Twitter, SMS-ul internetului in construirea Brandului Personal

Dansul proiectiilor virtuale pe Facebook
august 15, 2016
Prejudiciul de Imagine in on-line
august 19, 2016
Arata tot

Twitter este o platforma sociala realizata sub forma publica a unui chat personal. Este un instrument de comunicare, partajare, networking si marketing excelent, de participare ad-hoc la discutiile si informatiile comunitatii, daca iti place sa transmiti mesaje actualizate si scurte.

Daca ai o gandire alerta, esti o persoana energica si iti plac provocarile intelectuale Twitter este platforma ideala pentru tine de comunicare si de a-ti face noi prieteni in toata lumea. Este foarte populara la americani, asa ca nu te speria daca vei avea mai multi urmaritori dintre ei, care te vor gasi dupa cuvintele cheie, decat printre cei la care te-ai astepta.

Daca n-ai un cont inca pe Twitter, iata ce trebuie sa stii despre aceasta platforma sociala in care iti poti incepe promovarea si construirea brandului personal.

PRESCURTARI PE TWITTER:

• @ urmat de username, te ajuta sa raspunzi persoanei cu care comunici.
• # numit si hashtag, iti grupeaza cuvintele in jurul unui cuvant, grup de cuvinte sau expresii.
• RT retransmite un mesaj, te ajuta sa-l impartasesti grupului tau de followeri.
• DM mesaj direct , doar cei doi pot vedea mesajul.
• FF Follow Friday , in fiecare vineri utilizatorii Twitter recomanda urmarirea anumitor subiecte, de exemplu #FF@ionescudaria.

DE EVITAT :

• Greselile gramaticale si de exprimare.
• Folosirea mesajelor automate sau directe, cand cineva nou te urmareste.
• Sa nu incarci o fotografie la profil, vei trezi suspiciuni, utilizatorii vor stii ca acel cont este inactiv si vei pierde posibili urmaritori pana sa realizezi ce se intampla.
• Sa postezi afirmatii, continuturi de care sa iti va fi jena in viitor ; astazi un mesaj direct DM pe Twitter, sau mesaj privat pe Facebook, poate fi ascuns privirilor publicului, insa nu ai nici o garantie ca acest mesaj va ramane ascuns in viitor
• Sa preiei mesajele cu copy / paste in Timeline-ul tau, foloseste Retweet RT.
• Sa navighezi, sa postezi, sa iti adaugi adepti la intamplare.
• Sa nu lasi spatiu pentru retweet RT, pastreaza mesajul in limita a 120 de caractere.
• Sa nu-ti scurtezi link-urile din tweet-ul personal ; Exista aplicatii de genul bit.ly si ow.ly gandite cu acest scop.
• Sa te promovezi non-stop ; concentreaza 80 % din informatii pe continut util, divertisment si 20 % pentru promovare.
• Abuzul de hashtag-uri.
• Abrevierile frecvente.
• Mesajele negative si instigatoare, nimeni nu-si doreste sa urmeze utilizatori neechilibrati.
• Conceperea unei pagini personale care nu reflecta Brandul Personal.
• Sa nu oferi feedback celor care initiaza o conversatie cu tine.
• Sa ai un link la status, fara o mini descriere.
• Sa ai un link cu o greseala de tipar.

DE RETINUT:

• Pentru inceput, urmareste-i doar pe aceia care iti pot oferi informatii din domeniul tau de activitate si interes.
• Stabileste-ti scopul, prioritatile, nu te lasa furat/a de mirajul retelei.
• Ritmul telegrafic de comunicare epuizeaza rapid discutiile, pastreaza continut important de discutat si pentru contactele directe.
• Seteaza-ti timezone-ul, va aparea in dreptul postarilor tale, pentru ca cei cu care comunici de pe alte meridiane sa stie intervalul in care ai postat.
• Adauga URL-ul personal al Website-ului sau Blog-ului tau in dreptul descrierii, pentru a fi usor de gasit in afara retelei
• Completeaza-ti mini descrierea online, numita si BIO, in cuvinte cheie care sa atraga interesul utilizatorilor, sa-i convingi sa ajunga prin link-ul personal pe blog, pe site.
• Seteaza : protejeaza-mi update-urile.
• Nu lasa in dreptul profilului tau o fotografie neagra, alege o figura luminoasa sau un Logo.
• Schimba desenul de pe fundal, pe care ti-l ofera Twitter, personalizeaza-ti Brandul, posteaza un logo personalizat, sau o imagine care sa te reprezinte.
• Daca ai abilitati de design, poti personaliza singur/a un fundal personalizat de pe www.guru.com, www.elance.com .
• Creaza un instantaneu frumos pe pagina de pornire.
• Nu incarca pagina pe partea dreapta, pentru a nu distrage atentia de la poza, BIO, URL.
• Dezvolta-ti profilul, posteaza cu regularitate, castiga urmaritori interesati si interesanti; pe Twitter trebuie sa fii activ si consistent in postari, deoarece contactele nu iti raman in lista asa cum se intampla pe Facebook, LinkedIn sau Google Plus. Daca nu convingi sau nu oferi reciprocitate in a urmari persoana care te urmareste, arati ca esti neinteresat si vei fi sters/stearsa cu prima ocazie.
• Posteaza tweet-uri care au legatura cu clientii si auditoriul tau, dar si informatii de valoare si care trezesc interesul.
• Nu iti pierde timpul interactionand cu persoane care nu sunt din sfera ta de preocupari, daca cineva este doar vag interesat, renunta sa-l mai urmaresti.
• Nu spune doar ce faci, poti interactiona, dand replici atunci cand consideri.
• Cand urmaresti pe cineva si acesta te va urmari inapoi, iti vei construi o parte din followeri si din acel moment altii te vor urma, pentru ca aveti un urmaritor comun.
• Acorda 72 de ore celor pe care ii urmaresti sa te urmareasca si ei, daca nu te-au adaugat la randul lor, poti renunta si sa adauga pe altii, concentreaza-te pe raportul 1:1, acesta este specificul retelei Twitter.
• Daca ai o afacere de promovat si postezi informatii bune pentru urmaritori, o parte din ei iti vor deveni clienti. Programeaza-ti tweet-urile pentru diversele zone ale globului cu HootSuite si Twuffer.
• Twitter permite urmarirea in jur de 2000 de persoane, pana cand toti acei 2000 de oameni nu te adauga si ei in listele lor, nu mai poti adauga alte persoane.
• Crearea unei comunitati reale si autentice ii va determina pe urmaritori sa interactioneze cu postarile tale si sa ajunga la e-mailul tau.
• Initiaza mesaje cu @nume mesaj, cu cele mai influente persoane din domeniul tau.
• Fii atent/a cu cei care intreaba, ajuta-i cu raspunsuri, daca le ai.
• Cu cat ai mai multe persoane care raspund la un Tweeter, cu atat mai influent devii.
• Foloseste blog-ul ca pe un complement al Tweeter-ului. Posteaza sub articole butoane directe pentru Twitter, Facebook, Pinterest, LinkedIn, Google Plus.
• Daca ai deja un cont pe Tweeter, incurajeaza persoanele sa te urmeze pe Facebook si invers. Creeaza niste butoane proieminente sub articole.
• Gaseste expertii, cauta-i folosind hastagul si cuvintele cheie, cei care sunt in topul listei sunt cei mai activi, imagineaza-ti ce reclama fantastica vei avea daca un expert iti va raspunde, sau iti va trimite un mesaj direct.
• Verifica Timeline-ul, vezi ce se discuta in retea, nu te concentra doar pe tine si pe ceea ce ai de oferit, vezi care sunt subiectele de pe wall, care sunt tendintele si ofera ceea ce se cauta.
• Evita crearea unui sentiment prea mare de familiaritate pe Twitter, este suficienta transparenta chatului si evita pe cat posibil sa raspunzi in particular la mesaje, pentru a nu compromite relatia cu persoana in cauza si cu ceilalti urmaritori.
• Ai putea sa-ti automatizezi prezenta, prin trimiterea unui mesaj de intampinare autoamat, imediat dupa primirea acceptului din partea unei persoane, dar pe de alta parte ai putea fi privit cu neancredere si considerat un spamer; exista programe care automatizeaza feedback-ul in absenta, din punctul meu de vedere, iti recomand sa nu le folosesti; daca vei urmari 500 de followeri zilnic si vei primi automat 250 de mesaje, vei fi considerat spamer.
• Asigura-te ca multe din Tweet-urile tale contin cuvinte cheie, astfel incat la cautari ceea ce postezi sa fie gasit cu usurinta.
• Prima luna concentreaza-te pe ceea ce este relevant pentru site-ul tau, care va oferi continut pentru Twitter, fiind complementar cu acesta, daca cititorii vor avea curiozitatea sa dea click link-ului, vor depasi granita celor 140 de caractere si vor afla mult mai multe informatii despre tine.
• Ceea ce poate avea un impact in actiunea de pe Twitter, este expresia “PLEASE RT” .
• Posteaza zilnic, renunta la cei care nu te urmaresc. Twitter nu este Facebook.
• Twitter poate ajunge la mai multi oameni, decat la abonatii de email, de aceea este un instrument excelent de promovare online a ta si a afacerii tale.
• Impartaseste concluziile zile, transmite informatii despre evenimente sociale, povesteste experiente amuzante, ofera complimente, interactiunea sociala pe Twitter in special, dar si pe alte retele, este o autostrada cu doua sensuri.
• Nu supraancarca reteaua, actualizeaza profilul periodic, dar moderat.
• Pastreaza o nota se simplitate, posteaza mesaje scurte pline de umor si efervescenta intelectuala, 71-100 reprezinta numarul optim de caractere pe Twitter care ar putea atrage atentia, foloseste bit.ly pentru link-uri si concentreaza-te mai mult pe mesaj.
• Contribuie cu propria retea de contacte de pe alte platforme: Facebook, Google Plus, Pinterest, Instagram. Vei fi uimit/a de rezultate! Invita-ti prietenii de pe alte retele,sa te insoteasca pe noua platforma. Pe Twitter accentul se pune pe statusuri si pe interactiunea reciproc inteligenta, mesageria simplificata reprezinta marea provocare prin capacitatea de sinteza a retelei.
• Nu plictisi si daca poti evita polemicile atat pe Twitter cat si pe orice alta retea sociala.
• Tweet-urile cu poze sunt mult mai virale decat cei fara. de fapt primesc o medie de 404 retweet-uri, comparativ cu 0.0133 pentru postarile fara poze.
• Tweet-urile cu majuscule atrag atentia si au impact pe Twitter, totusi nu abuza de ele.
• Exprimarea entuziasmului, a emotiilor creste de asemenea numarul preluarilor.
• Nu vorbi doar despre tine. Posteaza despre Twitter, sansele sunt mari sa devina virala informatia ta insotita de hastag, desigur pentru a fi gasit/a.
• Anunta-ti concertele, evenimentele la care participi, lansarile de carte, ofertele si promotiile. Revino cu concluzii post-eveniment.
• Numarul de urmaritori nu conteaza atunci cand construiesti un Brand Personal pentru tine sau vrei sa-ti transformi afacerea intr-un brand online, continutul conteaza mai mult. Ofera mai multa calitate si mai putina cantitate.

Te invit sa parcurgi oferta si serviciile mele. Rezerva acum o programare pentru o consultanta personalizata in functie de buget si prioritati. Mult Succes!