Brandurile pentru Senior Boomers sau Young Old

Ce este Branding-ul?
aprilie 11, 2017
Emisiune Bruno Medicina – Emotii, Energie si Vitalitate
aprilie 15, 2017
Arata tot

Generatia Millenials a devenit cu siguranta subiectul numarul 1 pentru companii, dar pentru o baza cu adevarat loiala de clienti care sunt dispusi sa plateasca pentru produse si servicii de calitate, brandurile ar trebui sa se uite in alta parte. La nivel mondial, populatia in varsta va reprezenta pana in anul 2050 peste 20% din populatia lumii.

Indiferent unde te uiti, in presa, pe tv sau in online exista o adevarata industrie a frumusetii, vitalitatii si tineretii, in care focusul este pe promovarea unor modele tinere, slabe, frumoase care transmit fericire, autorealizare si o viata lipsita de griji legate de sanatate, boala, slabiciune, vulnerabilitate, degradare fizica sau mentala, in acelasi timp nu poti sa nu fii constient de imbatranirea populatiei la nivel global.

Exista o anxietate generala legata de fenomenul imbatranirii, de faptul ca cerintele pe piata muncii, interesul din partea unui posibil partener ar descreste odata cu trecerea timpului. Pentru a-si pacali varsta, multe persoane aleg parteneri mai tineri in cautarea unui transfer de interes, a unei validari personale pentru ca presiunea sociala cere acest lucru, acela de a fi tineri, frumosi, apti de munca si competitivi.

Este suficient sa accentuezi trasaturile unei persoane si stereotipizarea se activeaza. Cu cat varsta este mai inaintata a unei persoane, inconstient i se atribuie acesteia trasaturi negative ale potentialitatii sale si invers. Se poate presupune ca o persoana de 60 de ani nu mai este dispusa sa sa implice intr-un mod activ in diferite proiecte, ca are probleme de sanatate, complicatii si obligatii relationale, ca dezvolta infirmitati si dependente.

Pentru ca banii si interesul de cumparare sunt concentrati in mainile unei anumite categorii de populatii, trend-ul tinde sa se schimbe. Publicul de peste 60 de ani isi doreste calitate si isi permite sa achizitioneze branduri de renume pentru mai mult confort si recunoastere si este fericit sa plateasca pretul. Acest public ar putea deveni consumatorul cel mai interesant la nivel global, avand in vedere ca se exstimeaza cheltuieli de 10000000000000 $ până în 2020.

Seniorii sunt interesati de bunurile si serviciile care le imbunatatesc calitatea vietii. Ei au preocupari legate de traditie, familie, stil de viata activ si imbatranire sanatoasa. Cercetarile au dovedit ca ambalajele eficiente pentru persoanele cu varsta de peste 60 de ani trebuie sa aibe o comunicare vizuala clara, bine definita in materie de grafica, culori si imagini, textele sa fie usor de citit, deschiderea produselor accesibila, manipularea produselor mai grele simpla. Etichetele despre perisabilitatea alimentelor ar trebui sa fie evidente, marcate, usor de observat.

Persoanele in varsta nu doresc compatimirea celor din jur si nici prejudecatile persoanelor tinere, de aceea de multe ori isi subevalueaza varsta, sau isi exprima dorinta de a fi evaluate prin prisma dorintelor si valorilor lor si mai putin prin prisma anilor, pentru ca ei „nu se simt batrani si nici nu vor sa fie tratai ca niste batrani”. Doresc sa fie integrati, sa participe activ la viata sociala si sa se bucure de toate beneficiile tehnologiei de ultima ora la fel ca oricine altcineva.

Exista o noua rasa de seniori Senior Boomers , sau Young Old, persoane care refuza sa se retraga din lume, sunt implicati si activi in spatiul public, deruleaza campanii, au afaceri, pleaca in excursii in jurul lumii. De cate ori exista tentinta de a subestima aceasta categorie sociala, sa nu uitam ca a imbatrani este inevitabil si ca a atinge o varsta respectabila este un privilegiu pe care multi dintre semenii nostri nu il au. La urma urmei varsta este doar un numar.

Ofertele de marketing, servicii turism, produse si servicii legate de sanatate, stil de viata pentru seniori sunt variate si prezente. La noi exista prejudecata ca daca ai trecut de un anumit prag esti inutil pentru societate si ti-ai redus considerabil sansele la un job bun, la un partener, la acceptarea in anumite medii. Apare teama de ridicol, insingurarea, reducerea cercului de prieteni, depresia. Retelele sociale au meritul de a recrea participarea activa la discutii, oferirea de feedback, mentinerea respectului de sine si al utilitatii sociale. Suportul prietenilor virtuali, incurajarile, urarile cu prilejul diferitelor zile onomastice estompeaza aceste direfente dintre oameni.

Exista profiluri persoanele ale unor utilizatori care nu si-au mai actualizat fotografiile de foarte mult timp, preferand o varianta mai soft a propriei lor versiuni pe retele. Acest mic compromis exista pentru ca oamenii nu au depasit prejudecatile lumii, dar si pentru ca nu si-au asumat varsta si nu se simt confortabili cu ei insisi. Intr-un viitor nu foarte indepartat, media de varsta va fi una inaintata, obligand advertiserii sa isi adapteze reclamele pentru noul timp de client.