Interviu Fluxymedia cu Agachi Camelia

Webinar HyperCoaching pentru HyperLiving cu Bruno Medicina
iulie 25, 2016
Cum sa iti ceri iertare in online
iulie 30, 2016
Arata tot

Cateva cuvinte despre tine. Cine este Camelia Agachi?
• Am 35 de ani, sunt o varsatoare autentica, cu toate calitatile si defectele. Sunt absolventa de Stiinte Politice, Master in Comunicare, antreprenoare, coach motivational, trainer, sotie, mama, iar in timpul liber sunt cantareata de muzica populara 🙂

Spune-ne cate ceva despre industria in care activezi.
Organizarea de evenimente este un adevarat MBA de business. Este un domeniu de activitate din care cu sigurata nu vei iesi la pensie, dar este domeniul de activitate in care nu vei spune niciodata: m-am plictisit! Este activitatea de care te-ai lasa in fiecare zi si te-ai reapuca in urmatoarele 2 minute dupa ce ai luat decizia: “Sa te lasi!”. Este un domeniu pe cat de rational pe atat de intuitiv, o activitate in care timpul este mai pretios decat aurul, un domeniu in care distanta dintre “sublim si ridicol” este cat o milisecunda … ce a trecut deja…)))

Cum ai descoperit ca acesta este drumul tau si ceea ce iti place?
• Totul s-a intamplat in ziua cand, dintr-o alta industrie cea a materialelor de constructie, am hotarat ca vreau sa fac ceva foarte nou, ceva despre care nu mai auzisem, ceva total diferit si misterios. Totul a inceput cu un anunt simpatic in Ziarul Bursa: “Cautam persoana energica, vesela si foarte creativa! – Hmmm, despre job o fi vorba? Si astfel am ajuns sa lucrez intr-una din cele mai mari agentii de evenimente din Bucuresti. Apoi am devenit managerul general al unui Club de Evenimente pentru Copii, apoi, pentru ca nimic nu e intamplator in viata, Clubul s-a inchis si a trebuit sa iau marea decizie a vietii mele: sa imi caut alt job, sau sa intru in Marea Aventura: Antreprenoriatul! Astfel ca, la 23 de ani, mi-am deschis propria afacere!

Care este formarea ta de baza?
• Specialist in Comunicare.

Sunt romanii interesati de evenimente? Care este cel mai cautat gen de evenimente?
• Pe parcursul celor 13 ani de experienta in domeniul evenimentelor am cunoscut diverse etape ale “interesului romanilor pentru organizatorii de evenimente”. La inceput, acum vreo 15 ani, erau cateva agentii mari de evenimente in Bucuresti, ce ofereau pachete full-service. Era un domeniu foarte nou, cu concepte de evenimente aduse de afara, in special din America. Clientii veneau le agentii si doreau sa le fie organizat evenimentul cap-coada. Intre timp a crescut foarte mult concurenta, au aparut si au disparut multe agentii de evenimente. Piata s-a canibalizat :))) … insa, simt ca de 2 ani incoace, piata evenimentelor revine in forta, respectiv specialistii sunt cautati, iar acum pe piata sunt acei vechi organizatori care ofera servicii de specialitate cu precadere de consultant in evenimente, cum am devenit si eu dealtfel, un freelancer care ofera un pachet de consultanta clientului, el alegand ulterior daca doreste sa apeleze doar la serviciile de consultant ale specialistului, sau doreste sa achizitioneze si echipa de organizare. S-a schimbat piata, s-au schimbat si preferintele clientilor, astfel ca ne-am schimbat si noi, organizatorii, modalitatea de a vinde serviciile pe care le oferim. Cel mai cautat si mai consecvent gen de evenimente este nunta, bineanteles!
Camelia Agachi - I Love Events Romania

Cum apreciezi trendul in aceasta industrie?
• Acum trendul este ascendent, este vremea creativilor, este vremea celor care au fost mereu in schimbare, s-au adaptat ei si a inceput sa le placa acest proces! Este vremea organizatorilor Flexibili si Fermi!

Care este partea frumoasa a acestei activitati?
• Ca niciun eveniment nu seamana cu altul, apreciez imprevizibilul!

In ce constau provocarile de care te lovesti cel mai frecvent?
• In faptul ca fiecare eveniment pe care il organizez vine cu o “problema pe care nu am mai intalnit-o” si pe care de fiecare data trebuie sa o rezolv : Super Spontan! – cum imi spun eu: “Sunt mai iute ca viteza, iar asta m-a dat pe spate! – facand referire, binenteles, la faptul ca trebuie sa iau decizii foarte rapid, iar dupa finalizarea evenimentului, cand trag linie si analizez ce s-a intamplat, imi dau seama din nou, ca am trecut printr-o experienta foarte grea, ce m-ar fi putut duce la acel : de la sublim la ridicol intr-o milisecunda! :)))

Care este specificul evenimentelor organizate de tine?
• In general organizez evenimente private: evenimente pentru copii, nunti, petreceri. Insa, de vreo 3 ani am inceput sa organizez evenimente de business networking, evenimente cu speakeri, evenimente de co-branding si lista continua pe site-ul nostru si pe Pagina de Facebook “I Love Events”

Unde te putem gasi pe retelele sociale?
• Pe Facebook, Linkedin, Pintest, Google+

Ce presupune organizarea unui eveniment?
• Totul incepe cu o discutie initiala cu clientul, discutie din care obtinem toate informatiile legate de evenimentul dorit. Realizam o fisa a evenimentului: lista de servicii, buget, time-flow, desfasurator,apoi incepem efectiv organizarea: gasim locatia potrivita evenimentului, negociem cu toti furnizorii, cautam sponsori daca e nevoie, facem layout-ul evenimentului, cream materialele necesare evenimentului, pagina de evenimente, comunicate de presa, invitatiile, cadourile, etc. Suntem prezenti pe toata perioada evenimentului, facem follow-up.

Ai vreun mentor preferat?
• Da, mentorul meu intr-ale evenimentelor, este cel care mereu m-a incurajat sa raman in domeniu, indiferent cat de greu ar fi si ii multumesc pe aceasta cale pentru asta. Se numeste Mihail Simion si este si el la randul sau un organizator de evenimente.

Cum te-ai descrie in cateva cuvinte?
• Creativa, optimista, “mai iute ca viteza”, dar “fiecare optimist are nevoie de optimistul lui!”

Esti un spirit rebel, inzestrat cu multa spontaneitate si creativitate. Cum te-au ajutat aceste calitati in viata?
• Cel mai mult cele doua calitati m-au ajutat in momentele de criza, cand simteam ca nimic nu mai merge, insa spontaneitatea deciziilor si creativitatea m-au facut sa gasesc mereu solutii, in cele mai grele si deprimante momente.

Care a fost cea mai mare provocare a ta?
• Sa aleg intre o cariera intr-o institutie publica, versus o cariera pe cont propriu.

Ce-ti place sa faci cel mai mult?
• Sa creez!

Ce este din perspectiva ta Brandingul si Personal Brandingul?
• Brandingul are parametri rationali, masurabili, cuantificabili. Brandingul Personal are si multa, multa emotie!

Cum crezi ca te poate ajuta crearea unei reputatii in online, avand in vedere ca evenimenele tale sunt promovate pe retele?
• Organizarea de evenimente in general are ca sursa de promovare recomandarea, insa canalele online sunt cele care iti creaza istoria!

Ce inseamna pentru tine fericirea?
• Fericirea este acel moment in care zambetul imi vine pe fata fara ca eu sa il controlez. Din fericire mi se intampla foarte des asta :)))

Dar succesul?
• Sa continui mereu sa faci lucruri si sa te intalnesti pe stada, intr-o dimineata cu un vechi prieten, ce-ti amiteste despre recomandarea pe care i-ai facut-o acum 100 de ani si care i-a adus o familie fericita si despre care tu, habar nu mai aveai! Ei bine, asta e succes! Pus la macerat!

Cum iti dai seama ca ai avut parte de un eveniment organizat ca la carte?
• Cand dupa multi ani, sunt sunata: Buna sunt X si am fost la evenimentul organizat pentru Y si am dori sa ne organizezi si noua evenimentul! Abia atunci ai un feed-back real al evenimentului pe care l-ai organizat, poate si cu 5 ani in urma :)))

Intr-o activitate de genul acesta, neprevazutul face parte din viata. Cum il gestionezi? Ai trait situatii cand evenimentele erau cat pe ce sa scape de sub control?
• Neprevazutul este prezent la absolut toate evenimentele pe care le organizez. La fiecare evenimente apare o situatie foarte noua, ceva ce nu am anticipat, dar de fiecare data, experientele anterioare mi-au fost de mare ajutor, iar acum sunt mult mai pregatita mental, stiu sigur ca se va intampla ceva nou si asta ma ajuta foarte mult si acum, dupa atatia ani de experienta. Mi-am dat seama ca cel mai important este sa nu intri in panica, sa-ti imginezi ziua de maine, cand evenimnetul de azi va fi un succes, iar asta ma ajuta de fiecare data sa iau decizii tot mai bune, pentru ca evenimentul meu sa fie si mai bun.

“A fi”sau “A avea” aceasta-i intrebarea?
• Mai intai „Fii!” si apoi cu siguranta „Vei avea!”.

Iti multumesc foarte mult pentru interviul acordat si iti urez mult succes cu ” I love Events ”.