Cum sa iti ceri iertare in online

Interviu Fluxymedia cu Agachi Camelia
iulie 29, 2016
Introvert sau Extrovert in Social Media
iulie 31, 2016
Arata tot

Se intampla uneori sa mai gresesti: sa faci gafe, sa ai parte de neantelegeri de interpretare, sau pur si simplu sa ofensezi pe cineva, cu sau fara intentie. Este uman, uneori impulsivitatea si lipsa de diplomatie, te poate transpune in niste situatii ale caror final sa nu-l anticipezi. De asemenea, in contextul acestui subiect, este putin probabil ca in viata cea de toate zilele, sa nu fi asistat la un conflict verbal, sau nu fi fost in mijlocul evenimentelor.

Uneori intr-o criza, este mai bine sa iti recunosti fapta si comportamentul, chiar este necesar sa iti asumi public greselile verbale sau comportamentale, pentru ca daca nu vei face asta, audienta ta va cauta reciprocitate si isi va dori sa suferi si sa regreti atat de mult pentru nedreptatea perceputa de aceasta in online, pana cand se va face dreptate.

Mass media poate raspandi rapid informatiile, mai ales cele defaimatoare, incarcate de negativitate, pentru ca acestea socheaza, acestea atrag atentia, de aceea este bine sa fiti pregatiti si gata sa oferiti un drept la replica.

Publicul tau te va dori ingenuncheat, te va rani emotional, plin de satisfactie, pentru ca este usor sa faca asta sub protectia anonimatului. Ceea ce conteaza pe retele este emotia si intensitatea ei. Poate fi un dans sado-masochist, insa daca vei avea intelepciunea necesara si iti vei face mea culpa, conflictul nu va degenera si nu va lua amploare.

Evalueaza corect amenintarea si actioneaza rapid pentru a neutraliza negativismul cu care esti asociat. Nu raspunde peste 3 zile sau o saptamana, ci in primele 24-48 de ore, dupa ce ai vazut despre ce este vorba si te-ai gandit care ar fi abordarea potrivita pentru a tempera reprosurile care ti se aduc si a calma spiritele, orientand discutia intr-o directie a reconcilierii si impacarii, dupa ce in prealabil iti vei asuma ceea ce ti se reproseaza, daca este adevarat, oricat de mult iti lezeaza orgoliul.

De fapt ce este orgoliul? Un ego inflamat, un stadiul al infantilitatii, o expresie a lipsei de maturitate si de discernamant. Chiar daca poate primul impuls va fi sa dai replica pastrand tonul, mai gandeste-te odata la consecinte. Ai libertatea de a face si de a spune ce doresti, dar nu poti controla rezultatele vorbelor si comportamentelor tale.

Du-te si te plimba, vorbeste in oglinda, scrie pe o hartie, consulta-te cu un prieten pe telefon sau pe chat, descarca-te insa nu face asta online. De cele mai multe ori audienta este iertatoare, daca scuzele sunt reale si conflictul se dezamorseaza, fiind acoperit de alte subiecte de discutie care acapareaza rapid atentia in online.

Evita cat poti de mult sa declansezi furia publica, mentinandu-ti cu fermitate punctul de vedere. Reputatia ta este in joc si odata afectata credibilitatea ta, iti va fi foarte greu sa iti recuceresti aprecierea si respectul celor din lista, dar si al celor care vor citi pe forumuri, pe grupuri desi nu te cunosc inca.

Existenta aplicatiei Facebook pe telefonul mobil, a incurajat accesul tuturor categoriilor sociale pe aceasta platforma de socializare, unde spiritul de grup si contagiunea sociala poate declansa adevarate focuri de ura si agresivitate verbala acolo unde resentimentele se acumuleaza.

Sunt oameni care se hranesc cu negativitatea celor din jur si alimenteaza conflictele pentru ca este singurul mod de relationare pe care il cunosc. Nu poti avea controlul asupra comentariilor defaimatoare, dar poti sa iti gestionezi modul in care vei oferi dreptul la replica.

Asumarea afirmatiilor reprobabile, este un act de putere personala, chiar daca sentimentul multimii este de vulnerabilitate si de umilinta. O energie fantastica asteapta sa fie eliberata la pronuntarea unor cuvinte simple, dar magice: „ iarta-ma”, ”iertati-ma”, ”imi cer scuze”, ”am gresit”, ”imi asum aceasta greseala ”, ”intentia mea nu a fost aceasta””, ”am fost inteles gresit””, ”este o neantelegere la mijloc”.

Oferirea scuzelor si recunoasterea greselilor nu va crea o amprenta online permanenta si astfel viralizarea nu va avea succes. Poti sa iti ceri scuze chiar pe platforma pe care s-a declansat neantelegerea, dar si pe blog-ul personal daca ai unul. Limita celor 140 de caractere de pe Twitter, daca acolo s-a petrecut incidentul, iti permite redactarea unor scuze simple si rapide, fara a alimenta prea mult discutia.

Este de preferat sa iti afisezi scuzele sub forma unei imagini sau a unei postari, in dreptul discutiei, decat pe wall-ul personal de unde poate fi mult mai usor preluata si multiplicata. Fluxul rapid al comunicarii si subiectelor, va face ca acea postare sa fie vazuta de un grup restrans, cel implicat cel mai adesea in discutie si mai putin viziualizat de altii, prinsi in alte discutii.

Fotografia o poti retrage mai tarziu de pe blog, dupa ce conflictul este incheiat si audienta ta este preocupata de cu totul si cu totul alte subiecte, in care personajul principal nu mai esti tu. Asigura-te ca ai bifat non-index in dreptul fotografiei cu dreptul la replica, pentru ca incidentul sa nu fie actualizat si gasit permanent pe motorul de cautare la tastarea numelui.

Inainte de a publica acest raspuns de PR, verifica daca ai dezactivat comentariile de pe blog, astfel incat sa eviti sutele de comentarii negative potentiale de la cititori. Comentariul final cu dreptul tau la replica, va inchide definitiv subiectul pe tema respectiva, deoarece nu vei mai crea un precedent, iar tu vei fi concentrat pe raspunsul de clarificare.