De ce sa ai un testimonial pentru site-ul tau profesional

Interviu Fluxymedia cu Mihai Gruea
iulie 1, 2021
Carte spirituala – Mesagerii Mamei Pamant
iulie 1, 2021
Arata tot

Personal Branding-ul este un management activ asupra modului in care ne dorim sa fim perceputi. Aceasta include pozitia profesionala, abililitatile, personalitatea, valorile , leadership-ul si talentul. Unii oameni ar crede ca Personal Branding-ul este doar pentru organizatii, dar adevarul este ca orice persoana trebuie sa se promoveze individual intr-o lume tehnologizata in care coincidenta numelor din online si a profesiilor este foarte mare, fara sa luam in considerare ca trecutul tumultos a unei persoane cu un nume identic cu al tau iti poate compromite definitiv si iremediabil sansa de a fi contactat de viitorul tau angajator, partener de afaceri sa posibilul partener de viata, daca prin absurd cautarea s-ar opri la o asociere singulara a numelui tau cu un fapt de viata.

Aceasta forma puternica de marketing iti poate manageria cariera si iti poate construi reputatia. Un management proactiv al Brandului Personal, poate oferi oamenilor dar si companiilor pentru care lucreaza, un avantaj competitional. Pasii mici dar siguri in aceasta directie, iti pot configura o reputatie credibila si respectabila. Testimonialul este o recenzie prin intermediul careia un client al unui serviciu, produs sau persoane ofera o marturie din postura de beneficiar a calitatilor bune sau slabe ale acelei oferte, absolut necesare pentru orice imagine buna de marketing si pentru consolidarea campaniei de publicitate a respectivului ofertant de servicii.

Marturia video reprezinta o provocare deoarece exprimarea spontana a beneficiarului nu poate fi acuzata de falsitate. Utilizatorii pot vedea limbajul verbal si non-verbal, pot simti cuvintele exprimate din inima si mai ales din experienta persoanei care ofera un testimonial. Incearca sa obtii cateva testimoniale video, deoarece tonul este unu mult mai personal, consumatorii pot vedea persoana, o pot auzi, si se pot identifica mai usor cu aceasta, decat daca ar citi marturia ei scrisa spunand absolut aceleasi lucruri.

 
 
Cercetarile au aratat ca oamenii se simt mai confortabili si mai autentici oferind feed-back decat marturii scrise. Uneori detalii legate de varsta, studii, locul de munca si profesia, se dovedesc utile daca aceste aspecte contribuie la sublinierea modului in care serviciile tale au fost de folos acelei persoane. Este important de asemeni ca beneficiarul produselor si serviciilor tale sa iti mentioneze numele si compania sau firma pentru a nu se produce confuzii.

Exprimarea libera, spontana, chiar mai putin protocolara iti este de mai mult ajutor, decat orice alt discurs alcatuit in prealabil. Detaliile specifice legate de anumite avantaje ale produselor si serviciilor, exprimarea spontana, interjectiile, epitetele te pot ajuta mai mult decat crezi, daca interlocutorul care iti ofera testimonialul este cu adevarat multumit si mai ales inspirat.
  • “ A fost o experienta wow! “
  • “ Ma declar extraordinar de multumit de aceasta colaborare”
  • “Sunt extrem de recunoscator pentru modul in care am fost sprijinit sa obtin ceea ce-mi doream”
  •  “A fost minunat!
  • ”Este extraordinar ceeaq ce mi se intampla! !”
Daca clientul sau clienta ta simte nevoia sa mentioneze si alte informatii suplimentare legate de utilizarea altor Branduri cu care s-a intersectat, nu te simti amenintat. Important este ca tu ai fost o alegere pentru acesta pentru a-si atinge un proiect personal si acest aspect ar trebui sa te onoreze. In plus, credibilitatea ta creste, nicidecum nu vei fi afectat de faptul ca ar putea fi mentionata si concurenta. Este loc pentru toata lumea sub soare. Atata timp cat cineva te va alege, inseamna ca ai ceva cu adevarat pretios de oferit indiferent cate persoane se mai ocupa de aceasta activitate.

Oamenii aleg alti oameni, produse sau servicii, pentru ca le trezesc anumite emotii, pentru ca se simt confortabili sa opteze pentru o anume experienta. Puterea pe care ti-o confera internetul este extraordinara. Nu trebuie sa fii un guru pentru a atrage o anumita nisa de potentiali clienti. Nu ai nevoie de o publicitate agresiva, nu trebuie sa te inhibe faptul ca ceea ce oferi tu este poate intalnit la un nivel mai specializat al companiilor mai mari. Ai incredere deplina in competentele tale, in viziunea ta unica si diferita care poate atrage un anumit segment de public care este dornic sa te abordeze, dar pentru ca aceasta sa se intample, trebuie ca ei mai intai sa auda de tine, sa stie ca tu existi.

Nu folosi link-uri catre site-urile clientilor in obtinerea recomandarilor. Daca tot ti-ai propus sa obtii ceva profesionist macar fa-o ca la carte. Primii tai beneficiari, iti vor oferi cu drag feed-back si tutoriale, daca ii vei ruga si mai ales daca au fost multumiti de ceea ce ai putut tu sa le oferi la un moment dat. Afacerea ta este un proces care se construieste si se imbunatateste tot timpul. La un moment dat, vei simti nevoia sa iti rafinezi aceste marturii, pastrandu-le doar pe acelea care se apropie cel mai mult de ceea ce iti propui sa obtii, insa este necesar sa ai in vedere si acest aspect.

Pe platforma profesionala LinkedIn, exista chiar o rubrica de construire a credibilitatii fiecarui profil, in care alti profesionisti din domenii asemanatoare, sau din domenii conexe ofera caracterizari celor cu care au colaborat , s-au intersectat la un moment dat. Aceste detalii nu sunt intamplatoare. Inginerii acestor platforme, fini cunoscatori ai comportamentului uman, au inteles instinctiv ca la baza interactiunii umane sta necesitatea construirii unei reputatii virtuale, mai ales ca foarte multi specialisti isi pot gasi locuri de munca cu perspective foarte bune prin prisma acestor recomandari.

Un CV virtual este o carte de vizita a profilului tau online, servind focusat interesului tau de Branding Personal. Atasarea unui testimonial video, in care feed-back-ul este cat se poate de elocvent in privinta competentelor tale profesionale este un avantaj competitiv extraordinar. In plus dai dovada de profesionalism, creativitate si adaptare la era informationala in care ne aflam.

Nu posta prea multe marturii pe o pagina de vanzari deoarece nu e credibila. Poti lasa trei patru si daca consideri ca este necesar sa atasezi un link catre altele, pentru cei mai rezervati care isi doresc sa se reasigure ca alegerea serviciilor tale nu s-ar putea dovedi neinspirata. Daca dispui de fotografii de la evenimente, lansari de produse nu ezita sa le postezi intr-o sectiune accesibila. Stiu ca esti mai predispus sa le incarci pe Facebook decat pe site, insa inainte de toate ai o afacere de condus si ar mai fi un aspect de care ar trebui sa tii seama. Pe Facebook nu esti pe o platforma personala, informatia se pierde daca nu este organizata intr-un album si nu iti serveste scopului tau mai mare, deoarece aceasta platforma are setari de confidentialitate si nu iti expune activitatea publicului larg.

Pe blogul, site-ul personal si profesional, audienta ta invizibila are libertatea de a te gasi in orice moment si chiar asta iti doresti si tu. Prioritatea ta o reprezinta blogul personal, site-ul profesional si abia apoi celalalte platforme spre care redistribui spre viralizare munca ta, valorile in care crezi, competentele tale. Daca cineva iti va oferi un testimonial scris mai lung sau prea scurt, il poti revizui cu acesta, astfel incat postarea sa aibe forma ideala si amandoi sa fiti de acord asupra formulei finale. In testimonialul video, este mai simplu, in sensul ca in cateva minute informatiile pot fi mai multe, dar poate ca nu dispui de o camera video care sa iti furnizeze acest produs.

Indiferent sub ce forma le vei obtine, in ce maniera te vei inregistra, important este sa ai in vedere ca iti este necesar un astfel de testimonial pe site. Daca esti psiholog, marturia parintilor si persoanelor care au beneficiat de consiliere este cel mai bun activ al tau. Un simplu prenume este suficient, pentru ca renumele tau virtual sa se consolideze. Poate oferi consultanta financiara si juridica, servicii de coaching si training, servicii medicale si de design, poate comercializezi niste produse de nisa, nu are importanta. Un feed-back sincer este oricand binevenit pentru conturarea ta ca Brand valoros si credibil.

Pe platformele sociale Instagram si Pinterest, recomandarile de produse si locuri sunt frecvent utilizate. Prin utilizarea etichetarilor, a cuvintelor cheie asociate cu o anumita marca, sau locatie din care a fost preluata o anumita imagine, informatia se transmite de la un utilizator la altul in online. Sunt complimentate anumite produse si sunt recomandate anumite locatii intr-un firesc cu care ar trebui sa ne obisnuim. Functionam in baza recomandarilor si recomandarea se bazeaza pe castigarea increderii in oameni si produse sau locatii.

Furnizorii de servicii solicita periodic astfel de recenzii. Le poti intalni mai ales pe site-urile de comenzi de produse online. Aproape ca nu mai achizitionam un produs fara a fi tentati de a compara si lectura anterior recomandarile si atentionarile beneficiarilor acelor produse. Comportamentul uman reproduce aceste tendinte la orice nivel. Indiferent ca ne dorim sa achizitionamun produs online sau sa beneficiem de serviciile unui specialist in domeniul care ne intereseaza, nu initiem o actiune de comanda a produsului dorit sau de contactare a persoanei respective fara sa ne asiguram ca am facut alegerea potrivita. Este o tendinta fireasca de prudenta in fata necunoscutului. In plus avem de unde alege, inflatia furnizorilor de servicii din orice domeniu ne permite sa fim pretentiosi si circumspecti.

Cu atat mai mult se impune sa anticipam astfel de asteptari din partea viitorilor nostri clienti, colaboratori si parteneri de afaceri si sa le oferim ceea ce isi doresc: posibilitatea de a avea un tablou cat mai complet asupra competentelor noastre si calitatilor produselor noastre. Cauta aceste persoane pe LinkedIn si ofera acelasi feed-back si pe paginile lor profesionale. Nici nu ai idee ce activ de incredere poti oferi printr-un simplu gest de recunostinta. Ofera si primeste reciprocitatea in online. Este un garant pretios al valorii confirmate din exterior si care fiind la vedere si expus permanent te va ajuta mult timp dupa acel moment.

Atunci cand interesul tau de expunere online este crescut, poti oferi feed-back anumitor prestatori de servicii completand cu nume, prenume si adresa de mail, sau de site personal ori de afaceri.

Poti vorbi despre :
  • Calitatea muncii si serviciilor respectivei persoane
  • Cat de mult te bucuri sa fii beneficiarul produselor acestei persoane sau a serviciilor ei
  • Beneficiile produselor si serviciilor
  • Ceea ce iti place mai mult la produsul si serviciile respectivei persoane
  • Motivele pentru care faci afaceri cu acea persoana si nu cu concurenta acelei persoane
  • Timpul dedicat acelei persoane, companii, firme din momentul in care ai cunoscut-o sau ai auzit de aceasta
Te invitam sa parcurgi oferta si serviciile noastre. Rezerva acum o programare pentru o consultanta personalizata in functie de buget si prioritati. Mult Succes!