Fotografia in Personal Branding

Bruno Medicina in Emisiunea Energie si Vitalitate
februarie 19, 2017
Diferentierea Brandului Personal
februarie 20, 2017
Arata tot

Daniela Sirbu Celeapca este un profesionist de succes, Manager general la Terra Moving & Logistics.
Imaginea profesionala in on-line reprezinta cartea ta de vizita, transmite instantaneu celui care te analizeaza informatia ca are de-a face cu un profesionist sau nu, inainte ca acesta sa paraseasca profilul, blog-ul, site-ul.

Deoarece suntem fiinte vizuale este vital pentru tine sa pornesti din acest punct, in momentul in care  vrei sa iti restructurezi intreg arsenalul de promovare pe internet, prin realizarea unei fotografii profesioniste de Brand. Intr-un magazin de haine, sau de pantofi stii foarte repede daca produsele se inscriu intr-o categorie sau alta de adresabilitate, daca linia ti se potriveste, daca ti le  doresti sau nu, cum te-ai simti purtandu-le si mai ales daca ti le permiti acum.

Realizeaza oare un selfie, sau o imagine surprinsa cu ajutorul unui telefon mobil un portret de profesionist asa cum  ti-l doresti? Daca vrei sa fii luat/a in serios ca business, este vital sa te preocupe ce gen de fotografie de Branding Personal alegi sa te reprezinte.

Daca te-as cauta in prezent pe Google, pe conturile de Social Media, ce imagine de profil as gasi la tine?

Impactul vizual transmite cine esti si cum te apreciezi, cata incredere ai in fortele tale. Ceea ce gasim la retele despre oamenii care ne intereseaza, ne ofera toate informatiile de care avem nevoie despre acea persoana, fara sa ne mai deranjam sa o si contactam, daca concluziile noastre nu ne conduc spre ideea ca ar fi inspirat sa luam legatura cu acele persoane pentru a ne implini o nevoie de socializare sau de afaceri.

Primul lucru care impacteaza in on-line este cel in care identifici persoana pe care nu ai mai vazut-o niciodata si mai apoi modul in care ea vorbeste despre preocuparile ei si sustine ceea ce afirma prin fotografii, videoclipuri si articole sau postari.

Tendinta noastra este de a acorda credibilitate este in functie de cat de profesionista sau de simpatica este acea persoana, judecand dupa detaliile vestimentare, atitudine, calitatea fotografiilor, conjunctura in care au fost imortalizate.

Photofeeler permite oricarei persoane sa incarce o fotografie pentru a obtine feedback de la ceilalti, pentru a intelege care este acea prima impresie pe care ceilalti si-o formeaza cand iti analizeaza fotografia postata. Utilizatorii sunt rugati sa analizeze fotografiile altor persoane in baza a trei criterii:

a) competenta

b) simpatia

c) influenta 

Platforma nu numai ca iti permite sa te evaluezi corect construindu-ti o perceptie mult mai apropiata de cea a audientei tale, dar si posibilitatea de a-i judeca pe altii prin prisma propriilor sisteme de valori.

Pentru a nu distrage atentia de la focalizarea asupra fetei si mimicii, recomandat ar fi sa porti o camasa, sau un costum, poate o rochie cu maneci lungi. Culoarea este si ea un element care diferentiaza. In mediul de business albastru este culoarea increderii si responsabilitatii, rosul transmite puterea, violetul creativitatea, nuanta de maro ancorarea in prezent si pragmatismul, autonomia.

Daca alegi culori inchise, ofera o pata de culoare cu ajutorul unei bijuterii, batista, cravata, esarfa, sau unui alt accesoriu. Vei capata maimulta distinctie. Opteaza pentru croieli clasice, uni, din tesaturi solide si de calitate, care se aseaza foarte bine si nu se demodeaza, imprimand o anumita linie. Observa vestimentatia reginelor, persoanelor cu functii si autoritate naturala. Majoritatea acestor persoane prefera stilul clasic si nu este intamplator.

Cu cat sunt mai putine bijuterii si accesorii, cu atat este mai bine. Rafinamentul respecta aceasta regula a simplitatii, in plus stralucirea acestora nu va distrage atentia de la imaginea ansamblului.

Nu te tunde si nu experimenta coafuri noi in ziua sedintei foto. Exerseaza acest lucru inainte de a avea loc sedinta foto, pentru a alege ceea ce te avantajeaza.

Colaboreaza cu un fotograf specializat pe portrete profesioniste, care sa iti transmita serenitatea lui si sa te poata ajuta sa te relaxezi, astfel incat portretul vizual sa fie unul care sa inspire si sa transmita calm si incredere. Este importanta luminozitatea si mediul in care alegi sa desfasori sedinta foto : intr-un studio,intr-un birou, intr-o sala de conferinte, in aer liber, intr-o biblioteca.

O fotografie profesionala in construirea Brandului Personal confera un plus personalitatii tale  intr-un mod care atrage interesul. Investeste in tine prin realizarea unor  fotografii profesionale si foarte curand vor investi si cei ce te privesc! Daca tu nu transmiti incredere, nici ceilalti nu vor miza prea mult pe ceea ce ai de oferit!

In crearea unui Brand Personal, fotografia de profil este un must have de la care se initiaza orice profil in Social Media, incepand cu Blog-ul, Site-ul si continuand cu toate celelalte.

Pentru Portrete de Branding colaborez cu Cristina Teasa, iar pentru realizarea diferitelor proiecte artistice il recomand pe Aberto Bolocan Simonis al carui proiect fotografic se numeste Ballerina Project.