe internet, sau sa fii promovat, trebuie sa gasesti in tine curajul si puterea de a te promova pe tine insuti!

Indiferent de ceea ce iti doresti sa obtii:

O slujba
• Sa faci o diferenta in comunitatea virtuala careia ii apartii
• Sa ajungi la un client foarte bun
, un lucru este sigur – TREBUIE SA IESI IN EVIDENTA !

Cand devii constient/a ca stii ceea ce ai de facut, acest proces functioneaza de la sine si fara efort.

Fiecare persoana este un Brand. In privinta profesiei alese esti “afacerea acelei profesii” pe care o reprezinti, mult mai mult decat angajatul oricarui alt business. Orice profesionist de succes trebuie sa se gandeasca la propria persoana ca la un politician aflat in campanie, avand un scop bine definit de promovare personala.

Promovarea personala sau personal brandingul este o campanie care se deruleaza de-a lungul vietii si se construieste in jurul valorilor care au legatura cu tine. Priveste politicianul aflat in campanie. Nu exista niciun moment in care acesta sa nu se promoveze inainte de a fi votat. Ar trebui sa-ti promovezi constant numele si preocuparile clientilor tai potentiali. Aceasta strategie ar trebui avuta in vedere daca esti:

O persoana ambitioasa care isi doreste sa se afirme
• Un profesionist care se simte nevalorizat in slujba actuala
• Daca lucrezi in vanzari si iti doresti noi oportunitati
• Daca esti un antreprenor in cautare de noi oportunitati
• Daca faci parte dintr-o comunitate de voluntari care vor sa-si creeze un renume, pentru a face o diferenta mai mare in societate
• Daca esti un proaspat absolvent si iti doresti o cariera de succes

Visele se pot atinge promovandu-te de cate ori ai ocazia, valorificand orice oportunitate. Pentru a-ti construi o buna reputatie si un bun renume, construieste-ti imaginea publica. Este esential!

Competitivitatea in orice domeniu impune profesionistilor de top si antreprenorilor un nou mod de abordare. Ei trebuie sa fie mai vizibili si mai activi in online, sa ofere informatii accesibile cu ajutorul carora sa fie gasiti si sa construiasca un Brand de incredere pentru a-si extinde portofoliul viitorilor clienti.

Chiar daca esti angajat, tot ar trebui sa te gandesti la tine ca la un Brand, ca la un antreprenor independent. Pastreaza-ti optiunile deschise pentru viitoarea slujba. Oamenii au acum optiuni de evolutie in cariera de neconceput in trecut.

Orice fiinta este proprietarul propriei persoane. Daca esti un bun agent de promovare al propriei imagini, poti avea sansa de a colabora cu specialisti, dar adevarata responsabilitate iti apartine. Construirea unei imagini publice mai mari si mai bune nu este usoara, dar oricine cu un nivel de talent si de inteligenta poate face asta.

Motivatia este cheia! Lumea este mai competitiva decat oricand. Exista o linie fina intre promovarea sanatoasa si promovarea personala egoista. Cheia consta in a te promova intr-un mod natural, ca si cum nu ti-ai propune acest lucru in mod precis.

Lasa oamenii sa stie cu ce te ocupi, fara sa monopolizezi toate dicutiile cu detalii despre propria viata. Gandeste-te mai mult cum sa minimizezi aspecte din personalitatea ta pe care esti nesigur si sa iti valorizezi calitatile. Exista cu siguranta persoane din cele sapte miliarde pe persoane de pe planeta aceasta, carora sa li te adresezi si care ar putea fi interesate de ceea ce vrei sa le transmiti.

Promovarea personala, acest proces de marketing personal, o obligatie 24 de ore din 24. Traieste asumat, fii in realitate ceea ce promovezi pe retelele sociale. Nu posta citate ideatice si imagini idealizate care n-au legatura cu cel/cea din realitate, ci cu proiectiile tale fantomatice, decat daca esti vreun scriitor de fictiune. Aceasta neconcordanta dintre sinele ideal si cel real va functiona in defavoarea ta, in momentul in care potentialii clienti sau colaboratori din mediul virtual vor dori sa te cunoasca intr-un cadru real, la un eveniment de afaceri.

Incearca sa construiesti si sa transmiti o imagine cat mai naturala, folosind retelele de comunicare ca pe niste adevarate parghii de sustinere si de viralizare a omului si profesionistului dintr-un anumit domeniu de activitate. Fii cat mai uman/a si mai sociabil/a cu persoanele din lista. Trateaza-i cu respect si consideratie, fara a avea asteptari nerealiste de la acestia. Extinde-ti lista si interactioneaza periodic cu alte persoane din comunitate. Gandeste-te cum sa oferi informatii de folos in fiecare zi. Ofera feedback, interactioneaza cu oamenii, sustine cauze in care crezi.

Unele persoane au abilitati naturale de socializare, altele trebuie sa si le cultive. Abilitatea de promovare personala se dezvolta practicand arta de a vorbi despre tine din cand in cand, dar mai mult cu altii si despre altii. Sa stii sa te faci placut/a , sa anticipezi cand este momentul sa te valorizezi si cand sa fii rezervat/a este un dans al intuitiei. Asa cum un lider stie cand sa urmeze un ideal, un marketer va stii cand este momentul sa taca.

Nu te solidariza cu multimea denigrand anumite persoane, doar pentru ca emotia colectiva o dicteaza. Fii rezervat/a chiar daca ai avea si tu ceva de spus. Invata si stapaneste regulile etichetei sociale si nu incerca sa domini conversatia, vorbind numai despre ceea ce iti place, sau iti displace tie. Imbina echilibrat modul in care vorbesti despre realizarile personale, insa arata interes si pentru ceilalti punand intrebari si lasandu-i pe ceilalti sa se deschida mai mult. Nimic nu le place mai mult oamenilor decat sa se simta ascultati si intelesi.

Un marketer placut este mereu amabil si politicos. Moralitatea trebuie sa constituie fundatia imaginii de sine a eforturilor tale de promovare personala pe internet. Daca motivatia ta este nobila, vei fi credibil/a si de incredere. Daca scopul este insa hranirea unui ego nesatios, oamenii vor remarca acest narcisism nesanatos si vor pastra distanta. Vei fi validat/a de persoane care sufera de aceleasi complexe ca si tine, dar nu vei reusi sa impresionezi persoane de un anumit calibru emotional.

Evita sa plictisesti cu excesul de informatii care te privesc: “ Eu fac, eu dreg eu am fost, eu mi-am cumparat”, pentru exhibari exista jurnalele personale. Daca vrei sa fii luat/a in serios, depaseste stadiul primilor trei ani ai copilariei. Esti un Brand, nu o gospodina disperata, o fetita lipsita de atentie, afectiune si respect de sine, un baietel dornic sa-si arate muschii si jucariile. Nu confunda retelele sociale cu site-urile matrimoniale, decat daca scopul tau este cu totul si cu totul altul, dar atunci postarile tale vorbesc despre orice altceva, mai putin despre valoare, nume si renume.

Promovarea personala pe internet poate include reclama platita a diferitelor competente, servicii care fac trimitere pe blog si site, sau promovarea personala organica realizata prin respectarea anumitor reguli. Incepe sa construiesti relatii cu cat mai multe persoane. Nu ai de unde sa stii cand vei primi o informatie, o recomandare care sa iti foloseasca.Orice posibila cunostinta virtuala se va putea dovedi profitabila si iti va oferi contextual pentru o oportunitate in viitor. Relatiile construite in timp sunt greu de distrus, de aceea sunt atat de valoroase.

Accepta realitatea! Lumea a devenit mai mare cu ajutorul internetului, mai zgomotoasa, mai competitiva si mai aglomerata. Pentru a fi remarcat/a si respectat/a trebuie sa depui mai mult efort . O diploma, o profesie, un statut, nu mai sunt suficiente. Avansarea in cariera poate fi un motiv bun sa te implici in promovarea personala. De exemplu, pentru a avea acces la un post bun intr-o companie pentru care ti-ar place sa lucrezi, ar fi util sa detii informatii din interiorul acelei organizatii. Poti face asta, aderand la grupuri de profesionisti de pe LinkedIn.

Anumite slujbe nu sunt “accesibile” publicului larg. Multi profesionisti de top sunt recrutati indirect prin intermediul procesului de network marketing prin LinkedIn. In anumite industrii poti sta confortabil intr-un fotoliu si totusi cel care ar trebui sa te gaseasca sa o poata face. In anumite industrii, nu iti poti permite sa stai deoparte, sa fii pasiv. Pentru a face parte dintr-o comunitate de profesionisti, integreaza-te, participa la conversatii, construieste-ti o reputatie pe acea platforma.

Exista intotdeauna o oportunitate mai mare, o posibilitate de a avansa in cariera, de a cunoaste oameni influenti. Chiar daca ai o slujba multumitoare, poate castigi satisfacator din mica ta afacere, tot trebuie sa ai in vedere participarea ta la diferite evenimente de profil, contactarea persoanelor importante. Cu cat esti mai expus, cu atat iti maresti sansele de a cunoaste mai multa lume.

In virtual, perceptia este realitatea. Oamenii sunt cu atat mai impresionati daca au auzit de tine anterior, in momentul in care ii vei aborda. Intre doua persoane cu aceeasi pregatire, va castiga intotdeauna persoana mai faimoasa si mai populara.

Construindu-ti o recunoastere a numelui, vei pune bazele carierei tale si a domeniului de expertiza. Pentru a avea o buna reputatie si a fi avantajat de referinte, este un motiv bun sa te gandesti din timp la promovarea personala prin intermediul tuturor platformelor cunoscute de social media. Cand spun social media, nu ma gandesc la campanii platite care este metoda cea mai usoara, dar si cea mai costisitoare si la care se pare ca se pricepe toata lumea. Daca te gandesti serios la propria imagine, porneste de la premise ca fiecare postare te defineste in online, pentru ca are legatura cu preferintele tale.

Construirea unei bune reputatii in fata unui numar redus de persoane, din cadrul unui colectiv de munca, sau a unei colectivitati restranse este posibila, insa dezvoltarea unei imagini sociale ca persoana publica necesita efort, perseverenta si energie, pentru ca va trebui sa impresionezi un numar mai mare de persoane care nu te cunosc si nici nu au posibilitatea sa interactioneze direct cu tine.

Singurul lucru pe care aceste persoane il pot face este sa stabileasca daca au sau nu afinitati cu tine si eventual a obtina un minim de feedback in urma unor postari personale care sa creeze un context de interactiune, in baza carora aceste persoane sa isi formeze propriile pareri in ceea ce te priveste.

Poti incepe prin a construi un grup restrans in baza prietenilor care te cunosc si te apreciaza si de aici sa iti extinzi cercul de influenta la prietenii prietenilor tai din online. Daca esti angajatul unei companii esti obligat moral sa pui in valoare principiile companiei pentru care lucrezi, sa o promovezi pe ea sau produsele si serviciile ei din postura de angajat.

Implicandu-te in activitati publice, permise de diversele comunitati virtuale poti capata o anumita legitimitate. Poti sa te faci mai mult cunoscut/a cu ocazia diferitelor evenimente de networking business, intalnindu-te cu prietenii virtuali, sau invitand la o cafea persoane cu care ai putea avea proiecte comune profesionale.

Te poti implica in cauze civice, filantropice si activitati de voluntariat. Gaseste-ti grupurile potrivite care corespund valorilor si credintelor tale. Nimic nu este mai important decat o atitudine de invingator de genul “ Eu pot face acest lucru ! ”, dar pentru asta trebuie sa fii profund convins/a ca esti talentat/a, ca ai succes, ca poti face ceea ce-ti propui.

O gandire pozitiva te va ajuta sa perseverezi si va mentine atentia utilizatorilor din lista asupra scopului tau final. Un expert, este acea persoana “ lider de opinie ” pe anumite subiecte, care are legitimitate, capteaza usor atentia si este ascultat de ceilalti oameni.

Tot ceea ce trebuie sa faci este sa descoperi care este acel “ ceva ” despre care iti place sa vorbesti, l-ai aprofundat si il stapanesti ca domeniu, investesti energie cu pasiune cand vorbesti despre subiecte care au legatura cu el.

Fii pregatit/a pentru acest moment este ca si cum te-ai afla la jumatatea cursei pentru propria ta afirmare. Nu stii niciodata cand iti va bate la usa oportunitatea. Pentru a te putea promova trebuie sa ai atitudinea potrivita si convingerea ca tot ceea ce postezi este exprimarea ta autentica. Cu cat te vei promova contextual si periodic, cu atat oportunitatile vor aparea. Drumul se configureaza mergand pe el. Gandeste in perspectiva, cu anvergura, asumandu-ti riscul de a spune ceea ce gandesti. Ofera si punctele tale de vedere despre anumite subiecte personale si profesionale. Iesi din zona de confort!

Pentru a impresiona oamenii potriviti din domeniul tau de activitate si a atrage clientii doriti extinde-ti orizontul. Da-ti voie sa iti construiesti profiluri publice, in care expunerea este mare, atata timp cat tu setezi granitele de confidentialitate. Tentatia obisnuita este de a te focusa pe nume familiare, pe cercul mai restrans de cunostinte virtuale, pe care le consideri in mod subiectiv ca avand o oarecare putere si influenta sociala. Esti intr-o mare eroare, deoarece in spatele numelor si a profilurilor completate partial, pot exista persoane cu adevarat interesante in ceea ce te priveste. Orice posibila relatie te poate conduce spre oportunitati mai mari.

Incearca sa fii o prezenta placuta! Comportamentul si imaginea online sunt indicatori majori in promovarea personala. Lumea este plina de persoane infatuate si schizoide. Pentru a reusi sa stabilesti punti de comunicare, fii cat mai astertiv/a. Gradul tau de bunavointa, de empatie iti va mari sansele de a te face remarcat/a intr-un mediu competitiv. Tinuta din fotografii, dar si din realitate sa fie impecabila. Accesoriile la fel! Comunica clar si concis mesajele profesionale, anunturile de evenimente si campanii personale.

Construieste mental un discurs de 30 de secunde in care sa fii capabil/a sa te prezinti lumii, cine esti si cu ce te ocupi. Construieste-ti un bio scurt care sa te reprezinte pe diferitele platforme de socializare. Reevalueaza-l si adapteaza-l periodic. Il poti actualiza anual, daca au intervenit modificari in realizarile personale si profesionale.

Societatea noastra este obsedata de celebritate, de idea oamenilor de a fi influentatori, formatori, lideri de opinie, traim intr-o societate obsedata de popularitate, mai ales ca accesul la informatie, la manifestarea propriei opinii egalizeaza sansele de a se pronunta ale oamenilor obisnuiti, versus posibilitatile de exprimare ale adevaratelor celebritati create de mass media. Platformele video abunda de videoclipuri care mai de care mai penibile, socante, caraghioase, amuzante, creative si toate acestea se intampla pentru ca oamenii isi doresc sa atraga atentia asupra lor fie si pentru cateva secunde de glorie, indiferent daca modul in care aleg sa se promoveze este bun sau rau.

In subconstient se asociaza idea de faima cu puterea absoluta si restul beneficiilor care deriva din acest nivel perceput de energie si de modul in care fiecare intelege sa dispuna in functie de cat de echilibrat/a sau dezechilibrat/a este.

Poti crea impresii pozitive, trairi superioare emotionale, te poti remarca fara a forta nota intr-un domeniu pe care il stapanesti bine, intr-un grup sau intr-o comunitate care iti impartaseste interesele, pe propriul blog din cadrul site-ului personal, insa acesta va fi un proces natural prin care vei deveni faimos/ faiomoasa si vei castiga o reputatie onorabila nu pentru ca sochezi, ci pentru ca este un rezultat cumulat al unor experiente si al unui respect castigate in timp, in mod firesc, fara exhibari si fara a atrage atentia asupra ta cu orice pret asa cum procedeaza majoritatea persoanelor pe care le intalnesti pe retele.

Pentru a produce o schimbare de perceptie si a te configura ca un Brand Personal intr-un domeniu profesional iti sunt necesare intre sase luni si un an de zile pentru a produce o constientizare in mintile celor care te au in lista de prieteni de pe retele sociale, dar si in memoria celor care te citesc periodic.

Te invit sa parcurgi oferta si serviciile mele. Rezerva acum o programare pentru o consultanta personalizata in functie de buget si prioritati. Mult Succes!