Monitorizarea reputatiei in online

Interviu Fluxymedia cu Adrian Mihai Raceanu
mai 27, 2016
Cartea de Vizita in Personal Branding
iunie 5, 2016
Arata tot

Atunci cand te uiti pe Google dupa tine, o faci de obicei din curiozitate, pentru a descoperi cum apari la cautari, ce se mai scrie despre tine, pe unde mai ai conturi, ce comentarii sau fotografii sunt vizibile.

Insa aceste rezultate nu sunt intotdeauna si ceea ce ti-ai dori tu sa vezi, pentru ca se pot actualiza informatii pe care tu le crezi demult uitate, poti descoperi ca ai comentarii negative la postari mai vechi, sau ca cineva te descrie in termeni nu tocmai agreabili.

Trebuie sa te inarmezi cu rabdare si sa filtrezi toate rezultatetele pana in pagina douazeci deca este nevoie. Noteaza ceea ce ti se pare curios sau deranjant, ceea ce consideri ca ar putea fi imbunatatit. In momentul in care te conectezi pe o retea si postezi informatii proaspete,continutul se actualizeaza in primele pagini.

Postarea cautata pentru a fi eliminata, chiar daca este negativa, poate sa nu fie afisata in primele trei pagini, de obicei cele mai importante ale motorului de cautare. Cauta cu rabdare si asigura-te ca nimic ofensator nu se activeaza la tastarea numelui.

Daca ti-ai creat un site, dureaza in medie patru pana la sase saptamani pana se va afisa pe google. Posteaza periodic, daca nu zilnic, macar de doua trei ori pe saptamana, pentru a castiga autoritate pe motoarele de cautare, dar si pentru a-ti crea un nume in domeniul despre care scrii.

Verifica lunar, continutul primelor trei pagini de pe google, pentru a observa evolutia ta in timp. Poate dura de la cateva luni, pana la un an, pana ca tu sa ajungi sa castigi un rand mai bun pe google, in functie de prezenta ta anterioara, de cuvintele cheie de cautare si de autoritatea site-ului generata de frecventa postarilor originale.

Pentru a avea o prezenta relevanta, trebuie sa fii gasit pe cat mai multe platforme, care se actualizeaza la prima tastare a numelui tau si astfel sa iti construiesti autoritatea pe internet, prin vizualizarea numelui tau asociata platformelor cunoscute: LinkedIn, Twitter, Facebook, Google Plus, Pinterest, Instagram, Youtube, Vimeo, Slideshare, considerate de incredere.

Gandeste-te bine inainte de a posta ceva. Care este scopul? Imi doresc ca acest continut sa fie vizionat de cat mai multe persoane? Mi-l asum? Este el util? Merita sa ma asociez cu el? Ma ajuta cu ceva sa il preiau? Ce spune acest articol despre mine?

Google va face vizibile in special informatiile considerate utile, cuvintele cheie tastate frecvent, postarile cu cel mai mare grad de preluare. Odata cu cresterea gradului de expunere al acestor informatii, va creste si vizibilitatea ta, deoarece vei fi asociat cu aceste postari.

Continuturile naturale, de interes pentru oameni, scrise bine, vor fi favorizate in promovarea organica in social media si vor avea un rang mai bun la cautari. Google isi schimba frecvent algoritmii, nu exista o reteta a succesului prin pacalirea motorului de cautare. Singura ta sansa este sa iti placa sa scrii si sa publici periodic, sa participi la conversatii, sa interactionezi.

Ceea ce poti face este sa fii implicat in conversatii si sa creezi continuturi cat mai bune, sa te monitorizezi periodic si sa descoperi ce poate fi imbunatatit sau eliminat. Atunci cand informatiile ofensatoare nu sunt in puterea ta, tot ceea ce poti face este sa creezi continuturi noi, pozitive care sa echilibreze balanta si care prin numarul lor sa poata muta cat mai departe continuturile deranjante.