Ambasadorul de Brand

O viata sociala in Social Media
aprilie 24, 2016
Termeni si conditii pe internet
aprilie 30, 2016
Arata tot

Oamenii cumpara de la alti oameni. Un studiu recent a aratat ca bloggerii sunt mai credibili decat celebritatile care recomanda anumite produse contra cost, jurnalisti, branduri, politicieni. Cititorii fideli ai blogger-ilor au incredere in acestia, pentru ca si-au construit o buna reputatie in timp.

Datorita evaluarii lor corecte si nepartinitoare, acestia sunt considerati ca fiind a treia sursa de incredere in informatii dupa prieteni si familie. Un blogger apreciat ofera o viziune si nu impune o directie pentru ca este respectat si ascultat.

Majoritatea blogger-ilor de succes sunt incantati sa lucreze cu brandurile pentru a le promova produsele si serviciile in cadrul sistemului de afiliere. Ei vorbesc despre site-ul tau, despre tine ca profesionist, sau despre afacerea ta cu prietenii lor si membrii lor de familie, dar si cu un numar considerabil de cititori.

Alegerea unui blogger, sau a unui specialist de social media in calitate de ambasador de brand, pentru a creste notorietatea brandului, ar trebui sa fie in functie de specificul afacerii sau al profilului personal, prin intelegerea publicului tinta care iti va citi platforma. O firma se reprezinta ea insasi printr-un logo, un slogan, sau prin articole dedicate, insa prin social media posibilitatile de promovare cresc exponential sansele de vizibilitate.

Un ambasador de brand este o persoana care iti reprezinta si iti promoveaza afacerea si serviciile. Acest ambasador de brand poate fi angajat, sau poate lucra ca liber profesionist in aceasta industrie. El are avantajul ca este credibil, ofera vizibilitate si cresterea nivelului de constientizare a Brandului Personal, al Brandului Afacerii tale. Te poate ajuta sa iti cresti vanzarile, sa iti dezvolti reteaua de clienti si sa capeti notorietate pe piata.

Puterea unui ambasador de brand consta in capacitatea lui de a construi si consolida relatii intre nevoile clientului si produs sau serviciu, prin intermediul blogului sau, dar si a altor canale de Social Media: Facebook, Twitter, LinkedIn. Avantajul unui ambasador de brand care iti va promova afacerea consta in faptul ca reuseste sa introduca latura umana in interactiunea virtuala, pentru ca intr-un fel va fi primit un articol, sau un comunicat de presa pe o platforma de PR si intr-o alta maniera va fi citit si receptionat atunci cand va fi transmis de un blogger catre fani.

Contagiunea emotionala, identificarea cu persoanele care i se aseamana din punct de vedere al valorilor si preferintelor, determina aceasta afinitate si coagulare a cititorilor in jurul unor poli informationali de influenta care dau tonul in online. Oamenii imita comportamentele si expresiile altor oameni perceputi ca lideri informationali.

Influenta clientilor fideli ai blogger-ului va fi asemeni unei unde care se va propaga din aproape in aproape, prin preluari de informatii si articole, accesarea site-ului recomandat si a profilurilor, inclusiv recomandarea prin viu grai.

Efectul de loialitate Ripple vorbeste despre faptul ca inclusivclientii pot contribui la propria lor satisfactie prin participarea la procesul de furnizare a serviciilor. Studiile arata ca cele mai multe recomandari verbale sunt pozitive si sunt bine primite.

Documentarea beneficiarilor finali este mult mai mare si nevoia de informatii suplimentare si clarificatoare este de asemenea crescuta, de aceea promovarea unui produs sau serviciu necesita descrieri ample si detalieri, reveniri si precizari pentru o mai buna diferentiere si constientizare. Gradul de viralitate este imens, astfel incat nu mai este o chestiune de noroc sa fii cunoscut si promovat, ci o alegere.

Multitudinea canalelor de promovare a condus la fragmentarea mass media si scepticismul consumatorilor. O parte dintre acestia prefera reclamele platite, in timp ce altii prefera recomandarile surselor de incredere. ” Ce imi recomanzi sa cumpar? ”sau ” Pe cine cunosti in domeniul X care se ocupa de …? ” sunt in continuare la putere. Sfanta recomandare a unui prieten din viata reala, poarta numele in online de ambasador de brand, sau blogger cu acte in regula, ale carui pagini sunt vizitate de sute si mii de cititori, cu care comunica constant si de la care primeste feedback-uri.

Un ambasador de brand iti poate fi client pe viata, daca va iubi ceea ce faci, sau iti va aprecia produsele. Daca alegerea se va face nu doar pe considerente financiare, ci pe aprecierea reala a produselor si serviciilor, atunci vei avea un purtator de cuvant credibil pe termen lung si acest fapt te va ajuta sa-ti imbunatatesti reputatia in online, sa-ti dezvolti o strategie cu perspectiva in gasirea si mentinerea unei surse de potentiali clienti.

Testeaza pe google sinonime cu cuvintele cheie la care adaugi cuvantul blog pentru a gasi un blogger care sa te reprezinte. Parcurge mai multe profiluri pentru a-ti forma idee despre profesionalismul celui care scrie, despre popularitatea lui, despre subiectele care acopera plaja de informatii care au legatura cu domeniul tau.

Ai nevoie de un blogger care posteaza de cel putin 2-3 ori pe zi si nu sporadic sau saptamanal, de un blogger adevarat care traieste din acest jurnal online si are cititori fideli. Alege acel blog care se aliniaza cu Brandul tau Personal din punct de vedere al autoritatii si profesionalismului.

Bloggerii care au deja reclame afisate in laterale, ofera postari sponsorizate si inteleg foarte bine acest sistem de afiliere. Abordeaza un astfel de blogger, incearca sa ai o comunicare optimista si prietenoasa, explicand interesul tau de colaborare.

Pentru inceput nu intra in detalii si nu da prea multe statistici si obtine un aranjament de contract profitabil de ambele parti. Discuta toate optiunile posibile de afisare si redactare a articolelor care vor face trimitere catre site-ul tau si modul de monitorizare al traficului si implicit al rezultatelor.

Elaboreaza un acord despre periodicitatea cu care se vor face aceste trimiteri catre blogul tau, despre tonul vocii de brand, astfel incat fiecare sa stie clar cum ii vor fi satisfacute asteptarile in cadrul acestui tip de contract.

Si nu uita oamenii acorda mai multa atentie si credibilitate altor oameni, decat reclamelor!

Mult succes!