Cartea de Vizita in Personal Branding

Monitorizarea reputatiei in online
mai 31, 2016
Interviu Fluxymedia cu Corina Neagu
iunie 7, 2016
Arata tot

“ Va multumesc pentru timpul acordat, aveti aici cartea mea de vizita, daca doriti sa ramanem in contact! Imi puteti oferi si Dvs. cartea de vizita? Va multumesc!”

Dupa cartea de credit, cartea de vizita ar trebui sa beneficieze de aceeasi consideratie, avand in vedere ca aceasta reprezinta mai mult decat o simpla bucata de hartie. Este piciorul in usa pentru urmatoarea slujba, intalnirea cu potentialul client, sau partener de afaceri. Daca iti cauti un loc de munca, ataseaza la CV si o carte de vizita personalizata. Este o eticheta de business si o forma de conectare indispensabila.

Cartea de vizita reprezinta una din modalitatile cele mai accesibile, prin intermediul careia datele tale pot ajunge in mainile persoanei cu care doresti sa stabilesti contacte profesionale de viitor. Problema este atunci cand ea este uitata pe vreun raft de birou, sub un morman de hartii din cine stie ce sertar in cel mai fericit caz, daca nu este aruncata imediat ce este primita.

[lightbox link=”http://www.fluxymedia.com/wp-content/uploads/2015/08/carte-de-vizita-transparenta.jpg” thumb=”http://www.fluxymedia.com/wp-content/uploads/2015/08/carte-de-vizita-transparenta.jpg” width=”848″ align=”center” title=”Cartea de Vizita in Personal Branding ” frame=”true” icon=”image”]

Pentru crearea unui Brand Personal de succes, un accesoriu indispensabil il reprezinta cartea de vizita, deoarece are putere de influenta si de reprezentare. Reputatia unei persoane se poate mentine si intretine prin intermediul acestui instrument de comunicare grafica ales cu grija si tiparit cu pretiozitate.

Majoritatea oamenillor este prezenta acum pe internet. Orice om cu un anumit nivel de educatie dispune de un cont de mail, profiluri pe retele, telefon mobil, blog personal, site de afaceri. Daca ma aflu intr-un context de socializare din viata reala : particip la un eveniment, sunt in trecere intr-o firma, particip la o intalnire, sunt pe strada, intrebarea care se pune este cum as putea transmite toate aceste detalii care ma privesc unei persoane cu care sunt interesat/a sa interactionez in viitor.

Sa presupunem ca am cunoscut o persoana la un eveniment si la sfarsitul acestuia, aceasta persoana este asaltata de participanti, deci nu am cum sa-i retin atentia prea mult. Situatia nu-mi permite sa ma prezint cine sunt, cu ce ma ocup, care sunt preocuparile mele, ce activitati comune sau complementare am cu respectiva persoana. Poti oferi valoare Brandului tau oferind o carte de vizita. Este maniera clasica de abordare, nu s-a demodat si nici nu da semne de perimare.

[lightbox link=”http://www.fluxymedia.com/wp-content/uploads/2015/08/Carte-de-vizita-trainer.jpg” thumb=”http://www.fluxymedia.com/wp-content/uploads/2015/08/Carte-de-vizita-trainer.jpg” width=”460″ align=”center” title=”Cartea de Vizita in Personal Branding ” frame=”true” icon=”image”]

Aceasta maniera de abordare creaza o conexiune atat in viata reala, pentru ca poti fi sunat/a, puteti sa va intalniti ulterior, dar si in viata virtuala in care oamenii petrec din ce in ce mai mult timp pentru recreere dar si pentru a face business. Datele personale inscriptionate cu creativitate si profesionalism vor fi cautate mai tarziu pe blogul personal, pe site-ul professional, pe LinkedIn, Twitter, Facebook, Google Plus.

Investeste in calitate pentru a-ti crea propria marca de papetarie. Nu te economisi cand trebuie sa alegi calitatea hartiei. Diferenta intre un carton ieftin si unul de calitate, este la fel de reala ca intre un parfum ieftin si unul de marca. Cartea de vizita este un accesoriu al personalitatii tale. Oamenilor le plac asocierile cu lux-ul. De ce crezi ca opteaza pentru masini de calitate, stilouri personalizate, rochii unicat, parfumuri rafinate, bijuterii accesorizate? Pentru ca fiecare detaliu trimite catre o conexiune cu posesorul acestora, cu Brandul.

Orice alegere implica responsabilitate, in primul rand pentru ca transmite un mesaj despre cine esti si care ti-e valoarea. Fiecare aspect al Brandului Personal care este numele tau, este reflectat in mijloacele prin care te reprezinti. Cartile de vizita in nuante albe, fildes sunt specifice profesionistilor din industrii mai consevatoare. Profesionistii de top isi aleg cartile de vizita cu grija si nu se economisesc deloc cand isi concept acest ingenious instrument de marketing personal.

[lightbox link=”http://www.fluxymedia.com/wp-content/uploads/2015/08/Carte-de-vizita-implicare.jpg” thumb=”http://www.fluxymedia.com/wp-content/uploads/2015/08/Carte-de-vizita-implicare.jpg” width=”420″ align=”center” title=”cartea de Vizita in Personal Branding ” frame=”true” icon=”image”]

Brandul nu trebuie lasat la voia intamplarii. Nici cartea de vizita nu trebuie conceputa in graba, cu mijloace ieftine si fara o analiza in prealabil a datelor care au legatura cu mine ca persoana si imi doresc sa fie promovate. Intreaba-te cu ce impresie vrei sa ramana cel care iti va parcurge aceste informatii. Sunt fractiuni de secunda. Crezi ca aspectul general este important? Dar calitatea cartonului? Ar putea un slogan sa il determine sa te contacteze in viitor? Poate face asta o sigla? Sunt importante culorile alese? Dar marimea fonturilor?

Daca n-as fi avut o experienta nefericita cu un set de carti de vizita comandate pe internet, poate ca te-as sfatui sa alegi aceasta modalitate de comanda. Avand in vedere ca ceea ce gandesc eu, poate fi interpretat gresit de cel ce le concepe, ideal ar fi sa alegi o papetarie si sa te consulti cu cel ce le va imprima modelul dorit la fata locului. Ai astfel posibilitatea sa ajustezi, adaptezi, sa compari modelele posibile alese de tine, pana cand primesti produsul final in forma dorita.

Foloseste internetul pentru a compara modele si preturi, dar alege o papetarie cu care sa iti personalizezi marca. Nu ma intelege gresit ! Daca nu iti doresti niste carti de vizita mai sofisticate, personalizate dupa gustul tau, ai incredere in firma respectiva, ai deja un model in minte si esti mai comod din fire, poti sa le comanzi si pe internet. Este alegerea ta!

[lightbox link=”http://www.fluxymedia.com/wp-content/uploads/2015/08/Carte-de-vizita-dentist.jpg” thumb=”http://www.fluxymedia.com/wp-content/uploads/2015/08/Carte-de-vizita-dentist.jpg” width=”460″ align=”center” title=”Cartea de Vizita in Personal Branding ” frame=”true” icon=”image”]

Nu te complace intr-un model mai vechi. Orice produs poate fi imbunatatit. Datele s-au schimbat intre timp, viziunea despre afacerea ta a evoluat, poate vrei sa promovezi profilul profesional de pe LinkedIn, sau cel social de pe Facebook, ai de ceva vreme un blog, sau tocmai ti-ai deschis un site.

Poate ca la o prima intalnire n-ai reusit sa te faci remarcat, n-ai avut ocazia, sau n-a existat disponibilitate reciproca. Creierul retine mesaje contradictorii. Cu ajutorul unei carti de vizita realizate impecabil, vei avea o a doua sansa. De multe ori ni se intampla sa ne revizuim atitudinea vis a vis de anumite persoane , la o a doua intalnire, redescoperind-o intr-o alta lumina.

Stim deja ca prima impresie se formeaza in cateva secunde. Oamenii obisnuiesc usor sa eticheteze alti oameni si uneori aceste perceptii pot sa ne urmareasca o viata intreaga. In cadrul acestor prime impresii in care suntem scanati, evaluati si notati in privinta modului in care ne imbracam, comunicam verbal si gestual prin zambet, postura, atitudine, contact vizual, strangerea mainii, avem posibilitatea de a ne imbunatati modul in care suntem analizati de cei cu care interactionam intr-un mod simplu si accesibil.

Cartea de vizita, asemeni parfumului creeaza o impresie si rezista chiar mai mult decat acesta. Diferenta dintre o carte de vizita de calitate si una mai ieftina, este similara cu cea a purtarii unor haine mai ieftine sau mai scumpe. Este o oportunitate de marketing personal extraordinara. Alege-ti cu grija modelul potrivit, experimenteaza mai multe formate, fii memorabil/a. Pregateste-ti cateva carti de vizita si bucura-te in momentul in care cineva te va solicita. Nu pierde sansa de a fi contactat/a. Daca tu esti cea/cel care solicita o carte de vizita, pregateste-te sa oferi una care sa impresioneze la randul ei.

[lightbox link=”http://www.fluxymedia.com/wp-content/uploads/2015/08/carte-de-vizita-avocat.jpg” thumb=”http://www.fluxymedia.com/wp-content/uploads/2015/08/carte-de-vizita-avocat.jpg” width=”799″ align=”center” title=”Cartea de Vizita in Personal Branding ” frame=”true” icon=”image”]

Iti mai amintesti care a fost reactia celor care au beneficiat de cartile tale de vizita? Le-au privit cu atentie, sau le-au inghesuit repede in portofel? Daca le-au pastrat cu consideratie in mana inseamna ca aceste mici opera de arta, au declansat efectul dorit si scopul a fost atins.

Daca beneficiarii lor nu le-au acordat atentie, nu te-au complimentat si nici nu s-au grabit sa te contacteze, inseamna ca trebuie imbunatatite si daca simti ca nu te descurci pentru ca n-ai nici o idee, roaga un grafician sa te ajute. Aceasta forma de promovare este o investitie in tine. Ce este mai rapid decat un CV? O carte de vizita desigur! Asa ca, nu pleca de acasa fara sa verifici daca ai la tine si cateva carti de vizita pentru ca nu se stie niciodata cum ti se va schimba viata.

Inainte de a le comanda gandeste-te la scopul pentru care vor fi concepute. Daca-ti promovezi o carte, adauga imaginea color a acesteia. Asociaza numelui tau, produsul promovat. Suntem fiinte vizuale., de aceea asocierea nume-produs se va realiza aproape instantaneu.

Abordarea clasica prin intermediul schimbului de carti de vizita s-a rafinat cu trecerea timpului. Cei care le primesc sunt mult mai interesati acum de detalii care diferentiaza: inclinarea fonturilor, marimea acestora, culori, imprimarea in relief, calitatea hartiei, arhitectura mesajului, slogan, harta, fotografii. Pare atat de simplu. O carte de vizita. Ce mare lucru! Ei nu este chiar atat de simplu! Toate aceste amanunte contribuie la valoarea estetica finala.

[lightbox link=”http://www.fluxymedia.com/wp-content/uploads/2015/08/Carte-de-vizita-in-relief.jpg” thumb=”http://www.fluxymedia.com/wp-content/uploads/2015/08/Carte-de-vizita-in-relief.jpg” width=”460″ align=”center” title=”Cartea de Vizita in Personal Branding ” frame=”true” icon=”image”]
Poti alege un slogan reprezentativ, misiunea companiei tale, un mesaj emotional care sa indemne la o actiune concreta, o harta a locatiei pe verso pentru accesibilitate, daca adresa biroului se afla intr-o zona mai putin cunoscuta. Poti opta pentru imprimarea unei fotografii in miniatura daca faci Branding Personal pentru tine ca persoana: esti model, actrita, cantaret, scriitor, journalist, avocat, doctor. In general oamenii uita. Colectioneaza carti de vizita primite in diferite circumstante de care nu-si mai amintesc. Existenta unei fotografii, ii poate determina sa o pastreze.

Imprimarea unui anume parfum, a unei anumite arome poate surprinde in mod placut.
Daca nu impresioneaza, sansele de a fi contactati acum, sau mai tarziu scad dramatic. In general, interesul real este manifestat prin initierea unui contact telefonic in 24-48h, prin trimiterea unui e-mail, sau adaugarea in lista de contacte personale virtuale.

O CARTE DE VIZITA AR TREBUI SA CONTINA:

• Numele si prenumele persoanei
• Functia, scrisa de obicei cu litere mai mici
• Date de contact: adresa, telefon, fax, e-mail, website
• Numele, Logo-ul Companiei, Slogan

Grafica trebuie sa fie simpla si eleganta.

Culorile bine alese si nu prea multe.

Textul trebuie sa fie inteligibil.

Finisarile sunt variate si diferentiaza ca aspect modelul ales.

In Romania se foloseste frecvent formatul 50×90 mm, dar si 55×85 mm.

Materialul pe care se imprima datele tale sa fie de calitate, cu o textura buna.

Cartile de vizita ieftine se observa usor.

Nu oferi carti de vizita patate, murdare sau indoite.
[lightbox link=”http://www.fluxymedia.com/wp-content/uploads/2015/08/carte-de-vizita-de-afaceri.jpg” thumb=”http://www.fluxymedia.com/wp-content/uploads/2015/08/carte-de-vizita-de-afaceri.jpg” width=”500″ align=”center” title=”Cartea de Vizita in Personal Branding ” frame=”true” icon=”image”]

Multifunctionalitatea unei carti de vizita conceputa ca semn de carte, instrument de masurare a unui indice corporal, existenta unor detalii tehnice de calcul, ii poate creste valoarea si sansele ca aceasta sa fie ratacita sau aruncata scad considerabil. Agentii imobiliari si ipotecari includ frecvent diagrame de calcul care ii ajuta sa determine costurile ipotecare la diferite rate ale dobanzii. Oferirea de informatii utile legate de afacerea ta, cresc sansele de a fi contactat.

Intr-o lume digitala, in care a intervenit comoditatea si dorinta de a avea acces instant la informatii, unii pot introduce un cod QR – quick response code, un cod de bare care poate fi citit de smartphone-uri si care ofera acces rapid la anumite site-uri pe internet pe cartea de vizita. Scanarea lui trimite un cod de SMS,astfel incat detaliile textuale ale afacerii sunt trimise instant la doritori.

Poti opta pentru carti de vizita standard, colorate, din plastic transparent sau diferite tipuri de plastic colorat, cu lacuire totala sau partiala, in relief, cu plastifiere mata sau lucioasa, stantare, pliuri si multe altele. Ai creativitate deplina, libertate de exprimare si personalizare a Brandului Personal.

[lightbox link=”http://www.fluxymedia.com/wp-content/uploads/2015/08/avocat-divort.jpg” thumb=”http://www.fluxymedia.com/wp-content/uploads/2015/08/avocat-divort.jpg” width=”500″ align=”center” title=”Cartea de Vizita in Personal Branding ” frame=”true” icon=”image”]

Acum, ca ti-am oferit atatea informatii despre acest accesoriu, sper ca ai inteles ca este simbolul personalitatii posesorului si tocmai de aceea atat de indispensabila in afaceri. Multi oameni trec cu vederea valoarea unei carti de vizita realizate profesional, care reflecta cu acuratete imaginea Brandului Personal. Aceasta mica bucata de hartie este o parte importanta din pachetul de garantii numit credibilitate, reputatie.

Cand alegi “mai ieftin” sau “ lasa ca merge si asa” gandeste-te si la consecinte. Acest capital de imagine iti va permite sa te asociezi cu profesionistii de top sau nu.

Iti urez mult succes si inspiratie!

Te invit sa parcurgi oferta si serviciile mele. Rezerva acum o programare pentru o consultanta personalizata in functie de buget si prioritati. Mult Succes!