Brandingul Personal in Antreprenoriat

FitLine Bucuresti Romania
martie 18, 2016
Promovarea afacerii pe internet
martie 25, 2016
Arata tot

Incearca sa iti imaginezi ca un potential client culege informatii despre tine inainte de a te cunoaste personal. Ce ti-ai dori sa cunoasca despre tine si afacerea ta?

Pentru ca in orice business este vorba despre incredere, orice profesionist trebuie sa dedice o parte din timpul sau zilnic gestionarii prezentei sale online, pentru construirea reputatiei.

Oamenii cumpara de obicei de pe site-uri despre care se informeaza anterior, sau pe care le monitorizeaza o perioada, solicita servicii de la oameni despre care culeg informatii si pe care ii observa inainte de a-i contacta efectiv.

Factorul critic in initierea unei alegeri il reprezinta consolidarea increderii in online, prin culegerea de informatii in urma cautarilor de pe diverse site-uri, bloguri, forumuri, ori din social media: Facebook, LinkedIn, Twitter, Google Plus,Youtube, Pinterest, Instagram.

” Este in natura umana sa evaluam oamenii, de aceea nu poti lasa pe altii sa iti spuna povestea. Aceasta este comunicarea in epoca moderna, daca doresti sa te prezinti intr-un mod specific si sincer” a declarat un specialist de social media.

” Este imposibil sa te ascunzi in online care este acum 24 de ore din cele sapte zile, ale celor 365 de zile ale anului brandul si CV-ul tau” a spus Brenda Christensen, presedintele unei companii de relatii publice.

Dedica timp cautarii numelui tau pe internet. Vei afla relativ repede ce spun alti oameni despre tine, cine te mentioneaza cu amanunte care te favorizeaza, sau te dezavantajeaza.

” Imagineaza-ti o autostrada in care toata lumea are un panou. Este foarte important sa fii consient/a de brandul tau si sa iei masuri in acest sens” a spus Christensen.

Acum esti tinta, te afli in vizorul oricarei persoane care depune un minim efort de a-ti tasta numele pe google. Protejarea reputatiei tale si a brandului devine tot mi importanta pe masura ce afacerea se dezvolta.

Conform unui studiu din 2015 realizat de Wakefield Research de pe Domain.ME, 54% dintre americani sunt ingrijorati ca informatiile despre ei gasite online, le-ar putea afecta negativ reputatia. Cu toate acestea 79% nu au incercat sa gestioneze aceste informatii despre ei insisi online.

Pe masura ce devii o prezenta tot mai usor de recunoscut pe internet, construieste-ti si consolideaza-ti prezenta, fii mai atent/a cu postarile. Daca nu esti vizibil/a, vei pierde multe oportunitati.

Un specialist in recrutare care petrece suficient de mult timp pe retele, te va depuncta in situatia in care profilul tau profesional pe LinkedIn nu este actualizat si lipseste continutul, deci si interesul tau pentru propria cariera lasa de dorit.

Daca tu nu acorzi atentie acestor amanunte, concurenta ta o va face. Prin postarile tale publice, ai posibilitatea de a te distinge de multime. Brandul tau Personal trebuie sa fie o insumare succinta a ceea ce faci, cum faci mai bine si a ceea ce te face special.

In sondajul de pe Domain.ME daca te gandesti la construirea Brandului Personal online ca pe o prima modalitate de a fi cunoscut si contactat prin intermediul retelelor, aceasta poate fi o oportunitate pentru clienti sa ajunga la tine.

Expertii spun ca trebuie sa incepi sa ” inititezi conversatii ” in construirea Brandului Personal, prin dezvoltarea unui mesaj coerent, de impact si foarte clar in jurul valorii a ceea ce vrei a oamenii sa stie despre tine si afacerea ta.

O alta modalitate de a construi brand-ul este sa te implici pe forumuri, bloguri, pe retelele sociale oferind informatii sincere si autentice despre tine ca persoana.

Sursa: Tishin Donkersley