Personal Branding pentru artisti

(Re)surse de Putere – Workshop Transformational cu Instrumente NLP
martie 17, 2017
Vernisaj Adriana Badea – Farame de Vise
martie 22, 2017
Arata tot

In industria vizuala, construirea Brandului Personal pentru un artist este foarte importanta. Platformele ideale pentru promovarea unui pictor care se exprima vizual sunt Pinterest si Instagram, deoarece aici exprimarea creativitatii este favorizata si reprezinta o regula nescrisa in aceste comunitati unde arta este singurul aspect care conteaza.

Twitter te poate ajuta sa castigi rapid adepti in toata lumea cu ajutorul cuvintelor cheie, sa ai acces la Galeriile de Arta care sunt prezente in acest mediu, la evenimentele artistice unice. Grupurile de Facebook datorita numarului mare de membrii, te ajuta sa fii vizibil in timp real, atunci cand iti incarci o opera realizata recent si o poveste despre semnificatia acesteia asa cum o vezi tu. Ceea ce atrage un profan este povestea din spatele tabloului respectiv, din perspectiva creatorului. Pot fi fotografii, scurte descrieri, sau chiar filmarea in timp real pentru o crestere a interesului audientei.

Exista multi artisti talentati, dar anonimi care fie nu stiu sa se vanda, fie nu au deloc abilitati tehnice, sunt orientati doar pe activitatea propriu-zisa, aceea de a crea opere de arta si nu au inteles cat de important este ca omul din spatele tabloului sa fie el insusi expus pentru a vinde propriile tablouri. Alteori, exista informatii disparate despre artisti legate de vernisaje, expozitii consemnate pe site-urile altora. La o simpla cautare poti descoperi si persoane care au bloguri, profiluri pe retelele sociale, insa acestea fie nu sunt completate integral, fie nu sunt conectate intre ele, fie nu au imagini de o calitate superioara, in aceasta industrie sa nu uitam ca accentul este plasat pe mesajul vizual.

Ceea ce uita artistul este sa isi dea valoare lui insusi, inainte de a se lansa in afaceri online in comertul cu tablouri. Operele lui pot avea insemnatate, insa valoarea acestora creste semnificativ in momentul in care posesorul acestora se marketeaza inteligent. Cand oamenii cumpara produsele acestea realizate de persoane si nu de un proces tehnologic de serie, sunt mai interesati sa cunoasca artistul din spatele acelui produs decat tabloul in sine, de aceea Branding-ul Personal devine esential.

In momentul in care artistul devine vizibil, numele sau este vehiculat cu anumite evenimente si un anumit stil de a picta, tablourile sale incep sa fie cautate si cumparate. Nicio casa de licitatii nu vinde numele tabloului, ci numele artistului. In epoca Renasterii, artistii au devenit mai expusi si mai asumati cu creatiile lor. Asumandu-si identitatea ei au intrat in istorie si operele lor nemuritoare au transmis numele creatorului de-a lungul timpului.

Intrebat intr-o zi Picasso ce reprezinta tabloul sau, acesta a raspuns fara sa stea prea mult pe ganduri 200.000 euro. Se pare ca a picta numai din entuziasm si pasiune nu este indeajuns pentru a se plati facturile unui pictor. Prin structura lor, majoritatea artistilor au o fire visatoare, sunt niste idealisti desprinsi de realitate si deseori vocatia lor nu prea da roade in plan material, in cruda realitate. Pragmatismul si creativitatea nu sunt in egala masura dezvoltate la toata lumea.

Putine persoane functioneaza cu ambele emisfere si pot sa se desprinda de propria lor creatie pentru a o evalua la justa valoare, sau pentru a intelege ce strategie sa adopte pentru a o valoriza cat mai bine, de aceea de multe ori exista alte persoane care se ocupa de acest aspect. Un critic de arta poate pune intr-o lumina favorabila o expozitie din colectia personala a unui pictor, insa pentru a se construi un Brand este nevoie de mai multa implicare si de mai multe actiuni coerente in timp. Cunoasterea umana este un proces.

In prezent numarul interactiunilor cu brandurile a crescut foarte mult. S-a apreciat ca este nevoie de peste 20 de interactiuni in diverse contexte sociale si virtuale in calatoria clientului, pentru ca o achizitie sa se produca. Cumparatorul este extrem de selectiv, compara, se informeaza si mai presus de toate doreste ca el sa detina controlul in privinta achizitiei unui produs sau altul.

Dealerii sunt acum globali, vanzarile sunt globale si competitive, piata de arta este facilitata de mass media si totul se produce cu rapiditate. Branding-ul vizual este mai actual ca oricand. Se creeaza o aura in jurul tabloului, dar si in jurul pictorului. Nu mai este suficient sa stii cum se numeste acel vernisaj, devine tot mai important sa afli cine va expune acolo, care este povestea din spatele povestii acelor tablouri. PR-ul unui artist devine foarte important, acea voce seducatoare si autentica care trebuie sa atraga atentia pe artist pentru ca el sa inceapa sa vanda tablouri din ce in ce mai multe si din ce in ce mai bine.

FLUXYMEDIA PROMOTION a creat pentru tine pe FACEBOOK Grupul profesional PICTORI ROMANI CONTEMPORANI – ARTA CONTEMPORANA ROMANEASCA. Pentru a deveni membru al acestui Grup de Pictori Romani Clic AICI!