Recompensa instantanee in Social Media

Eveniment Hyper-Coaching pentru Hyper-Living
aprilie 8, 2016
Vernisaj Adrian Mihai Raceanu
aprilie 23, 2016
Arata tot

now

Oamenii sunt programati sa isi doreasca sa obtina lucrurile pe loc. Acest fenomen psihologic se numeste recompensare instantanee, o forta puternica ce are la baza dorinta de a experimenta placerea si de a trai un moment de satisfactie fara intarziere. Practic este dorinta de a avea in acel moment un raspuns, o confirmare neantarziata, in cel mai scurt timp posibil.

Recompensa instantanee este opusul a ceea ce am fost invatati si anume ca trebuie sa existe un efort prin care sa practicam rezistenta la frustrare si prelungirea intervalului pana la momentul in care dorintele noastre vor fi indeplinite.

Exista o dorinta innascuta de a avea ceea ce ne dorim, atunci cand ne dorim, ceea ce este de obicei fara nici o intarziere. Dorinta de recompensa are la baza „principiul placerii”, forta motrice a vietii, de satisfacere a nevoilor umane, de la baza piramidei trebuintelor fundamentale.

Aceste nevoi pot fi la fel de complexe asa cum este „nevoia” de iPhone ultimul model, sau de un orice alt produs nou tehnologic. Neamplinirea obtinerii lui, se asociaza de obicei cu o senzatie de tensiune crescuta, de anxietate si de nervozitate.

Se presupune ca pe masura ce ne maturizam emotional,” principiul placerii „ este inlocuit de ” principiul realitatii „, care implica o negociere intre dorintele noastre si realitatea in care traim, o toleranta ridicata la frustrare si controlul impulsurilor.

„Principiul placerii” poate fi identificat mai usor in comportamentul copiilor si in lipsa lor de rezistenta la impuls, la frustrare, la faptul ca trebuie sa obtina ceea ce le aduce placere, bucurie, fara intarziere .

“Instinctul vietii” nu este nimic altceva, decat observatia ca oamenii vor cauta placerea intr-un hedonism psihologic virtual.

Dispozitivele moderne si schimbul de informatii alimenteaza si intretin aceasta recompensa instantanee. Nu este nimic rau in a dori sa experimentezi anumite senzatii, in a-ti dori anumite experiente, sau sa-ti doresti obtinerea anumitor lucruri intr-un timp util. Ceea ce conteaza cu adevarat este echilibrarea dorintelor, existenta unui nivel de asteptare realist. Recompensarea instantanee este intalnita in multe contexte.

Intervalul de asteptare pentru obtinerea unui feedback, validarea printr-un like a unei fotografii , obtinerea unui comentariu la o postare personala, preluarea cu share a unui videoclip, un compliment care te priveste in legatura cu recenta postare, sau ultimul status.

Raspunsul in social media se realizeaza in timp real, lucrurile se intampla fara sa astepti prea mult. Dispozitivele conectare: tableta, smartphone-ul sunt omniprezente, conectarea este constanta, nu este necesara prea multa rabdare.

Aceasta schimbare de paradigma culturala este imbratisata de oamenii de pretutindeni. Niciodata in istoria omenirii nu am asistat la aceste schimbari dramatice in circuitul informatiilor, la oportunitatile oferite de site-urile electronice, fluxul stirilor de pe agentiile de presa de pe internet, impactul televiziunilor online si a radiourilor wireless.

Rezultatul acestor schimbari rapide, fara precedent, este consumatorul oportunist dornic de recompensare instantanee. Cei mai multi dintre noi traim intr-o realitate dubla.

Ritmul de interactiune din viata reala este diferit de cel din viata virtuala. Comerciantii de magazine fizice si-au redus dramatic costurile de exploatare si s-au orientat spre mediul virtual, spre site-uri optimizate de distributie a produselor, spre comertul electronic orientat pe atragerea clientilor prin intermediul retelelor sociale.

Acest nou pattern a necesitat o realiniere a afacerilor din intreaga lume. Faptul ca precomenzile se pot face la orice ora din zi si din noapte, din orice zi a saptamanii, a dat nastere unei scurtari a pragului de asteptare obisnuit.

Faptul ca parcurgerea cataloagelor se poate face dupa propria vointa, se pot compara preturile si feedback-ul altor clienti, ca nu mai exista cozi, aglomeratie si presiunea de a achizitiona un produs,
a dus la aparitia nerabdarii utilizatoului.

Clientul in online este regele, pe care daca nu-l multumesti imediat, te va abandona in cautarea urmatorului furnizor Sentimentul de omnipotenta si de liberate de alegere, a creat un sentiment reconfortant de relaxare si multumire. Lipsa constrangerilor este o recompensa in sine.

Intr-un mediu in care viralitatea unui video este exploziva, te-ai astepta ca absolut toate procesele care se deruleaza in online sa se desfasoare cu o viteza ametitoare. Insa lucrurile nu stau chiar asa. A interactiona cu multimea este relativ facil, chiar daca rezultatele nu sunt intotdeauna pe masura asteptarilor. Pentru a construi nivelul de credibilitate al unui Nume, Brand sau Afacere este nevoie de mult mai mult.

In marketing-ul digital crearea unei audiente este relativ usoara. Dorinta de recompensare instantanee nu se opreste odata ce clientul primeste ceva. recompensarea instantanee va naste recompensare instantanee. Cu alte cuvinte odata ce oferi clientilor recompense imediate, satisfacandu-le dorintele, ei vor astepta acelasi raspuns instantaneu si in viitor.

Titlul ” Pierde 7 kg in 7 zile ” lanseaza promisiunea ca utilizatorul va primi un beneficiu intr-o perioada de timp dorita. Oamenii doresc rezultate imediate daca s-ar putea. AICI si ACUM !

Intr-o lume a luptei cu kilogramele, obtinerea rezultatului in doar sapte zile ar putea fi recompensarea instantanee pe care el ar putea sa o primeasca.

Limbajul plin de promisiuni, ademenitor functioneaza, pentru ca este in natura umana ca omul sa isi doreasca obtinerea de rezultate rapide, comode, usoare, imediate. Detaliile concrete, intervalele de timp precise, serviciile prestabilite in anunturi satisfac nevoia de predictibilitate.

Vanzarile digitale au inteles rapid comportamentul de baza si satisfac iubirea oamenilor pentru AICI si ACUM! Clientii au posibilitatea de a-si descarca produsele imediat, direct in cos, salveaza informatii PDF, pentru ca este mai comod si mai rapid. Curiozitatea si nerabdarea este maxima in aceasta era tehnologica in care toate procesele sunt accelerate.

Prelucrarea automata a comenzilor este conceputa tocmai in baza satisfacerii acestei nevoi. Oferirea informatiilor instant despre un anumit produs, finalizeaza decizia de achizitionare. Multi clienti isi doresc un feedback rapid, prin intermediul formularelor online care le ofera informatii personalizate in timp real.

Configurarea e-mail-ului de raspuns automat de procesare a comenzii sau de contact ulterior in cel mai scurt timp este interpretat ca un raspuns de politete, interes si profesionalism. Instiinteaza-ti vizitatorii paginii de Blog, a Site-ului in privinta intervalului in care le vor fi onorate serviciile.

In incheiere, iti recomand sa fii transparent/a cu utilizatorii din online, sa intelegi acest nivel psihologic de oferirea a recompensei si sa constientizezi faptul ca exista un interval foarte redus de asteptare, in care sa specifici ceea ce poti si ceea ce nu poti oferi.

Te invit sa parcurgi oferta si serviciile mele. Rezerva acum o programare pentru o consultanta personalizata in functie de buget si prioritati. Mult Succes!